بررسی تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ

چیدمان فضای یک خانه از موضوعات مهمی است که در انرژی و حس‌وحال ساکنان منازل و مهمانان تاثیر زیادی می‌گذارد. از طرفی کیفیت ابزارهایی که این فضا را پر می‌کند نیز در میزان رضایت و آرامش افراد خانه نیز موثر است.

موبنا – یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که نسبت آن با وسایل خانه و همچنین کیفیت و قابلیت‌های آن می‌تواند گذراندن وقت در خانه را به یکی از لذت‌بخش‌ترین اوقات تبدیل کند، تلویزیون خانه است. به همین منظور شرکت سامسونگ در جدیدترین سری تلویزیون‌های Neo QLED 8K نوآوری‌های متعدد و فناوری‌های پیشرفته را به کار گرفته تا تجربه‌ای لذت‌بخش از جعبه جادویی را به ساکنان خانه‌ها ارائه دهد.

این سری از تلویزیون‌های سامسونگ دقیقا همان گزینه‌ای است که نه تنها حضور آن می‌تواند در زیبایی و انرژی فضای خانه تاثیر به‌سزایی بگذراد، بلکه با قابلیت‌هایی ارتقا یافته و جدید در تجربه شما هنگام تماشای فیلم و یا انجام هر فعالیتی می‌تواند به نحوی خاص و نوین موثر باشد. در ادامه با این سری از تلویزیون‌های سامسونگ بیشتر آشنا می‌شویم.

بررسی تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ

تماشای بی‌نهایت

تلویزیون‌های Neo QLED 8k سری ۲۰۲۳ شرکت سامسونگ برای نخستین بار در رویداد CES 2023 معرفی شدند. این تلویزیون‌ها در ابعاد ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچی در دسترس هستند. طراحی بی‌نهایت (Infinity) این تلویزیون‌ها به شکلی انجام شده که به کمک حذف حواشی بدنه، وقوع هرگونه حواس‌پرتی را در حین تماشا از بین می‌برد. جا گیری بدنه باریک این تلویزیون در تمامی نماها و فضاها باعث افزایش زیبایی آن می‌شود.

ترکیب دو فناوری ماتریس کوانتوم (Quantum Matrix Pro) و Quantum Mini LED این سری از تلویزیون‌ها ضمن کاهش کاهش چشمگیر اندازه LEDها به افزایش سطح روشنایی تصاویر منجر شده است. علاوه بر آن فناوری ماتریس کوانتوم با کنترل دقیق نور، کنتراست فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند و از ایجاد هرگونه درز نور یا blooming که شبیه به نقاط یا هاله‌های سفید در تصاویر ظاهر می‌شود، جلوگیری می‌کند.

بررسی تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ

در کنار آن، فناوری Real Depth Enhancer با تقویت موثر کنتراست سوژه در پیش‌زمینه، عمق تصویر را افزایش می‌دهد تا محتوایی که تماشا می‌کنید مانند صحنه‌ای واقعی از زندگی نمایان شود. علاوه بر این‌ها صفحه نمایش آن دارای قابلیت ضد بازتاب ( Anti-Reflection ) است و از این طریق تجربه تماشا در محیط‌های پرنور را نیز آسان و بدون دردسر می‌کند. پشت بدنه آن نیز با طراحی Slim One Connect تمامی کابل‌ها و سیم‌های درهم پیچیده را پنهان می‌کند تا مانعی برای جلوه زیبایی تلویزیون وجود نداشته باشد. این طراحی در واقع جعبه‌ای است که کابل‌ها و سیم‌های متصل را می‌توان در آن قرار داد.

بررسی تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ

قدرت جادویی

پردازنده‌ کوانتومی ۸k موجود در این تلویزیون‌ها با هوش مصنوعی پیشرفته و ۲۰ شبکه عصبی متمایز تصاویر را تجزیه‌ و تحلیل می‌کند، کیفیت را تا مقیاس ۸k افزایش می‌دهد و از هر کیفیتی، تصویری جذاب ارائه می‌دهد. فناوری HDR در این تلویزیون‌ها نیز بهQuantum HDR  ارتقا یافته است؛ در نتیجه تمامی تصاویر با جزئیات بالا، درخشندگی و دقت رنگ گسترده به نمایش درمی‌آید. این تلویزیون‌ها همچنین گواهی‌های HDR10+ Adaptive  و  HDR10+ GAMINGرا نیز دریافت کرده‌اند تا عملکردی کم نقص را در زمان بازی‌های ویدئویی ارائه دهند. افزون بر این‌ها تصاویر متحرک سنگین با قابلیت Motion Xcelerator Turbo+ بدون هیچ تاخیر و یا تارشدنی با عملکرد بالا نمایش داده می‌شود؛ این قابلیت هنگام تعقیب و گریز در بازی‌ها و یا تصاویر سریع مانند حرکت ماشین‌ها می‌تواند نهایت کیفیت را برای شما حفظ کند.

در زمینه قابلیت‌های صوتی نیز این تلویزیون‌ها با قابلیت OTS+ (Object Tracking Sound) از طریق بلندگوهای داخلی صدایی کاملا سه‌بعدی و واقعی را به شما ارائه می‌دهند. قابلیت صوتی بعدی SpaceFit Sound است که صدای خروجی از تلویزیون و همچنین صدای محیط را توسط چند حسگر بررسی می‌کند و بهینه‌ترین صدا را برای شما به ارمغان می‌آورد. این تلویزیون‌ها همچنین به ویژگی Q-Symphony نیز مجهز هستند و در صورت استفاده از ساندبار صدای خروجی را بین بلندگوها و ساندبار تقسیم می‌کند و از این طریق هماهنگی منحصربه‌فردی را در صدای خروجی ایجاد می‌کند.

سری تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ فراتر از کیفیت تصویر برتر، تجربه‌ای خاص از حضور تلویزیون در خانه‌ها را ارائه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا