یک آیفون ۱۱ پس از یک هفته از عمق ۷ متری دریاچه‌ای سالم بیرون آمد!

ظاهراً گوشی‌های اپل در برابر غوطه‌ورشدن کامل در آب مقاومت بالایی از خودشان نشان می‌دهند.

موبنا – یک دانشجوی برزیلی هنگام نجات جان یک زن که درحال غرق‌شدن بود، گوشی آیفون ۱۱ خود را گم کرد و یک هفته بعد آن را درحالی در عمق ۷ متری آب پیدا کرد که همچنان کار می‌کرد.

گوشی‌های اپل از زمان آیفون ۷ در برابر آب مقاوم بوده‌اند، اما کمتر پیش آمده است که بتوانند از غوطه‌ورشدن عمیق یا طولانی‌مدت جان سالم به‌در ببرند. اما حالا گزارش جدیدی منتشر شده است که از مقاومت فوق‌العاده آیفون ۱۱ در اعماق آب خبر می‌دهد.

طبق این گزارش، فردی به نام «برنو رافائل» هنگام کایاک‌سواری برای نجات جان زنی که درحال غرق‌شدن بود، به درون دریاچه پرید. او موفق شد این شخص را به خشکی برساند، اما در جریان این کار، گوشی آیفون خود را گم گرد.

پیداکردن آیفون ۱۱ در عمق ۷ متری

گوشی آیفون

یک هفته بعد، برنو پستی را در شبکه‌های اجتماعی از یک مربی غواصی به نام «ادینهو روچا» مشاهده کرد که آیفون او را از اعماق آب پیدا کرده بود. ادینهو ویدیویی ضبط کرد و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نمود تا بتواند از این طریق مالک دستگاه را پیدا کند. این ویدیو ۱۷ هزار بار مشاهده شد و درنهایت به‌لطف به‌اشتراک‌گذاری آن، برنو رافائل به‌عنوان صاحب دستگاه پیدا شد.

آخرین مدل‌های آیفون دارای گواهی IP68 هستند و می‌توان آن‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری آب فرو برد؛ تا قبل از اینکه واشرهایش از کار بیفتند. بااین‌حال در برخی شرایط، واشرها می‌توانند مقاومت بیشتری داشته باشند. همچنین آیفون ۱۱ هم در عمق ۲ متری به مدت ۳۰ دقیقه دوام خواهد آورد.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا