برای مدرس زبان شدن نیاز به چه مدارک و تحصیلاتی داریم؟

برای برخی از افراد، تدریس زبان انگلیسی یکی از جذاب‌ترین مشاغل دنیا است. شما برای دقایقی به تدریس مهارتی می‌پردازید که احتمالا، زمان زیادی را برای یادگیری آن صرف کرده‌اید. به‌علاوه ارسال رزومه به آگهی‌های استخدام مدرس زبان انگلیسی، می‌تواند به معنای کسب درآمد بالا، جایگاه اجتماعی مناسب و تعامل با گروه‌های سنی مختلف باشد.

اگر هنوز در ابتدای راه هستید و قصد دارید برای آگهی‌های استخدام مدرس زبان انگلیسی رزومه خود را ارسال کنید، آشنایی با شرایط استخدامی مدرس زبان می‌تواند درک بهتری از شرایط و مهارت‌های موردنظر کارفرمایان را در اختیار شما قرار دهد. به همین دلیل در این مقاله، به بررسی بازار کار و شرایط استخدامی مدرس زبان انگلیسی می‌پردازیم.

شرایط استخدام مدرس زبان انگلیسی

یادگیری هر مهارتی نیاز به داشتن انگیزه کافی و کوشش فراوان دارد. این در حالی است که یادگیری زبان انگلیسی یک فرآیند تدریجی است که بدون داشتن علاقه کافی، موفقیت در این زمینه حاصل نخواهد شد. بااین‌حال همه افراد بعد از یادگیری زبان انگلیسی، شغل دبیری زبان انگلیسی را انتخاب نکرده و برای تدریس در آموزشگاه‌های زبان اقدام نمی‌کنند.

در حقیقت یکی از اصلی‌ترین شرایط برای کسب موفقیت در شغل مدرس زبان انگلیسی، داشتن علاقه کافی برای تدریس و آموزش زبان انگلیسی به سایرین است. امروزه افراد در گروه‌های سنی مختلف، برای یادگیری زبان انگلیسی اقدام می‌کنند.

برای فعالیت در این حرفه، باید بتوانید با همکاران، زبان‌آموزان و والدین آن‌ها، تعامل سازنده‌ای داشته باشید. درنتیجه داشتن مهارت‌های ارتباطی قوی، یکی از مهم‌ترین موارد موردتوجه برای استخدام مدرس زبان انگلیسی در آموزشگاه‌های زبان و موسسات آموزشی است. برای مشاهده ی آگهی های استخدام مدرس زبان انگلیسی آنلاین از این لینک اقدام کنید: https://jobvision.ir/jobs/collection/english-teacher

معمولا مواردی مانند آگاهی از نحوه تعامل صحیح با زبان‌آموزان در گروه‌های سنی مختلف و آشنایی با جدیدترین شیوه‌های تدریس زبان، جزء مهم‌ترین موضوعات موردتوجه برای جذب معلم و مدرس زبان انگلیسی در مدارس و آموزشگاه‌ها هستند. در ادامه، برخی دیگر از شرایط استخدام مدرس زبان انگلیسی آورده شده است:

  • داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط
  • مدرک زبان از آزمون‌های معتبر بین‌المللی مانند آیلتس و تافل
  • گواهی یا مدرک رسمی مرتبط با دوره های تربیت مدرس
  • توانایی مدیریت کلاس
  • آشنایی با مهارت های تدریس
  • سابقه کاری مرتبط
  • آشنایی با کامپیوتر

مدرک تحصیلی مرتبط

داشتن مدرک دانشگاهی لیسانس زبان انگلیسی، می‌تواند شانس استخدامی شما را به شکل قابل‌توجهی افزایش دهد. برای اخذ مدرک لیسانس زبان انگلیسی، باید در کنکور سراسری گروه زبان‌های خارجی شرکت کنید.

از گرایش‌های رشته زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، می‌توان به رشته آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی اشاره کرد. برخی از موسسات معتبر برای تدریس در آموزشگاه، ارائه مدرک لیسانس زبان را به‌عنوان یکی از شرایط استخدامی خود مطرح می‌کنند.

هرچند داشتن مدرک لیسانس می‌تواند فرصت‌های استخدامی بیشتری را در اختیار شما قرار دهد، اما امکان پیدا کردن کار و تدریس زبان بدون داشتن مدرک لیسانس هم وجود دارد. به شکلی که حتی بدون داشتن مدرک لیسانس می‌توانید در دوره های تربیت مدرس شرکت کرده و مدرک معتبر آموزش زبان انگلیسی را دریافت کنید.

مدرک آیلتس و تافل

یکی دیگر از موارد مهمی که می‌تواند تأثیر بسزایی بر روند کاریابی یک مدرس زبان داشته باشد، داشتن مدرک آیلتس و تافل است. ارائه نمره از آزمون‌های بین‌المللی زبان مانند آزمون‌های آیلتس و تافل، به‌منزله سندی معتبر از میزان تسلط شما به مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی خواهد بود.

این آزمون‌ها با ارزیابی سطح مهارت زبان انگلیسی در بخش‌های نوشتاری، مکالمه، شنیداری و درک مطلب، سطح مهارت زبان‌آموزان را در هر بخش به شکل جداگانه مشخص می‌کنند. همچنین با ارائه یک نمره کلی، میزان تسلط زبان‌آموز به زبان انگلیسی مشخص می‌شود.

بسیاری از کارفرمایان نتیجه حاصل از آزمون‌های آیلتس و تافل را به‌عنوان مبنایی برای استخدام مدرس زبان انگلیسی عنوان می‌کنند. از دیگر آزمون‌های معتبر بین‌المللی می‌توان به آزمون‌های PTE و Duolingo اشاره کرد. ازآنجایی‌که هزینه شرکت در آزمون‌های آیلتس (IELTS) و تافل (TOEFL) مبلغ قابل‌توجهی است، آزمون‌های فوق می‌توانند جایگزین مناسبی برای آزمون‌های آیلتس و تافل باشند.

مدرک مرتبط با دوره های تربیت مدرس

یکی دیگر از مواردی که در هنگام استخدام مدرس زبان انگلیسی موردتوجه موسسات آموزشی مختلف مانند آموزشگاه کانون زبان ایران و آموزشگاه سفیر قرار می‌گیرد، آشنایی با مهارت های تدریس است. به همین دلیل معمولا در کنار سابقه کاری مرتبط، داشتن مدرکی مرتبط با دوره های تربیت مدرس می‌تواند به استخدام شدن کارجویان خانم و آقا کمک فراوانی نماید.

دوره های تربیت مدرس (Teacher Training Courses)، به‌منظور تقویت مهارت های تدریس و مهارت های مختلف مرتبط با آموزش زبان انگلیسی برگزار می‌شوند. افراد علاقه‌مند به تدریس زبان انگلیسی می‌توانند با شرکت در دوره های ttc، مدرک معتبری را دریافت کرده و شانس استخدامی خود را افزایش دهند. از مدارک مرتبط با دوره های تربیت مدرس می‌توان به مدرک ttc، سلتا و دلتا اشاره کرد.

دوره های ttc به شکلی طراحی شده‌اند که بدون نیاز به داشتن مدرک دانشگاهی مانند مدرک لیسانس مترجمی زبان انگلیسی یا مدرک لیسانس آموزش زبان انگلیسی، می‌توان در این دوره‌ها شرکت نمود.

با داشتن سطح زبانی متوسط به بالا و حتی بدون مدرک آیلتس و تافل، می‌توانید در دوره های تربیت مدرس شرکت کنید. چنانچه تمایل دارید پیش از شرکت در دوره های ttc از سطح مهارت زبانی خود مطلع شوید، می‌توانید در آزمون‌های تعیین سطح آنلاین زبان انگلیسی شرکت کنید.

بازار کار مدرس زبان انگلیسی

امروزه روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از طریق تدریس زبان انگلیسی وجود دارد. تدریس در مدارس غیردولتی و آموزشگاه‌های زبان، ازجمله رایج‌ترین روش‌های درآمدزایی در این حوزه هستند. همچنین تدریس خصوصی زبان انگلیسی، می‌تواند درآمد قابل‌توجهی را از آن یک مدرس زبان نماید.

معمولا مدرسانی که کلاس‌های حضوری آموزش زبان انگلیسی برگزار می‌کنند، شانس زیادی برای جذب زبان‌آموز و فعالیت به‌عنوان معلم خصوصی زبان را خواهند داشت. یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی از طریق تدریس زبان انگلیسی، تهیه مطالب آموزشی و فروش آن از طریق شبکه‌های اجتماعی است.

برخی از مدرسان زبان انگلیسی با راه‌اندازی یک کانال یا صفحه اجتماعی، مطالب آموزشی مرتبط با یادگیری زبان انگلیسی را در شبکه‌های اجتماعی خود با کاربران به اشتراک‌ می‌گذارند. در این صورت با تبلیغ محتوای آموزشی خود یا معرفی دوره‌های تدریس خصوصی زبان، امکان جذب زبان‌آموز و فروش پکیج‌های آموزشی زبان وجود خواهد داشت.

همچنین برگزاری کلاس‌های آنلاین آموزش زبان انگلیسی و تولید پادکست آموزش زبان، از دیگر روش‌های مفید و کاربردی برای کسب درآمد از طریق زبان انگلیسی هستند.

جمع‌بندی

یکی از روش‌های کسب درآمد از طریق زبان انگلیسی، برگزاری کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی است. برای تدریس زبان انگلیسی، می‌توانید در یک آموزشگاه زبان به شکل حضوری مشغول به کارشده یا کلاس‌های آنلاین آموزش زبان را برگزار نمایید. در این مقاله ضمن معرفی برخی از مهم‌ترین شرایط مورداشاره در آگهی‌های استخدام مدرس زبان انگلیسی، به مدارک و تحصیلات موردنیاز برای فعالیت در این حرفه اشاره نمودیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا