نوکیا و معرفی گوشی هوشمندی که توسط کاربر نیز قابل تعمیر است! (+عکس)

به واسطه افزایش تقاضا برای ارائه محصولات دوستدار محیط زیست و پایدارتر، شرکت های تولیدکننده تلفن همراه در تلاش هستند تا محصولاتی با طول عمر بیشتر را معرفی کنند…

موبنا – امکان تعمیر راحت موضوعی است که طی چند سال اخیر مورد توجه کاربران گوشی های هوشمند قرار گرفته و در همین راستا، نوکیا محصولی با قابلیت تعمیر راحت حتی توسط خود کاربر ارائه کرده است.

نوکیا جی۲۲؛ ارتقا تعمیرپذیری گوشی هوشمند به سطحی جدید

نوکیا و معرفی گوشی هوشمندی که توسط کاربر نیز قابل تعمیر است

نوکیا جی۲۲ (Nokia G22) که توسط شرکت فنلاندی اچ‌ام‌دی گلوبال معرفی شده است، یک گوشی هوشمند استاندارد با نمایشگر ۶.۵ اینچی و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است که با گوشی های هوشمند دیگر از نظر ظاهری تفاوت خاصی ندارد.

با این وجود، پوسته بیرونی و بخش های درونی نوکیا جی۲۲ آن را متمایز می کنند. این گوشی هوشمند دارای قاب پشتی پلاستیکی قابل بازیافت است که به راحتی می توان آن را جدا کرد تا امکان جایگزینی قطعات خراب فراهم شود.

با استفاده از راهنمای تعمیرات ارائه شده توسط شرکت آی‌فیکسیت (iFixit) و چند ابزار، کاربران اکنون می توانند برخی از قطعات گوشی هوشمند خود از جمله قاب پشتی، باتری، نمایشگر و درگاه شارژ را به راحتی جایگزین کنند.

نوکیا و معرفی گوشی هوشمندی که توسط کاربر نیز قابل تعمیر است

به گفته آدام فرگوسن، رئیس بخش بازاریابی اچ‌ام‌دی گلوبال، وقتی یک تلفن همراه نسبتا جدید خراب می شود، تعمیر آن به طور میانگین ۳۰ درصد کم هزینه‌تر از خرید یک تلفن همراه نو است.

همچنین، به واسطه افزایش تقاضا برای ارائه محصولات دوستدار محیط زیست و پایدارتر، شرکت های تولیدکننده تلفن همراه در تلاش هستند تا محصولاتی با طول عمر بیشتر را معرفی کنند.

به گفته بن وود، تحلیلگر ارشد در CCS Insight، مصرف کنندگان به طور فزاینده ای خواستار دستگاه هایی پایدارتر و بادوام‌تر هستند، از این رو، امکان تعمیر آسان و مقرون به صرفه گوشی های هوشمند یک جنبه کلیدی در بازار خواهد بود.

نوکیا و معرفی گوشی هوشمندی که توسط کاربر نیز قابل تعمیر است

به گفته فرگوسن، نقطه ضعف گوشی جدید نوکیا جی۲۲ مقاوم نبودن آن در برابر آب است. حفظ قیمتی معقول و تعمیرپذیری راحت‌تر از جمله دلایل حذف این ویژگی بوده اند. قیمت تلفن همراه نوکیا جی۲۲ از ۱۷۹ دلار آغاز می شود و قسمت های قابل جایگزینی آن به طور جداگانه از آی‌فیکسیت قابل خریداری هستند.

از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می توان به پرازنده Unisoc T606، ۴ گیگابایت حافظه رم، ۶۴ یا ۱۲۸ گیابایت حافظه دخیره سازی داخلی، و باتری ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

نوکیا طی دهه گذشته شاهد تغییرات زیادی بوده است. این شرکت کسب و کار تلفن همراه خود را در سال ۲۰۱۴ به شرکت مایکروسافت فروخت و پس از آن نیز توسط اچ‌ام‌دی خریداری شد. شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال توسط برخی مدیران نوکیا در فنلاند تاسیس شده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا