مکالمه با تلفن ثابت بیش از یک میلیارد دقیقه در ماه افزایش یافت

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: افزایش هزینه حداقل نگهداری خط تلفن سبب شد تا مشترکان به استفاده از تلفن ثابت تشویق شوند، به‌طوری که شاهد رشد بیش از یک میلیارد دقیقه‌ در ماه بودیم.

موبنا – «مجید سلطانی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری درباره اثر افزایش تعرفه بر رفتار کاربران و درآمد این شرکت افزود: حدود یک دهه بحث درآمد شرکت مخابرات در موضوع تلفن ثابت مطرح بود. یک دهه قبل درآمد شرکت مخابرات از مکالمات مشترکان ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودد، در سال ۱۴۰۰ این درآمد به یک‌هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان رسیده که حکایت از کاهش یک میلیارد تومانی دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات تصریح کرد: مشترکان مخابرات در این سال‌ها افزایش یافتند اما درآمد این مجموعه کاهشی بوده که دلیل آن مصوباتی بود که اعلام شد. در این سال شبکه را توسعه دادیم و تعداد مشترکان افزایش یافته است.

وی ادامه‌داد: در سال ۱۴۰۱ پس از سه سال دوندگی، مصوبه مربوط به افزایش هزینه حداقلی نگهداری خط تلفن را اجرایی کردیم. عددی که در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رسید به طور میانگین ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان بود که پس از یک سال، میانگین ۹ هزار تومان ابلاغ شد و ما نیز این عدد را اعمال کردیم.

سلطانی با بیان اینکه شرکت مخابرات حدود ۱۰ هزار سوییچ به صورت شبانه‌روزی در حال کار دارد، گفت: این سوییچ‌ها نیاز به برق و نیروی انسانی دارند. تغییر مصوبه و ایجاد مشوق برای تماس رایگان شهری، بین شهری و تلفن همراه منجر به کاهش هزینه خانوار می‌شود و آمار نشان می‌دهد مشترکان به شدت از این طرح استقبال کرده‌اند.

سلطانی با اعلام اینکه اثر درآمدی این تعرفه در عمل برای شرکت مخابرات صفر است، خاطرنشان‌کرد: اکنون بیش از یک میلیارد دقیقه رشد مکالمات داشتیم. ضمن اینکه ۳۵ درصد مشترکان مشمول طرح حداقل هزینه نگهداری نمی‌شوند، زیرا خودشان سقف مکالمه را دارند.

سلطانی تصریح کرد: طرح توسعه فیبر نوری در ۱۵ استان تعیین تکلیف و محاسبات مربوط به آن انجام شده است. پیش بینی ما برای توسعه فیبر نوری این است که دست‌کم پنج میلیون پورت پوشش و ۲ میلیون دایری و نصب داشته باشیم. شرکت مخابرات بزرگ‌ترین شرکت ارتباطی زیرساختی کشور است و ما مصرّ هستیم در این پروژه همه تلاش خودمان را به کار بگیریم. طرح توسعه فیبر نوری تهران تصوب شده و به‌طور حتم در سال آینده جهش زیادی را در این زمینه توسعه این فناوری شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات تاکید کرد: ۱۵ سامانه برای ارائه تسهیلات به مشترکان مخابرات راه‌اندازی شده که به‌زودی از آن رونمایی خواهیم کرد. یکی از سامانه‌هایی که در استان البرز فعال شده مربوط به پیمانکاران است که اطلاعات مربوط به درخواست و فعال‌سازی خطوط مشترکان در آن ثبت شده است.

در این بخش «داوود زارعیان» معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات درباره سرعت تمام شدن بسته‌های اینترنت ثابت و گلایه برخی کابران از این موضوع، گفت: روند ترافیک ما نشان می‌دهد در اردیبهشت امسال تعداد بسته‌های اضافی که فروخته شده ۸۰۰ هزار و آبان‌ماه رشد ۱۷۳ هزار بسته‌ای داشته است که این موضوع نشان می‌دهد رابطه ای بین مصرف مردم و بسته‌های اینترنت وجود دارد.

وی افزود: از زمانی که سیاست‌های فیلترینگ اجرایی شد مصرف بسته‌ها کاهش یافت. شبکه فیبر نوری آینده اینترنت کشور و بستر اصلی توسعه نسل پنجم اینترنت نیز فیبرنوری است. توسعه فیبرنوری علاوه بر مشترک، اثراتی برای اپراتور دارد که مهم‌ترین آن کاهش هزینه است چرا که این فناوری نیاز به نیروی انسانی زیادی ندارد.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا