خاورمیانه، پیشرو در پذیرش ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲

طبق اطلاعاتی که منتشر شده، مشخص شد که در سال گذشته خاورمیانه و آفریقای شمالی که به طور کوتاه Mena نامیده می‌شوند، در پذیرش ارزهای دیجیتال در صدر جهان قرار داشتند.

موبنا – بر این اساس، کاربران حاضر در این منطقه، از ژوئیه ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲، موفق شدند ۵۶۶ میلیارد دلار ارز دیجیتال دریافت کنند.

این میزان چیزی حدود ۴۸ درصد بیشتر از آمار سال قبل است. ویتنام موفق شد برای دومین سال متوالی، رتبه اول را در پذیرش ارزهای دیجیتال کسب کند. این کشور قدرت خرید بالایی داشته و از ابزارهای ارزهای دیجیتال نظیر DeFi و P2P استفاده می‌کند. ۲۱ درصد از ویتنامی‌ها در سال ۲۰۲۰ اعلام کردند که از ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

در این گزارش اینچنین بیان شده است که نوسان قیمت ارز دیجیتال در ترکیه و مصر با کاهش سریع ارزش پول فیات همراه شده و به همین دلیل است که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از ارزهای دیجیتال برای پس‌انداز استفاده کنند.

خاورمیانه، پیشرو در پذیرش ارز دیجیتال در سال 2022

در سال گذشته، لیر ترکیه و پوند مصر به ترتیب با ۸۰.۵ درصد افزایش و ۱۳.۵ درصد کاهش همراه بوده‌اند. با این وجود، پرداخت‌های حواله‌ای مصر چیزی حدود ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهند.

در ادامه این گزارش همچنین اشاره شده است که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC) اعضای اصلی بازار ارز دیجیتال هستند. برای نمونه می‌توان به عربستان سعودی (سومین بازار بزرگ ارزهای دیجیتال) و امارات (پنجمین کشور فعال در این حوزه) اشاره کرد.

مدیر ارشد صرافی ارز دیجیتال BitOasis مستقر در دبی، Akos Erzse، درباره موارد موثر در پذیرش کریپتو در این کشورها اینچنین گفته است که وجود کاربران جوان و باهوش در حوزه فناوری با درآمدهای بالا و پذیرش ارز دیجیتال در خرده‌فروشی‌ها، موسسات مالی و بانک‌ها دو مورد از موارد مهمی هستند که در این امر تاثیر گسترده‌ای داشته‌اند.

البته باید به این نکته نیز توجه کرد که میزان پذیرش جهانی ارز دیجیتال در سال گذشته کاهش یافته است و در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ به بالاترین میزان خود رسید. از آن زمان به بعد، شاهد نوسان بسیاری در قیمت ارز دیجیتال در این منطقه بودیم.

داده‌ها نشان دادند که بسیاری از کسانی که در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ وارد این حوزه شده‌اند، همچنان به سرمایه‌گذاری در این صنعت ادامه داده‌اند. با اینکه بازار ارز دیجیتال نوسان زیادی را تجربه کرده است، مالکان بزرگ توانسته‌اند موقعیت خود را حفظ کنند. کاربرانی که در کشورهای با درآمد متوسط رو به بالا حضور دارند، بیشتر مواقع برای ارسال حواله و سایر خدمات مالی به ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین و استیبل کوین نیاز پیدا خواهند کرد.

 منبع: آی تی رسان 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا