ژاپن از یک بالون سفرهای فضایی تجاری رونمایی کرد (+عکس)

یک استارت‌آپ ژاپنی در روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد پروازهای تجاری با بالون‌ تماشای فضا به انجام برساند و امیدوار است این تجربه‌ی نجومی گران‌قیمت را در دسترس کند.

موبنا به گزارش ای‌پی، کیسوکه ایوایا(Keisuke Iwaya)، مدیر عامل شرکت «ایوایا گیکن» می‌گوید که مسافران این بالون‌ها نیازی به میلیاردر بودن، آموزش زیاد یا مهارت‌های زبانی لازم برای پرواز با موشک ندارند.

ایوایا به خبرنگاران گفت: این برای مردم ایمن و مقرون به صرفه است. ایده این است که گردشگری فضایی برای همه امکان‌پذیر شود. او گفت که می‌خواهد فضا را دموکراتیک کند.

شرکت ایوایا گیکن(Iwaya Giken) در ساپورو در شمال ژاپن، از سال ۲۰۱۲ روی این پروژه کار می‌کند و می‌گوید که یک کابین دو نفره و یک بالون ساخته است که می‌تواند تا ارتفاع ۲۵ کیلومتری بالا برود. نقطه‌ای که از آن می‌توان منحنی زمین را به وضوح مشاهده کرد. این در حالی است که مسافران در فضای بیرونی نخواهند بود و بالون تنها تا میانه استراتوسفر بالا می‌رود که بالاتر از منطقه پرواز هواپیماهای جت خواهد بود و دیدی بدون مانع از فضای بیرونی فراهم خواهد کرد.

ژاپن از یک بالون سفرهای فضایی تجاری رونمایی کرد

این شرکت با آژانس مسافرتی بزرگ ژاپنی «JTB Corp» همکاری می‌کند که اعلام کرده برنامه‌هایی برای همکاری در این پروژه هر زمان که شرکت برای یک سفر تجاری آماده شود، دارد. در ابتدا، یک پرواز حدود ۲۴ میلیون ین(۱۸۰هزار دلار) هزینه داشت، اما ایوایا گفت که قصد دارد در نهایت آن را به چند میلیون ین(یعنی ده‌ها هزار دلار) کاهش دهد.

در حالی که سرمایه‌گذاری‌های فضایی ژاپن از شرکت‌های آمریکایی مانند اسپیس‌ایکس عقب افتاده‌اند، ایوایا می‌گوید که هدف او قابل دسترس‌تر کردن فضا است.

بر خلاف موشک‌ها یا بالون‌های هوای گرم، بالون ایوایا گیکن توسط هلیوم که می‌تواند تا حد زیادی مورد استفاده مجدد قرار گیرد، بلند می‌شود و پروازها در قلمرو یا حریم هوایی ژاپن باقی خواهند ماند. اولین سفر در اواخر امسال برنامه‌ریزی شده است.

ژاپن از یک بالون سفرهای فضایی تجاری رونمایی کرد

این بالون که می‌تواند یک خلبان و یک مسافر را حمل کند، از یک بندر در هوکایدو بلند می‌شود، به مدت دو ساعت تا ارتفاع ۲۵ کیلومتری(۱۵ مایلی) بالا می‌رود و برای مدت یک ساعت قبل از کاهش ارتفاع در هوا می‌ماند. به گفته این شرکت، کابین پلاستیکی آن ۱.۵ متر(۴.۹ فوت) قطر دارد و دارای چندین پنجره بزرگ است که امکان دید از فضا را فراهم می‌کند.

ژاپن از یک بالون سفرهای فضایی تجاری رونمایی کرد

درخواست‌ها برای بازدید از فضا از روز سه‌شنبه آغاز شدند و تا پایان ماه اوت ادامه خواهند داشت. مقامات این شرکت گفتند که پنج مسافر اول انتخاب شده در ماه اکتبر اعلام خواهند شد و پروازها بسته به آب و هوا تقریبا یک هفته از هم فاصله خواهند داشت.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا