میتسوکا موتور؛ دهمین خودروساز ژاپن و چیزهای عجیبی که تولید می کند! (+عکس)

آنچه که میتسوکا را به کسب و کاری متفاوت مبدل کرده به حوزه فعالیت آن مربوط می شود که به طور خاص به ارائه پروژه های رترو-کلاسیک مشغول است…

موبنا –  میتسوکا موتور نام یک کمپانی ژاپنی فعال در حوزه خودرو است که فعالیت خود را از سال ۱۹۶۸ آغاز کرده و دفتر مرکزی آن در تویوما(ژاپن) قرار دارد. تعداد کارکنان کمپانی محدود بوده و کمتر از ۶۰۰ نفر است.

اما آنچه که میتسوکا را به کسب و کاری متفاوت مبدل کرده به حوزه فعالیت آن مربوط می شود که به طور خاص به ارائه پروژه های رترو-کلاسیک مشغول است. به رغم آنکه در اطلاعات مربوط به اتحادیه خودروسازان ژاپن از میتسوکا موتور به عنوان دهمین خودروساز این کشور نام می برند اما میتسوکا بیشتر یک کوچ بیلدر(توسعه دهنده بدنه) است تا خودروساز به مفهوم واقعی آن.

مشهورترین پروژه میتسوکا، خودرویی با نام اوروچی است که در کلاس رودستر و سال ۲۰۰۵ معرفی شد. در بخش پیشرانه اوروچی از تپنده ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری تویوتا در هماهنگی با جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک استفاده شد.

اوروچی

میتسوکا موتور؛ دهمین خودروساز ژاپن و چیزهای عجیبی که تولید می کند! (+عکس)

میتسوکا در جدیدترین پروژه خود مدل بروز Viewt، ترکیبی از یک هاچ بک کوچک شهری با چهره ای کلاسیک از جگوار مارک۲ را ارائه می کند. جگوار مارک۲ در فاصله سال های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۹ روی خط تولید کمپانی انگلیسی قرار داشت و اینجا دقیقا از دماغه همین خودرو استفاده شده است.

میتسوکا Viewt سدان ۴ درب

میتسوکا Viewt سدان 4 درب

میتسوکا Viewt سدان ۴ درب

میتسوکا Viewt سدان 4 درب

میتسوکا اولین بار در سال ۱۹۹۳ از Viewt رونمایی کرد که از آن زمان تا کنون در کلاس سدان ۴ درب همچنان سفارش تولیدش را می پذیرد. از سال ۲۰۱۵ تولید مدل هاچ بک ۵ درب را نیز به مجموعه Viewt اضافه کرده است.

مدل جدید Viewt برپایه تویوتا یاریس اکس پی۲۱۰ شکل گرفته است که در تصاویر مشاهده می کنید. چرخ های کوچک، چراغ های گرد کلاسیک و جلوپنجره ای از دهه های قبل صنعت خودرو از جمله ابزارهای میتسوکا برای تغییر شکل بدنه این یاریس هستند.

قیمت این محصول از ۲۳ هزار دلار آغاز می شود. این در شرایطی است که نسخه پایه تویوتا یاریس در بازار ژاپن قیمتی حدود ۱۱ هزار دلار دارد و در تریم پرچمدار هیبرید و مجهز به سامانه تمام چرخ محرک به ۳۱۳۰۰ دلار می رسد!

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا