موسایکل؛ معرفی نخستین سیستم کیسه هوا برای موتورسواران (+فیلم و عکس)

شلوارهای موسایکل مانند هر شلوار دیگری راحت هستند و از پارچه ضد آب، تنفس‌پذیر و مقاوم در برابر سایش تولید شده اند.

موبنا – از آنجایی که موتورسیکلت ها فاقد کیسه هوا هستند، شرکت موسایکل (Mo’cycle) راه حلی مبتکرانه برای محافظت از موتورسواران ارائه کرده و آن تعبیه کیسه های هوا در شلوار است.

شرکت سوئدی موسایکل نخستین شلوار جین جهان مجهز به کیسه هوا را معرفی کرده است که هنگام سقوط موتورسوار طی مدت زمان بسیار کوتاهی باد شده و از پایین تنه موتورسوار محافظت می کند.

 

 

کارتریج دی اکسید کربن

شلوار جین موسایکل دارای یک کارتریج دی اکسید کربن قابل تعویض است که هنگام افتادن موتورسوار گاز را آزاد می کند.

به گفته موسایکل، شلوارهای جین تولیدی این شرکت مانند هر شلوار دیگری راحت هستند و از پارچه ضد آب، تنفس‌پذیر و مقاوم در برابر سایش تولید شده اند.

اما برای این که شلوار سقوط را حس کند، باید به موتورسیکلت متصل شود. موسایکل این کار را از طریق یک بند الاستیک انجام می دهد که به موتورسوار اجازه می دهد به راحتی بدن خود را در شرایطی که همچنان به موتورسیکلت متصل است، حرکت دهد.

این به معنای آن است که موتورسیکلت برای اتصال بند به سازگاری ویژه ای نیاز ندارد.

زمانی که موتورسوار بر اثر ضربه شروع به افتادن از موتور می کند، بند کشیده شده و از شلوار جین جدا می شود. در این مرحله کیسه هوای شلوار فعال و باد می شود.

باد شدن شلوار جین موسایکل با آزاد شدن یک پیستون رخ می دهد که کارتریج دی اکسید کربن را سوراخ کرده و گاز را آزاد می کند. این فرآیند بسیار سریع رخ می دهد و کیسه های هوا پیش از این برخورد موتورسوار با زمین به طور کامل باد می شوند.

معرفی نخستین شلوار جین دارای کیسه هوای جهان برای موتورسواران

شلوار جین دارای کیسه هوا موسایکل برچسب قیمت ۴۹۹ دلاری را یدک می کشد.

به گفته موسایکل، پارچه مورد استفاده برای تولید این شلوارهای جین در برابر سایش بسیار مقاوم است، اما ظاهر و احساسی مانند یک شلوار جین عادی دارد. کیسه های هوا پیش از فعال شدن کاملا نامرئی هستند و پس از فعال شدن طی چند میلی ثانیه باد می شوند.

شلوار جین موسایکل قابل استفاده مجدد است و موتورسوار می تواند از آن به عنوان یک شلوار جین عادی استفاده کند. امکان خارج کردن ماژول های کیسه هوا و شستشوی شلوار در ماشین لباسشویی، خشک کردن آن و پوشیدن دوباره وجود دارد.

بازگشت به اندازه اصلی خود

پس از تصادف، باد کیسه های هوا در نهایت خوابیده و شلوار جین موسایکل به اندازه اصلی خود باز می گردد. امکان شارژ دوباره سامانه با کارتریج دی اکسید کربن جدید برای سواری بعدی وجود دارد.

برای افرادی که نگران هستند هر حرکتی ممکن است موجب باد شدن ناگهانی کیسه های هوای این شلوار شود، باید به این نکته اشاره داشت که فعال شدن این کیسه های هوا به نیرویی در حدود ۴۰ کیلوگرم نیاز دارد. تنها سقوط از موتورسیکلت می تواند موجب فعال شدن این سامانه شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا