پیل پی۵۰؛ خودت خودرو بساز و لذت ببر! (+عکس)

کیت خودرو الکتریکی پی۵۰ شامل چرخ ها، بدنه، صندلی، غربیلک فرمان، موتور الکتریکی و هر چیز دیگری می شود که برای ساخت این خودرو الکتریکی جمع و جور نیاز دارید.

موبنا – شرکت پیل انجینیرینگ (Peel Engineering) با تولید میکروکار سه چرخ پیل پی۵۰ (Peel P50) در دهه ۱۹۶۰، توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کرد. در سال ۲۰۱۰، پیل پی۵۰ به عنوان کوچک‌ترین خودرو تولید شده تاکنون ثبت شد. خبر خوب برای دوستداران پیل پی۵۰ این است که کیت جدیدی به افراد این اجازه را می دهد تا یک نسخه مشابه آن را بسازند.

کیت خودرویی که خاطرات یکی از کوچک‌ترین خودروهای جهان را زنده می کند

اگرچه تولید پیل پی۵۰ در سال ۱۹۶۵ متوقف شد، چند تاجر موفق این برند را احیا کردند. شرکت جدید که به نام پی۵۰ کارز (P50 Cars) شناخته می شود، نسخه مشابهی از این خودرو سه چرخ معرفی کرده که نسبت به مدل تولیدی اصلی بسیار قابل دسترس‌تر و همچنین الکتریکی است.

نسخه الکتریکی جدید دارای یک موتور ۴ کیلوواتی است که امکان دستیابی به سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت را برای این خودروی کوچک فراهم می کند. افرادی که به دنبال نیروی بیشتر هستند نیز می توانند از موتور الکتریکی مد نظر خود به جای موتور ۴ کیلوواتی موجود در کیت استفاده کنند.

کیت خودرویی که خاطرات یکی از کوچک‌ترین خودروهای جهان را زنده می کند

کیت پی۵۰ شامل چه چیزهایی است؟

کیت خودرو الکتریکی پی۵۰ شامل چرخ ها، بدنه، صندلی، غربیلک فرمان، موتور الکتریکی و هر چیز دیگری می شود که برای ساخت این خودرو الکتریکی جمع و جور نیاز دارید. مونتاژ کامل کیت به حدود ۵۰ ساعت زمان نیاز دارد، اما شرکت پی۵۰ کارز نسخه های کاملا مونتاژ شده را نیز برای فروش عرضه کرده است.

به گفته شرکت پی۵۰ کارز، این کیت خودرو گزینه ای عالی برای مونتاژ توسط کاربر به ویژه آنهایی که در زمینه ساخت خودرو تازه کار هستند، محسوب می شود. کیت خودرو پی۵۰ از آنجایی که پیچیدگی مکانیکی ندارد، بسیار سبک وزن است و اندازه جمع و جوری دارد، مقدمه خوبی برای ورود به هنر خودروسازی است.

کیت خودرویی که خاطرات یکی از کوچک‌ترین خودروهای جهان را زنده می کند

برای مونتاژ قطعات به چند ابزار و فضای کمی از گاراژ به اندازه مساحت ۶ در ۸ فوت (۱.۸ در ۲.۴ متر) و البته مقداری صبر و حوصله نیاز است.

قیمت کیت پی۵۰ برابر با ۱۰۳۷۹ پوند و مدل مونتاژ شده  برچسب قیمت ۱۳۹۷۲ پوندی را یدک می کشد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا