قیمت و زمان معرفی کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو مشخص شد

مدت زیادی است که هیچ به‌روزرسانی مهمی از جانب سونی یا کنسول پلی‌استیشن ۵ ارائه نشده است. آخرین رویداد State of Play در ژوئن سال ۲۰۲۲ برگزار شد و از آن زمان تاکنون، کمپانی ژاپنی میزبان هیچ رویداد بزرگتری نبوده است. این موضوع موجب طرح گمانه‌زنی‌هایی در خصوص دلایل سکوت سونی و برنامه‌های ویژه این شرکت در رابطه با کنسول آینده پلی‌استیشن ۵ پرو شده است.

موبنا – برخی کارشناسان بر این باورند که سونی از نمایش محصولات و دستاوردهای جدید خود خودداری کرده است؛ چرا که این شرکت در رقابت با مایکروسافت و قرارداد اخیر کمپانی آمریکایی با اکتیویژن بلیزارد هستند. با این‌حال غول ژاپنی نهایتا بایستی از محصولات جدید خود به‌صورت عمومی رونمایی کند. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها رویداد معرفی کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو در ماه ژوئن ۲۰۲۳ برگزار شده و اکنون جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری احتمالی آن در فضای آنلاین منتشر شده است.

به گفته جف گراب، سونی سرگرم برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد جدید State of Play در آینده نزدیک است. اگرچه انتظار می‌رود که این رویداد در مقیاس کوچک‌تری برگزار شود. بر اساس شنیده‌ها رویداد بزرگتری در ماه ژوئن برگزار شده و این مراسم احتمالا به رونمایی از مدل جدید پلی‌استیشن اختصاص خواهد یافت.

انتظار می‌رود که سونی در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ روی معرفی هدست واقعیت‌مجازی جدید خود و ارائه‌دهندگان ثالث تمرکز نماید. تاکنون نقشه راه PS5 نسبتا پراکنده بوده و تنها خبر رونمایی از بازی اسپایدرمن ۲ در فصل پاییز به‌صورت رسانه‌ای اعلام شده است. چنان‌چه سونی بخواهد میزان تقاضا برای کنسول پلی‌استیشن ۵ در سال ۲۰۲۳ را افزایش دهد؛ در این‌صورت بایستی آیتم‌های بیش‌تری را جهت عرضه در اختیار داشته باشد.

اگرچه اکنون طرفداران سونی منتظر رونمایی از محصولات جدید این شرکت در سال ۲۰۲۳ هستند؛ اما بدیهی است که سال پیش رو به منزله دوران مهمی برای پلی‌استیشن ۵ و نسخه جدید این کنسول خواهد بود. طرفداران مشتاقانه منتظر برگزاری رویدادها و ارائه به‌روزرسانی‌های جدید از جانب سونی هستند.

قیمت و زمان معرفی کنسول پلی‌استیشن 5 پرو مشخص شد

همچنین سونی احتمالا در جریان رویداد ماه ژوئن خود از کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو رونمایی خواهد کرد. بسیاری از گمانه‌زنی‌ها و گزارش‌های پیشین به این موضوع اشاره دارند. یکی از نکات قابل توجه برای خریداران بالقوه پلی‌استیشن ۵ پرو، قیمت‌گذاری احتمالی این کنسول است. در حال حاضر پلی‌استیشن ۵ با برچسب قیمتی ۴۹۹ دلاری قابل دسترس است. این کنسول با وجود هزینه بالا خریداری موفق به حفظ محبوبیت خود شده است.

شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند برخی گیمرها حاضر به پرداخت قیمت‌های بالاتر برای کنسول بازی هستند. این موضوع در کنار این واقعیت که کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو در طول چرخه حیات خود از نسخه استاندارد PS4 تقریبا ۱۰۰ دلار گران‌تر بود؛ نشان می‌دهند که مدل بالقوه پلی‌استیشن ۵ پرو نیز احتمالا افزایش قیمت مشابهی را نسبت به نسخه استاندارد PS5 تجربه خواهد کرد.

شایان به ذکر است که پلی‌استیشن ۵ با بازخورد مثبتی از سوی جامعه گیمرها مواجه شد. این کنسول به‌دلیل عملکرد و ویژگی‌های خود، بازخوردهای مثبتی را دریافت کرد. با این‌حال قیمت بالای این کنسول همواره یکی از موضوعات بحث در میان گیمرها بوده است. با عرضه احتمالی PS5 پرو، قیمت‌گذاری این کنسول یکی از عوامل مهم در تعیین موفقیت و محبوبیت آن در میان گیمرها خواهد بود.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا