کارت‌های منحصربه‌فرد بلوبانک چگونه طراحی و ساخته شد؟

کاربران بلوبانک در هنگام باز کردن بسته پستی حامل کارت بانکی خود با کارت جدیدی مواجه می‌‌شوند که از سایر کارت‌های بانکی که تا به حال دیده و دست گرفته‌اند، متمایز است و با طراحی و جنس متفاوتی ساخته شده است.

موبنا – بلوبانک به عنوان استارتاپی که در حوزه نسبتا جدید نئوبانک فعالیت می‌کند، از همان ابتدای شروع به کار خود در سال ۹۸ تا به حال، تلاش کرده تا خدمات و سرویس‌های نوآورانه و متمایزی را ارائه کند که تا پیش از این در حوزه بانکی و مالی ایران بی‌سابقه و کم‌نظیر بوده است. این نوآوری‌ها در نوع تعامل با کاربران چه در شیوه ارتباط و ادبیات آن، روش‌های تبلیغ برند، تجربه کاربری راحت و آسان اپلیکیشن و… دیده می‌شود. اما یکی از نوآوری‌های چشمگیری که از همان ابتدا مورد توجه کاربران این نئوبانک قرار گرفت، کارت بانکی بلو بود.

این کارت برای نخستین بار به شکل عمودی طراحی شده و با رنگ‌ها و ظاهری متفاوت از یک کارت بانکی معمول ارائه شده است.

محمدرضا سبزعلی، مدیر مارکتینگ وقت بلوبانک در مورد اهداف این نئوبانک از طراحی کارتی متفاوت می‌گوید: «نئوبانک در لغت به معنای بانک جدید است و شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در این حوزه خود را با عنوان نسل جدید موسسات مالی و بانکی معرفی می‌کنند. به همین دلیل لازم بود تا تمامی سرویس‌ها و خدمات با کلیت مفهوم برند هماهنگ شده و ساختار و ظاهری متمایز از یک بانک را به نمایش گذارند. کارت بانکی بلو، نمود عینی این بانک جدید است. البته در این راه تیم‌های تحقیق و توسعه، طراحی و فنی بلوبانک برای رسیدن به محصولی برجسته و ممتاز، چالش‌ها و سختی‌های زیادی را متحمل شدند».

بلوبانک برای طراحی سرویس‌ها و خدمات خود رویکردی مدرن و مینیمال را اتخاذ کرده است که این موضوع باعث شده تا محصولاتی با الهام از سبک‌های نوین طراحی مدرن به کاربران ارائه شود. محصولاتی که در عین جذابیت ظاهری، کارآیی و کاربرد بالایی دارند.

نوشته های مشابه

 

کارت‌های یکپارچه

لغت «بلو» در ابتدا تداعی‌کننده رنگ است و به همین دلیل رنگ به عنوان عنصر اساسی کارت‌های بانکی بلو انتخاب شد. این کارت‌ها که طبق سلیقه و علاقه کاربران سه رنگ آبی، قرمز و سبز را شامل می‌شود، به شکلی طراحی و رنگ آمیزی شده که در جایی مثل کیف‌های پول یا کشوها و میزهای کاری به راحتی از دیگر کارت‌های بانکی معمول قابل تشخیص است.

کارت‌های بلوبانک با الهام از سبک طراحی مینیمال با عناصری ساده اما جذاب طراحی شده است. در طراحی این محصول سعی شده تا تمامی عناصر گرافیکی به خدمت هویت برند بلو در بیاید و مفاهیم اصلی آن به عنوان یک بانک جدید، مدرن و دوست‌داشتنی به نمایش گذاشته شود. به همین دلیل تمامی اطلاعات هویتی صاحبان کارت که معمولا در بخش جلویی کارت حک می‌شود، به پشت کارت منتقل شد و جلوی کارت به عنوان نقطه اصلی تمایز محصول، سر و شکلی منسجم به خود گرفته است.

در بالای کارت یک تراشه فلز مانند که لوگوی شتاب (شبکه تبادل اطلاعات بانکی) بر روی آن حک شده، قرار دارد. در میانه کارت شعار اصلی بلوبانک : bank, but lovely (بانک، ولی دوست‌داشتنی) جای گرفته و پایین کارت هم به لوگوی بلو اختصاص پیدا کرده است. این سه عنصر، تشکیل دهنده بخش اصلی یا جلویی کارت‌های بانکی بلو هستند که هر یک نمادهایی از هویت برند را منتقل می‌کنند.

کارت‌های منحصربه‌فرد بلوبانک چگونه طراحی و ساخته شد؟

حذف آیکون‌ها و نمادهای ثابت کارت‌های بانکی به گونه‌ای انجام شده که کوچکترین خللی در استفاده راحت از کارت بانکی بلو ایجاد نمی‌کند. مثلا در کارت‌های بلوبانک به جای طراحی آیکون فلش که نشان‌دهنده نقطه ورود به دستگاه‌های خودپرداز (ATM) است، از همان لوگوی شتاب کمک گرفته شده تا این بخش را به کاربران نشان دهد.

 

عناصر سازنده

در بخش پشت کارت نیز اطلاعات شناسایی و مورد نیاز کاربران شامل نام صاحب کارت، شماره کارت، تاریخ انقضا و کد CVV2 درج شده است. این اطلاعات به شکل یک ستون منظم در کنار نوار مغناطیسی قرار گرفته است.

پس از طراحی محصول، نوبت به انتخاب جنس و عناصر سازنده کارت رسید که در این زمینه تیم فنی و تحقیق و توسعه بلوبانک، جست‌وجوهای زیادی را آغاز کرد تا تولید‌کنندگان برتر این حوزه و عالی‌ترین مواد سازنده به کار گرفته شوند. برای این منظور با همکاری تولیدکننده انتخاب‌شده، خط تولید جدیدی برای چاپ و تولید کارت‌های بلوبانک افتتاح شد. نوع جنس مواد سازنده و توجه به افزایش سطح مقاومت کارت‌ها باعث شده تا کارت‌های بلوبانک با وزن و ضخامت بیشتری نسبت به دیگر کارت‌ها تولید شود. هر چند که این ضخیم‌تر و بیشتر شدن وزن به شکل کاملا نامحسوسی انجام شده و خللی را در تجربه مطلوب کاربران از کارت ایجاد نکرده است.

در نهایت این تلاش‌ها به محصولی ختم شده که هنگام بدست گرفتن آن حس خوبی را به صاحب کارت منتقل می‌کند و تمامی کاربران می‌توانند از تجربه داشتن کارت بانکی شکیل و مدرن و در عین حال مقاوم لذت ببرند.

بلوبانک ارائه تجربه‌ای جذاب، سریع و راحت از خدمات مالی و بانکی را به عنوان یکی از اولویت‌ها و اهداف اصلی خود در نظر دارد و در این راه تاکنون قابلیت‌های نوآورانه‌ای همچون بلوچارت، بلوباکس، بلوجونیور، انتقال به دوستان، انتقال خودکار و… را به کاربران خود ارائه داده است.

بلوبانک، نئوبانک ایرانی وابسته به بانک سامان است که اواخر سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را با هدف پاسخگویی به نیازهای بانکی هموطنان، به ویژه قشر جوان، شروع کرد. این نئوبانک، با ارائه خدماتی تماما آنلاین و از طریق اپلیکیشن، توانسته با نوآوری، سطح جدیدی از خدمات بانکی را به ایرانیان ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا نصب اپلیکیشن بلوبانک، لطفا به نشانی https://blubank.com مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا