هکرها از طریق تلگرام، ChatGPT را به ساخت بدافزار وادار می‌کنند

هکرها سرویسی طراحی کرده‌اند که دور زدن محدودیت‌های ChatGPT در ایجاد بدافزار را آسان می‌کند.

موبنا – به‌گزارش ArsTechnica عده‌ای از محققان امنیت سایبری روز چهارشنبه ۸ فوریه (۱۹ بهمن) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند هکرها راهی برای دور زدن محدودیت‌های ChatGPT ابداع کرده‌اند و از آن برای فروش سرویس‌هایی استفاده می‌کنند که به افراد اجازه می‌دهد بدافزار و ایمیل‌های فیشینگ توسعه دهند.

ChatGPT یک ربات چت است که از هوش مصنوعی برای پاسخ به سؤالات و انجام وظایف به گونه‌ای استفاده می‌کند که خروجی انسان را تقلید کند. افراد قادرند از آن برای ایجاد اسناد، نوشتن کدهای کامپیوتری اولیه، خلق آثار هنری و انجام کارهای دیگر استفاده کنند.

از سویی دیگر، بحث بر سر اینکه هوش مصنوعی و ربات‌ها می‌خواهند ما را بیکار کنند بسیار داغ‌تر شده است. علاوه‌براین، همواره نگرانی‌هایی درباره احتمال سوءاستفاده از هوش مصنوعی وجود دارد و اکنون گرمای آتش شرارت آن را می‌توان بیشتر حس کرد. در هر صورت، هوش مصنوعی را باید مانند تیغ برّنده دولبه‌ای در نظر گرفت که با آن می‌شود جراحی یا جنایت کرد.

در حال حاضر بیشتر کاربران می‌توانند با کمک ChatGPT اسناد ایجاد کنند، کدهای کامپیوتری اولیه را برنامه‌نویسی کنند و در انجام کارهای دیگر آن را به‌کار بگیرند و چت‌جی‌پی‌تی نیز با کمال میل اوامر کاربران را اجرا می‌کند.

 منبع: زومیت 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا