چه زمانی ذرت شیرین بکاریم؟

ذرت شیرین به گرمای کافی نیاز دارد، بنابراین آن را فقط زمانی بکارید یا بکارید که روزها و شب ها بدون یخبندان باشد. هنگام کاشت مستقیم در باغ، دانه های ذرت را در اوایل فروردین ماه بکارید و با پوشش از آن در برابر سرما محافظت کنید.

بدون پوشش، کاشت در اوایل تا اواسط اردیبهشت انجام می شود. خرید بلال عمده به دلیل کاربردهای فراوانی که دارد جهت خرید مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر بذرها را در داخل شروع کردید، آنها را در اواسط آوریل بکارید و دو تا سه هفته بعد نهال ها را در باغچه یا در گلدان بکارید. فقط واریته‌های زودرس و متوسط ​​زودرس برای کشت در بریتانیا مناسب هستند، زیرا دوره رشد برای سایر واریته ‌ها بسیار کوتاه است.

دانه های ذرت را در داخل یک سینی بذر بکارید و بعد از آخرین یخبندان آن را بکارید. شروع ذرت شیرین در داخل خانه مزیت قابل توجهی نسبت به کاشت مستقیم دارد، زیرا ذرت شیرین زمان بیشتری برای تثبیت خود دارد و بنابراین احتمال رسیدن بلال ذرت بیشتر است.

چه زمانی ذرت شیرین بکاریم؟

مراقبت های لازم برای رشد بلال

گیاهان ذرت را به طور منظم آبیاری کنید، اما این کار را کم انجام دهید. اگرچه ذرت نسبتاً به خشکی مقاوم است، کمبود طولانی مدت آب منجر به کاهش عملکرد می شود. خاک را به خصوص در دوره های خشک مرطوب کنید، اما از غرقاب شدن اجتناب کنید. این شیوه ی آبیاری درست شبیه به سیر می باشد و به همین دلیل خرید و فروش عمده سیر و بلال معمولا با یکدیگر انجام می شود.

مانند همه انواع ذرت، ذرت شیرین یک تغذیه کننده سنگین است. از آنجایی که آنها مواد مغذی زیادی را جذب می کنند، بهتر است هنگام کاشت ذرت از کودهای آهسته رهش استفاده شود، مانند غذای گیاهی همه منظوره Plantura ما . از طرف دیگر، کمپوست را با خاک مخلوط کنید. وقتی بوته های ذرت شروع به گل دادن کردند دوباره کود بدهید.

چه زمانی ذرت شیرین بکاریم؟

چه زمانی ذرت شیرین آماده چیدن است؟

بسته به تنوع، زمان برداشت ذرت شیرین بین اواخر تیر تا پایان شهریور است. برخلاف ذرت ذرت و ذرت دنت، ذرت شیرین تنها زمانی که کاملا رسیده باشد برداشت نمی شود. برعکس، زمان مناسب برای برداشت ذرت شیرین زمانی است که به “مرحله شیری” می رسد. لیست قیمت کنسرو ۱۴۰۱ بلال نیز موجود است و در صورتی که نتوانستید نوع تازه ی این محصول را تهیه کنید، از کنسرو بلال استفاده کنید.

با توجه به این واقعیت که هسته ها قبلاً به اندازه نهایی و رنگ متنوع خود رسیده اند، می توانید تشخیص دهید که آنها رسیده اند. برای اطمینان، یک هسته را با ناخن سوراخ کنید.

اگر حاوی مایع شیری باشد، برای چیدن رسیده است. برگها و بلال ذرت در این مرحله همچنان سبز خواهند بود. فقط ابریشم های ذرت در بالای لپه ها خشک و قهوه ای می شوند تا زمانی که ذرت آماده چیدن شود. برای برداشت ذرت، لپه های ذرت را برش دهید یا لپه ها را محکم بگیرید و سپس آنها را بچرخانید و بکشید.

چه زمانی ذرت شیرین بکاریم؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا