آشنایی با مهم‌ترین قابلیت‌های صوتی تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ

گذراندن ساعاتی خوش به هنگام تماشای یک فیلم، سریال یا مسابقه ورزشی و لذت بردن از آن به ترکیبی از صدا و تصویر باکیفیت و فوق‌العاده نیاز دارد. یک تلویزیون حتی اگر شفاف‌ترین و باکیفیت‌ترین تصویر ممکن را پخش کند، بدون داشتن صدایی پرطنین و فراگیر دستگاهی ناقص خواهد بود.

موبنا – طی سال‌های اخیر طراحی تلویزیون‌ها با بدنه‌ای باریک باعث شده تا کیفیت صدای تلویزیون‌ها با چالش روبرو شود، در این سال‌ها تماشاگران تلویزیون‌ها برای داشتن همزمان صدا و تصویر باکیفیت به ابزارهای جانبی و کمکی روی می‌آوردند. برخی از تلویزیون‌های سری جدید اما به فناوری‌های نوآورانه‌ای مجهز شده‌اند که صدای فراگیر، چند بُعدی و باکیفیتی را ارائه می‌دهد. تلویزیون‌های سری Neo QLED سامسونگ یکی از این مدل‌هاست که به کمک چهار فناوری جدید دنیای سرگرمی، تجربه صوتی لذت‌بخشی را در زمان تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها رقم می‌زند.

این سری از تلویزیون‌های سامسونگ، مدتی پس از رونمایی خود، به دلیل ارائه تجربه صوتی پایدار و قدرتمند، گواهینامه  Spatial Sound Optimization را از موسسه معتبر VDE آلمان دریافت کردند. در ادامه چهار فناوری و قابلیت صوتی تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ را مرور کرده‌ایم.

آشنایی با مهم‌ترین قابلیت‌های صوتی تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ

 OTS

قابلیت OTS یا Object Tracking Sound برای اولین بار در نسخه ۲۰۲۰ تلویزیون‌های QLED بکار رفت و با ظهور تلویزیون‌های Neo QLED این قابلیت به حالت پیشرفته OTS+ ارتقا یافت. این فناوری که مبتنی بر هوش مصنوعی است صدای سوژه را هماهنگ با حرکات آن پخش می‌کند. این فرآیند با تشخیص و تحلیل حرکات سوژه هنگام پخش فیلم و ردیابی آن صورت می‌پذیرد و در نهایت بدون نیاز به لوازم جانبی صدایی فراگیر، سه‌بعدی و پویا را از قسمت‌های مختلف بلندگوهای تلویزیون طنین‌انداز می‌شود. برای مثال اگر شما در حال تماشای فیلمی هستید که در صحنه‌ای از آن اتومبیلی از سمتی به سمت دیگر حرکت می‌کند، این قابلیت با تشخیص حرکت آن اتومبیل، صدا را متناسب با نوع حرکت سوژه تغییر می‌دهد.

در مدل‌‌های ۸K سری تلویزین‌های Neo QLED سامسونگ، علاوه بر ارتقای این قابلیت به نسخه پیشرفته OTS+، دو بلندگوی بیشتر هم به‌کار رفته و در مجموعه هشت بلندگو در ایجاد چنین تجربه صوتی فراگیری شما را یاری می‌کند.

آشنایی با مهم‌ترین قابلیت‌های صوتی تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ

Q-Symphony

یکی دیگر از قابلیت‌های سری تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ، فناوری Q-Symphony است؛ این فناوری به شما این امکان را می‌دهد که هنگام تماشای فیلم و برنامه موردعلاقه‌تان، خود را درون فضای آن تصور کنید. این قابلیت با ایجاد هماهنگی بین ساندبار و تلویزیون صدای محتوای در حال پخش را از هر دو دستگاه پخش می‌کند و صدا را در فضای اتاق شما به صورت حیرت‌انگیزی چندبعدی و واقعی جلوه می‌دهد. تا پیش از این اگر از ساندبار استفاده می‌کردید صدای تلویزیون قطع می‌شد و یا بالعکس هنگام پخش صدا از تلویزیون، ساندبار شما بلا استفاده می‌ماند. اما این تکنولوژی با بهره‌وری حداکثری از سیستم‌های صوتی درون خانه شما و هماهنگ‌سازی صدا بین آن‌ها، با ایجاد فضایی یک‌دست و واقعی هنگام تماشای هر محتوایی نهایت لذت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آشنایی با مهم‌ترین قابلیت‌های صوتی تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ

 SpaceFit Sound

برای داشتن بهترین تجربه صوتی، یکی از مهم‌ترین عوامل ابعاد اتاق و فضای محیط است. حتی نحوه قرارگیری و موقعیت تلویزیون هم در این تجربه تاثیرگذار است. در نتیجه باتوجه به این موارد قابلیت‌های صوتی تلویزیون باید شخصی‌سازی شود. قابلیت SpaceFit این‌کار را برای شما انجام می‌دهد. این فناوری به طور خودکار یک بار در روز تغییرات محل قرارگیری تلویزیون را تجزیه و تحلیل می‌کند و افزون بر آن به وسیله میکرو‌فون‌های داخلی عواملی که می‌تواند بر روی صدا اثرگذار باشد را شناسایی می‌کند و متوجه تغییرات می‌شود، سپس تنظیمات صوتی را به شکلی بهینه‌سازی می‌کند که صدا به واضح‌ترین حالت ممکن شنیده شود. تمام این مراحل به طور خودکار صورت می‌گیرد و احتیاج به فشردن دکمه یا انجام کار خاصی نیست. قابلیت SpaceFit در سری تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ به حالت پیشرفته‌تر SpaceFit Sound+ ارتقا یافته است که در واقع ترکیبی از SpaceFit و  Auto EQ (اکولایزر خودکار) است و به لطف هوش مصنوعی هر فضای معمولی که تلویزیون‌ها در آن قرار می‌گیرند را پوشش می‌دهد و با تجزیه و تحلیل ابعاد و فضای محیط، صدایی متناسب با آن به شما ارائه می‌دهد.

آشنایی با مهم‌ترین قابلیت‌های صوتی تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ

Active Voice Amplifier

چهارمین قابلیت صوتی که تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ را تبدیل به گزینه‌ای ایده‌آل برای تماشا می‌کند، تقویت‌کننده صدا یا Active Voice Amplifier است. این قابلیت نویزها و صداهای حاشیه‌ای داخل اتاق را شناسایی می‌کند تا صدایی بلندتر از صدای تلویزیون پخش نشود. در این قابلیت صدای تلویزیون در صورت نیاز و به شکل خودکار زیاد می‌شود تا بینندگان تمامی صدا‌ها و دیالوگ‌های فیلم‌ها و برنامه‌ها را به طور کامل و باکیفیت دریافت کنند. این فرایند نیز به کمک میکروفون‌های تعبیه شده در تلویزیون و هوش مصنوعی صورت می‌گیرد؛ در واقع از طریق این میکروفون‌ها میزان نویز‌ها و صداهای محیط اندازه‌گیری می‌شود و در صورت زیاد بودن آن‌ها، صدای ساندبار و دستگاه افزایش می‌یابد.

تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ به کمک این چهار فناوری، به جعبه‌ای جادویی تبدیل شده‌اند که در عین داشتن برترین کیفیت تصویر، تجربه صوتی خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا