گوشی‌های گران سامسونگ هندی می‌شوند

سامسونگ الکترونیکس تولید تلفن‌های هوشمند تاشو و جدیدترین پرچمدار خود گلکسی اس ۲۳ را در هند آغاز کرد.

موبنا – راجو پولان، مدیر کسب و کار موبایل سامسونگ در هند اظهار کرد: واحد هندی این غول کره‌ای، پیش از این بخشی از گوشی‌های تاشوی گران قیمت را به هند که دومین بازار بزرگ تلفن هوشمند در جهان است، وارد می کرد اما اکنون این گوشی‌ها را تولید می‌کند.

وی بدون اشاره به این که آیا گوشی‌های تولید شده در هند، قیمت پایین‌تری نسبت به گوشی‌های وارداتی خواهند داشت، در مصاحبه با بلومبرگ گفت: این اقدام بر اساس تعهد قوی ما برای توسعه بازار هند است.

سامسونگ با رقابت شدید سازندگان گوشی چینی در هند روبروست که مصرف کنندگان حساس به قیمت دارد. طبق آمار شرکت تحقیقاتی کانالایز، شیائومی در سال ۲۰۲۲، با سهم بازار ۲۰ درصد، بزرگترین فروشنده تلفن هوشمند در هند بود و سامسونگ با سهم ۱۹ درصدی، در رتبه دوم قرار داشت.

سامسونگ مانند اپل، در تلاش نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای تبدیل این کشور به یک هاب صادرات، مشارکت دارد اما موفق نشده است از مشوق‌های مالی دولت مودی بهره‌مند شود، در حالی که شرکت‌هایی نظیر فاکسکان که تولیدکننده قراردادی محصولات اپل است، در درخواست‌هایش موفق بوده‌اند.

سامسونگ که هفته گذشته مدل گلکسی اس ۲۳ را  به عنوان رقیب آیفون، رونمایی کرد، ۲۴ ساعت پس از معرفی این محصول، برای حدود ۱۴ هزار دستگاه از این گوشی به ارزش ۱۴ میلیارد روپیه (۱۶۹ میلیون دلار) در هند، سفارش دریافت کرد که به گفته پولان، دو برابر سفارش‌هایی بود که سامسونگ برای نسل قبلی گوشی گلکسی در روز نخست عرضه آن، دریافت کرده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پولان گفت: سامسونگ شمار فروشگاه‌های عرضه گلکسی را افزایش داده و در فروش و بازاریابی سرمایه گذاری کرده است. این شرکت یک مرکز تحقیقات موبایل متمرکز به هند را تاسیس کرده و پایگاه‌های تولید در این کشور می‌سازد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا