استاتوس واتس‌اپ با قابلیت‌های جدید ازجمله پیام صوتی به‌روزرسانی شد

این آپدیت از امروز به‌طور جهانی منتشر می‌شود، اما چندین هفته طول می‌کشد تا تمام کاربران بتوانند آن را تجربه کنند.

موبنا – استاتوس در واتس‌اپ عملکردی مشابه با استوری‌های اینستاگرام دارد و تنها ۲۴ ساعت در دسترس هستند. استاتوس‌های واتس‌اپ طرفداران زیادی دارند و حالا متا با افزودن قابلیت‌های جدید مانند استاتوس‌های صوتی و کنترل بیشتر روی افرادی که می‌توانند استاتوس‌ها را ببینند، می‌خواهد محبوبیت آن‌ها را بیش از پیش افزایش دهد.

قابلیت‌های جدید استاتوس واتس‌اپ

اولین قابلیت جدید، Private Audience Selector نام دارد که به شما اجازه می‌دهد افرادی که می‌توانند استاتوس‌ها را مشاهده کنند، انتخاب کنید. اگرچه در گذشته هم چنین قابلیتی وجود داشت، اما حالا واتس‌اپ شخصی‌سازی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال این افراد ذخیره می‌شوند و می‌توانید به‌طور پیش‌فرض از آن‌ها برای استاتوس بعدی استفاده کنید.

ویژگی بعدی، استاتوس صوتی واتس‌اپ است. کاربران می‌توانند با آپدیت جدید، پیام‌های صوتی حداکثر ۳۰ثانیه‌ای را از طریق استاتوس به اشتراک بگذارند. درحقیقت واتس‌اپ راه جدیدی برای به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی در اختیار کاربران قرار داده است.

استاتوس واتس‌اپ با قابلیت‌های جدید ازجمله پیام صوتی به‌روزرسانی شد

Status Reactions قابلیت دیگری است که واتس‌اپ برای کاربرانش در نظر گرفته است. با این ویژگی، کاربران می‌توانند به استاتوس‌های دیگران با ایموجی واکنش نشان دهند، البته این ایموجی‌ها محدود هستند و تنها از ۸ ایموجی می‌توانید استفاده کنید.

ویژگی بعدی، Status Profile Rings نام دارد که به شما اجازه می‌دهد راحت‌تر آپدیت‌های استاتوس را مشاهده کنید و یک حلقه سبزرنگ اطراف عکس پروفایل کاربر در لیست چت‌ها قرار می‌گیرد.

آخرین قابلیت، پیش‌نمایش‌های لینک است. زمانی که کاربر یک لینک را پست می‌کند، یک پیش‌نمایش بصری از محتوای لینک در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اگرچه تمام این قابلیت‌ها کاملاً جدید نیستند، اما به‌نظر می‌رسد واتس‌اپ با افزودن تمام آن‌ها به لیست ویژگی‌های جدید، می‌خواهد تعهدش به بخش استاتوس را نشان دهد. این ویژگی‌ها از امروز به‌طور جهانی منتشر شده‌اند، اما احتمالاً چندین هفته طول می‌کشد تا تمام کاربران به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا