ربات پوشیدنی به افراد فلج کمک می‌کند دستشان را حرکت دهند (+عکس)

افراد مبتلا به نوعی بیماری تخریب کننده شبکه عصبی بدن می‌توانند با استفاده از یک ربات پوشیدنی دست‌های خود را حرکت دهند.

موبنا – به گزارش نیواطلس، افرادی که از ALS (بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک) رنج می‌برند، اغلب به دلیل زوال سلول‌های مغز و نخاع در بالا بردن بازوهای خود مشکل دارند. یک ربات پوشیدنی جدید برای کمک به آنها طراحی شده است که مانند یک جفت بادکنک در زیر بغل افراد عمل می‌کند.

این ربات که توسط گروهی از دانشمندان در دانشگاه هاروارد و بیمارستان عمومی ماساچوست تولید شده، دارای دو محرک رباتیک نرم Y شکل است که در زیر بغل هر فرد قرار دارد. شیلنگ‌های خاصی هر دو محرک دارای بدنه پارچه‌ای را به یک پمپ هوا با باتری متصل می‌کنند که در پشت کمر کاربر نصب شده است.
ربات پوشیدنی به افراد فلج کمک می‌کند دستشان را حرکت دهند (+عکس)

هنگامی که حسگرهای یکپارچه، حرکات جزئی بازو به سمت بالا را شناسایی می‌کنند، پمپ را تحریک می‌کنند تا محرک مربوطه را باد کند، بنابراین بازوی فرد به آرامی بلند می‌شود. انجام یک حرکت خفیف عضلانی به سمت پایین نیز باعث می‌شود محرک‌ها تخلیه شوند و بازو دوباره پایین بیاید.

سیستم یادشده تنها ۱۵۰ گرم به وزن بازوی هر فرد اضافه می‌کند و تنها به ۳۰ ثانیه زمان برای تنظیم خود بر روی بازوی هر فرد نیاز دارد. تا به حال سیستم یادشده با موفقیت بر روی بازوی ۱۰ بیمار نصب و آزمایش شده است.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا