راهنمای کاشت درخت سیب

سیب ها در مناطق سختی ۳-۸ بهترین رشد را دارند و گونه های خاصی در مناطق خاص بهتر از بقیه هستند. مناطق مرکزی و شمالی باید در اوایل بهار کاشته شوند، زمانی که خاک شروع به گرم شدن می کند.

مناطقی که زمستان های ملایم تری دارند نیز ممکن است در اوایل پاییز شاهد کاشت موفقیت آمیز باشند.به دلیل فروش سیب عمده، میزان کاشت این محصول افزایش پیدا کرده است.

درختان سیب به آفتاب کامل، فضای مناسب، خاک لومی و pH خنثی خاک نیاز دارند. آزمایش خاک را می توان با هزینه اندکی از طریق دفتر توسعه تعاونی USDA محلی شما دریافت کرد. علاوه بر شناسایی نسبت‌های خاک رس، ماسه، سیلت و مواد آلی در خاک، متوجه می‌شوید که آیا سطح pH شما پایین است و آیا کمبود مواد مغذی دارید یا خیر. همچنین دستورالعمل هایی برای اصلاح هرگونه عدم تعادل دریافت خواهید کرد.

یک هفته قبل از کاشت، هر گونه زباله یا علف های هرز را پاک کنید. عدم تعادل خاک را در صورت نیاز اصلاح کنید، اما بیش از حد کوددهی نکنید، زیرا ممکن است برای ریشه های جدید بسیار شدید باشد. به دست آوردن سهام ریشه . اگرچه درختان سیب را می توان در داخل خانه از دانه شروع کرد، نهال ها ۶ تا ۱۰ سال طول می کشد تا به اندازه تولید شوند. سهام ریشه یا درختان جوان را می توان در یک مرکز باغ یا نهالستان خریداری کرد.

یک گودال کاشت دو برابر عرض سیستم ریشه و حدود ۲ فوت عمق حفر کنید، مطمئن شوید که خاک در اطراف لبه ها خوب و شل است. ریشه ها را از کف سوراخ بیرون بیاورید و حفره های هوا را با کوبیدن به آرامی اطراف هر ریشه در حالی که با خاک پر می کنید از بین ببرید. در صورت کاشت استوک ریشه، مطمئن شوید که پیوند پیوندی – یک برآمدگی برجسته و متورم – حداقل ۲ اینچ بالاتر از سطح خاک باشد. اگر درختی را از ظرف کاشتید و گلوله ریشه خشک شد، آن را به مدت ۲۴ ساعت قبل از کاشت در یک سطل آب خیس کنید.

راهنمای کاشت درخت سیب

نکته برای رشد درختان سیب

اگرچه درختان سیب لزوماً نگهداری بالایی ندارند، اما همچنان از مراقبت فعال بهره می برند. آب، به طور منظم آبیاری کنید، اما خیس نکنید. سیب زمین مرطوب و با زهکشی خوب را دوست دارد، اما آبیاری بیش از حد می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود. این مورد در درخت گلابی نیز تاثیر گذار است و ممکن است قیمت گلابی امروز را افزایش دهد.

ارائه پشتیبانی به منظور حمایت از تولید میوه های سنگین تر در آینده، درختان جوان به کمک نیاز دارند تا یک چارچوب محکم از شاخه ها ایجاد کنند. از نرده ها یا پایه هایی استفاده کنید که در یک سیستم رهبری مرکزی آموزش دیده اند – یک تکنیک هرس که یک تنه اصلی را با شاخه های نگهدارنده که از هر طرف جوانه می زنند، ایجاد می کند.

کشت همراه را تمرین کنید، درختان سیب نیاز به گرده افشانی متقابل دارند (به استثنای بسیاری از گونه های خود گرده افشانی مانند هانی کریسپ، گالا و کورتلند) بین ارقام مختلف که در یک برنامه زمانی گل می دهند. با کاشت گیاهان جذاب و معطر در نزدیکی، مطمئن شوید که باغ شما گرده افشان های زیادی را جذب می کند.

راهنمای کاشت درخت سیب

نحوه ی برداشت سیب

بسته به تنوع، سیب را می توان در اواخر تابستان تا پاییز برداشت کرد. زمانی انتخاب کنید که سیب به عمیق ترین سایه رنگ رقم خود رسید. آنها باید با مقاومت کمی از ساقه جدا شوند. به سادگی بپیچید و بالا بکشید.

سیب های خیلی رسیده یا نرم تر را برای استفاده در آشپزخانه قرار دهید: آنها را به سس سیب، کمپوت، کره سیب و غیره تبدیل کنید. در حال حاضر قیمت فروش کنسروجات و کمپوت سیب به نسبت سایر میوه ها گران تر می باشد.

راهنمای کاشت درخت سیب

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا