سوئیست دی اکس۵؛ یک خودروی چینی خیلی معمولی! (+عکس)

در بخش پیشرانه ساوایست دی اکس۸ از تپنده ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۶ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر استفاده شده است.

موبنا ساوایست یا سوئیست(نام این خودروساز ترکیب کوتاه شده South East است) گروه خودروسازی فعال در کشور چین است که در سال ۱۹۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و دفتر مرکزی آن نیز در فوجیان قرار دارد. براساس برخی اطلاعات، برابر با ۲۵ درصد سهام این کمپانی در اختیار میتسوبیشی ژاپن است.

احتمالا لوگوی ساوایست برای مخاطب ایرانی نیز آشنا باشد زیرا طی دوره ای ون های سبز رنگ دلیکا با این نشان وارد خیابان های کشورمان شدند.

دی اکس۸ یکی از جدیدترین محصولات ساوایست است که در بازار چین از ۱۲۷۰۰ تا ۱۳۲۰۰ دلار قیمت دارد. این کراس اوور به عنوان خودرویی اقتصادی در مقایسه با سایر محصولات روز بازار چین، طراحی ساده تری را ارائه می دهد.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۷۲۰ میلیمتر در طول، ۱۹۰۰ میلیمتر در عرض و ۱۷۱۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز ۲۷۴۵ میلیمتر است.

در بخش پیشرانه ساوایست دی اکس۸ از تپنده ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۶ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر استفاده شده است.

در بخش جعبه دنده نیز تریم پایه با نمونه ۶ سرعته دستی هماهنگ می شود!

ظرفیت باک ۵۵ لیتر است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی بوده و رینگ های استاندارد آلومینیومی در اندازه ۱۸ اینچی ارائه می شوند.

کابین کیفیت چندانی ندارد که البته ممکن است آن را به برچسب اقتصادی دی اکس۸ ارتباط دهند اما در همین رده قیمتی و در بازار چین محصولات به مراتب باکیفیت تری را می توان سراغ گرفت.

از امکانات این بخش می توان به نمایشگر لمسی تنظیمات سیستم سرگرمی، بلوتوث، پورت یو اس بی، تهویه، آینه الکتریکی، پاور ویندوز هر دو ردیف، برف پاک کن عقب، استراحتگاه دست ردیف جلو و… اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: رادار  پارک عقب، نشانگر فشار باد لاستیک، دوربین عقب، ای بی اس، ئی بی دی، ایزوفیکس، ایربگ فقط جلو(راننده و شاگرد) اشاره کرد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا