نحوه ی اصولی کاشت انگور

انگور باید در اوایل بهار پس از پایان تاریخ آخرین انجماد سخت کاشته شود. انگورها معمولاً به عنوان گیاهان خفته و بدون ریشه خریداری می شوند.

اکنون قیمت انگور ۱۴۰۱ به دلیل فرایند سخت کاشت و برداشت این محصول گران می باشد.

بیشتر انواع انگور خود بارور هستند. برای اطمینان، هنگام خرید انگور بپرسید که آیا به بیش از یک گیاه برای گرده افشانی نیاز دارید. مکانی با آفتاب کامل انتخاب کنید. اگر نقطه ای با آفتاب کامل ندارید، مطمئن شوید که حداقل آفتاب صبحگاهی در آن قرار دارد. مقدار کمی سایه بعدازظهر ضرری ندارد. خاک شما باید عمیق، دارای زهکشی خوب و سست باشد. شما همچنین به گردش هوای خوب نیاز دارید.

یکی از گزینه ها یک داربست یا درختچه محکم است. آربور ممکن است دو، چهار یا شش پایه داشته باشد، بسته به اینکه به خانه یا ساختار دیگری متصل است. رویه را می توان با لت های چوبی ۲ اینچی در ۴ اینچی که آربور را به هم نگه می دارد محکم کرد و روی آن را با قطعات چوبی ۱ اینچی در ۲ اینچی قرار داد تا شبکه ای برای رشد انگورها ایجاد شود. همچنین ممکن است به مهاربندهای گوشه ای برای محکم کردن کل ساختار نیاز داشته باشید. انگورها را در هر پست یک عدد بکارید و قوی ترین عصا را انتخاب کنید. به آن اجازه دهید تا در سال اول به بالای پست رشد کند و همانطور که رشد می کند، آن را در پست ثابت کنید.

اگر فضای خالی کمی دارید، سعی کنید انگور را روی چوب پرورش دهید. یک چوب محکم در کنار درخت انگور بکوبید و آن را محکم بچسبانید. رشد تاک را به صورت عمودی حفظ کنید. بگذارید تاک در سال اول تا بالای درخت رشد کند و سپس آن را بالا ببرید. اجازه دهید ۴ تا ۵ عصای جانبی رشد کنند. بقیه را حذف کنید.

قبل از کاشت انگور، ریشه آنها را به مدت دو یا سه ساعت در آب خیس کنید. ریشه های شکسته را کوتاه کنید و درخت انگور را کمی عمیق تر از آن چیزی که در مهد کودک رشد کرده است، داخل سوراخ قرار دهید. ریشه ها را با ۶ اینچ خاک بپوشانید و آن را بکوبید. با خاک باقیمانده پر کنید، اما آن را کم نکنید.

نحوه ی اصولی کاشت انگور

نحوه ی رشد انگور

در سال اول کود ندهید مگر اینکه خاک مشکل دار باشد. در سال دوم رشد به آرامی کود دهید. از مالچ برای حفظ مقدار یکنواخت رطوبت در اطراف انگورها استفاده کنید. توری مشبک برای دور نگه داشتن پرندگان از میوه های جوانه زده مفید است. خرید انار عمده نیز به دلیل ساختار رشد مشابهی که با انگور دارد گران می باشد.

هرس بسیار مهم است. انگور روی شاخه هایی که از نیشکرهای یک ساله رشد می کنند میوه می دهد. اگر تعداد زیادی عصای قدیمی (به دلیل عدم هرس) دارید، انگور کمتری دریافت خواهید کرد. اگر هر سال انگورهای خود را به طور کامل هرس کنید، رشد جدید زیادی خواهید داشت، اما باز هم تعداد کمی انگور.

هرس در اواخر زمستان و زمانی که گیاه خواب است، معمولاً در حدود اسفند انجام می شود. اما برای سال اول یا بیشتر، هدف ایجاد یک سیستم ریشه و تنه قوی است. در بهار بکارید و تاک انگور را به سه جوانه برگردانید. سپس تا اولین زمستان صبر کنید.

نحوه ی اصولی کاشت انگور

زمان مناسب برداشت انگور

اگر انگور در حال رسیدن نیست، مقداری از شاخ و برگ ها را به عقب برگردانید تا نور خورشید بیشتری وارد شود. در زمان برداشت انگور، فروش کشمش عمده نیز رونق فراوانی دارد.

انگور پس از چیدن از درخت انگور به رسیدن ادامه نخواهد داد. قبل از برداشت، معمولاً در اواخر تابستان یا اوایل پاییز، چند مورد را آزمایش کنید تا ببینید آیا آنها مطابق میل شما هستند یا خیر.

انگور زمانی رسیده و آماده برداشت است که از نظر رنگ غنی، آبدار، طعم کامل، به راحتی خرد می شود اما چروک نمی شود و پر می شود. آنها باید محکم به ساقه ها متصل شوند. انگورهای مختلف را از خوشه های مختلف نمونه برداری کنید و طعم آن باید بین شیرین و ترش باشد. برای نکات بیشتر در مورد رنگ، راهنمای رسیدگی ما را بررسی کنید.

انگور را می توان تا شش هفته در انبار نگهداری کرد، اما انگور می تواند بوی سایر میوه ها و سبزیجات را جذب کند، بنابراین آنها را جدا نگه دارید. از جعبه های مقوایی یا جعبه های پوشیده شده با نی تمیز و خشک استفاده کنید. دسته ها را با نی یا خاک اره جدا کنید. اغلب از نظر فساد بررسی کنید.

نحوه ی اصولی کاشت انگور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا