تامین انرژی فرودگاه نیویورک با ۱۳ هزار صفحه خورشیدی

یک پروژه جدید شامل ۱۳ هزار پنل خورشیدی با توانایی تولید ۱۱.۳۴ مگاوات برق از نور خورشید برای تامین انرژی ترمینال جدید فرودگاه نیویورک در نظر گرفته شده است.

موبنا به گزارش بیزنس اینسایدر، ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی واقع در نیویورک آمریکا به زودی به بزرگترین مجموعه خورشیدی روی پشت بام سازه‌های ابرشهر نیویورک تجهیز می‌شود.

این پروژه جدید شامل یک ریزشبکه با توان تولید ۱۱.۳۴ مگاوات برق از نور خورشید روی پشت بام، سلول‌های سوختی گازی و باتری‌های ذخیره کننده خواهد بود. این پروژه همچنین دارای سیستمی خواهد بود که گرمای هدر رفته را به منظور خنک کردن سلول‌های سوختی و سپس گرم کردن آب، جذب می‌کند.

این ابتکار توسط کارگروه AlphaStruxure ارائه شده که حاصل یک سرمایه‌گذاری مشترک از جانب دو شرکت آمریکایی Carlyle Group و شرکت فرانسوی Schneider Electric است و توسط آنها هدایت می‌شود.

حل چالش انرژی فرودگاه

آنت کلایتون، مدیر اشنایدر الکتریک در آمریکای شمالی در طول یک کنفرانس گفت: حل چالش انرژی ما واقعاً به سه چیز مربوط می‌شود: برق رسانی، دیجیتالی کردن و کربن‌زدایی با دریافت برق بیشتر از منابع تجدید پذیر و ریزشبکه‌ها کلید دستیابی به همه اینها هستند.

به گفته AlphaStruxure، این سیستم جدید پس از تکمیل از بیش از ۱۳ هزار صفحه خورشیدی تشکیل می‌شود که آن را به بزرگترین مزرعه خورشیدی در شهر نیویورک و در تمام ترمینال‌های فرودگاهی در ایالات متحده تبدیل می‌کند.

از نظر تولید انرژی، تقریباً میزانی از انرژی را تولید خواهد کرد که ۳۵۷۰ خانه متوسط در ایالات متحده می‌توانند طی یک سال از آن استفاده کنند. این شامل چندین سیستم موسوم به «جزایر قدرت» به صورت به هم پیوسته است که دارای سلول‌های سوختی و باتری‌های ذخیره کننده هستند.

از نظر جدول زمانی، قرار است سه جزیره قدرت تا سال ۲۰۲۶ تکمیل شود و آخرین آن تا سال ۲۰۲۹ به بهره‌برداری برسد.

خوان ماسیاس مدیر AlphaStruxure می‌گوید این ارتقاء به این معنی است که ترمینال یک جدید قادر خواهد بود به طور مستقل از شبکه برق شهر در مواقع اضطراری که دسترسی به برق قطع می‌شود، کار کند.

وی افزود: از نظر ردپای کربن، انتظار می‌رود این سیستم ۳۸ درصد کمتر گازهای گلخانه‌ای تولید کند و انتشار نیتروژن اکسید را تا ۹۸ درصد کاهش دهد. در حال حاضر، پیل‌های سوختی از گاز طبیعی استفاده می‌کنند، اما مجهز به سوخت‌های پاک‌تر مانند هیدروژن هستند.

به گفته مسئولان، این ترمینال جدید، تجربه مسافران در فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی نیویورک را به عنوان دروازه‌ای جهانی به این کلانشهر متحول می‌کند و با قرار گرفتن در بین ۱۰ ترمینال برتر فرودگاهی جهان استاندارد جدیدی را برای طراحی و خدمات در سطح جهانی ایجاد می‌کند.

این پروژه به شکل پایدار طراحی شده است و آینده محور خواهد بود و دارای فضاهای عمومی گسترده، با نور طبیعی، فناوری پیشرفته و مجموعه‌ای از امکانات رفاهی است که همگی برای ارتقای تجربه مسافران و رقابت با برخی از فرودگاه‌های دارای بالاترین امتیاز طراحی شده‌اند.

این سازه دارای بیش از ۹۱ هزار متر مربع غذاخوری، فروشگاه، سالن‌های استراحت و فضاهای تفریحی خواهد بود.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا