مسیرثروت سخته ولی من بد جوری عاشقشم

امید روزای خوب رو به خودمون دادیم به خودمون گفتیم ببین بالاسری حواسش بهت هست راهتو ادامه بده اون کمکت میکنه بعد دقیقا معجزه خدا رو دیدیم و دونه دونه خواسته هامون خلق شد خواستم بهت بگم که از الان به بعد هم برنامه همینه، خدا تنها دوستت هست دوست دیگه ای جز خدا تو جهان نداری به خودت اعتماد کن رویات اگه به وسعت جهان هم باشه خدا برای خلقش کافیه، ایمانتو بهش حفظ کن و شروع کن این تمام حرفایی بود که من در مسیر رسیدن به هدفم که تجارت بود بار ها با خودم تکرار می کردم و نتایج درخشانی را هم دیدم در ادامه مقاله همراه ما باشید.

پسته خندان امروز

پسته خندان امروز یکی از انواع خشکبار محسوب می شود که برای نخستین بار در ایران، حدود چهار هزار سال گذشته کاشته شد درخت پسته تو کشور ما انواع مختلفی دارد پسته اکبری بهتره یا کله قوچی؟ در پاسخ به این سوال باید تعریفی از هر دو مدل پسته اکبری و پسته کله قوچی داشته باشیم تا بتوانیم در مورد مرغوبیت و کیفیت آن نظر خود را بیان نماییم.

مسیرثروت سخته ولی من بد جوری عاشقشم

شرکت پسته خندان کرمان

ایران بزرگترین تولید کننده پسته در جهان است. مجموع برداشت پسته در ایران ۲۲۹ هزار تن بوده است. از این میزان ۹۹ هزار تن متعلق به رفسنجان است. می توان گفت که کیفیت پسته ایران مخصوصا شرکت پسته خندان کرمان در تمام دنیا بی نظیر است.

در حال حاضر در مناطق مساعد خاصی مانند کالیفرنیا، یونان، ایتالیا، سوریه و ترکیه، پسته نیز به دلیل اهمیت اقتصادی آن تولید می شود. ایران در زمینه تولید، کیفیت و صادرات پسته همچنان رتبه اول را دارد. در طول سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۴ میزان رشد مصرف انواع خشکبار در اروپا به شرح زیر بوده است: فندق خام ۶۰٪، گردو ۲۱٪، فندق استرالیایی ۶۶٪، انواع دیگر مغزها ۷۱٪، در حالی که مصرف گردو کاهش یافته است.

به ۳۸ درصد و مصرف پسته به ۱۴۰ درصد افزایش یافته است. سطح زیر کشت پسته طی ۱۱ سال گذشته از ۳۷۳.۴ هزار هکتار در سال ۱۳۷۵ به ۵۹۴.۹ هزار هکتار در سال ۱۳۸۵ افزایش یافته است.

مسیرثروت سخته ولی من بد جوری عاشقشم

پسته خندان نمکی

فرض بر این است که درخت پسته ۳ تا ۴ هزار سال است که کشت می شود. زیستگاه اصلی پسته خاورمیانه به ویژه ایران است. رفسنجان یکی از شهرستان های شاخص پسته خندان نمکی در جهان است. آب و هوای رفسنجان برای کشت پسته مساعد است.

تابش شدید خورشید و خاک مغذی منطقه از عناصری است که پسته ایران را در مقایسه با سایر انواع دنیا به ویژه از نظر طعم استثنایی می کند. پسته علیرغم داشتن ارزش غذایی با هر شرایط نامناسبی مانند شوری آب و خاک، آب و هوای خشک سازگار بوده و از گونه های درختی مساعد برای مناطق کویری محسوب می شود.

در صورت برنامه ریزی و مدیریت مناسب می توان برای جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه بیابان و ایجاد فرصت های شغلی و سرمایه گذاری سودآور، کشت پسته را پیشنهاد داد.

مسیرثروت سخته ولی من بد جوری عاشقشم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا