فریگیت ۰۷؛ شاسی بلند جدید BYD با مصرف کمتر از ۲ لیتر! (+عکس)

تمامی تریم های BYD فریگیت ۰۷ دارای یک باک بنزین با ظرفیت ۶۰ لیتر هستند. با استفاده از این ساختار ترکیبی جالب، برد حرکتی خودرو به بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر می رسد

موبنا –  فریگیت ۰۷ محصول جدید کمپانی بی وای دی است که در بازار چین از ۳۰ تا ۴۳ هزار دلار قیمت دارد. فریگیت ۰۷ به نسبت استاندارد بازار چین یک محصول گران قیمت محسوب می شود که در ادامه نگاهی به مشخصات آن خواهیم داشت.

بی وای دی این خودرو را ۶ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر(هر کدام زودتر برسد) گارانتی کرده است.

در طراحی فریگیت ۰۷ به هیچ عنوان زوایای تند و تیز را مشاهده نمی کنیم، از این رو خطوط مسیر چشم نوازی را طی می کنند تا حسی از کیفیت و زیبایی را به بیننده انتقال دهند.

فریگیت ۰۷ از منظر ابعاد برابر با ۴۸۲۰ میلیمتر در طول، ۱۹۲۰ میلیمتر در عرض و ۱۷۵۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها ۲۸۲۰ میلیمتر است. وزن خالص خودرو با توجه به تریم ۲۰۴۷/۲۱۴۰/۲۲۷۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

فریگیت ۰۷ در بخش پیشرانه تریم های متنوعی را به خریداران خود ارائه می دهد. ابتدا باید به بخش بنزینی پیشرانه اشاره کنیم که یک تپنده ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۳۹ اسب بخاری است اما این بخش پیشرانه فقط در نقش ژنراتور یا افزاینده برد حرکتی خودروی الکتریکی عمل می کند.

در تریم پایه فریگیت ۰۷ که فاقد سامانه تمام چرخ محرک است، موتور الکتریکی برابر با ۱۹۵ اسب بخار خروجی و ۳۱۶ نیوتن متر گشتاور دارد. خودرو طی ۸.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. در این تریم یک بسته باتری ۱۸.۳ کیلووات ساعت نصب شده که فقط می تواند ۸۲ کیلومتر خود را در حالت الکتریکی خالص جابجا کند.

در تریم پرچمدار مجهز به سامانه تمام چرخ محرک، از دو موتور الکتریکی استفاده شده که یکی از موتورها به طور اختصاصی با محور عقب در ارتباط است. مجموع خروجی این تریم ۳۹۵ اسب بخار و گشتاور آن ۶۵۶ نیوتن متر است. خودرو طی ۴.۷ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد.

در این تریم پرچمدار از بسته باتری ۳۶.۸ کیلووات ساعت استفاده شده که در حالت الکتریکی خالص امکان پیمایش ۱۷۰ کیلومتر را فراهم می کند.

تمامی تریم های فریگیت ۰۷ دارای یک باک بنزین با ظرفیت ۶۰ لیتر هستند. با استفاده از این ساختار ترکیبی جالب، برد حرکتی خودرو به بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر می رسد. سیستم باتری از فناوری شارژ سریع تا ۷۵ کیلووات پشتیبانی می کند. بدین ترتیب می توان باتری را طی ۲۰ دقیقه از ۳۰ درصد ظرفیت به ۸۰ درصد رساند.

میزان مصرف بنزین فریگیت ۰۷ در تریم جلومحور حدود ۲.۱ لیتر برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی است. این آمار برای تریم مجهز به ۲ موتور الکتریکی به ۱.۶۲ لیتر کاهش می یابد.

در بخش جعبه دنده تمامی تریم ها از نمونه ئی سی وی تی استفاده شده است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است. رینگ های آلومینیومی استاندارد در اندازه ۱۹ و ۲۰ اینچی با توجه به تریم ارائه می شوند.

فریگیت ۰۷

بی وای دی همچنین نسل جدید سیستم تعلیق خود را در فریگیت ۰۷ به کار گرفته که تجربه ای متفاوت و دلپذیر از رانندگی با یک شاسی بلند را در اختیار کاربر خودرو قرار می دهد.

بی وای دی در فریگیت ۰۷ یک کابین فناورانه که با استفاده از مواد دارای کیفیت توسعه یافته است را ارائه می دهد. از ویژگی های کابین باید به نمایشگر اصلی تنظیمات سیستم سرگرمی ۱۵.۶ اینچی با قابلیت چرخش اشاره کرد که در همراهی با نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر منظره جذابی را ایجاد کرده اند.

از دیگر امکانات کابین می توان به شارژر بی سیم، پشتیبانی از کلید دیجیتال روی تلفن یا ساعت هوشمند، دوربین های اچ دی ۳۶۰ درجه، سیستم پارک خودکار با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی، سقف پانورامیک و… اشاره کرد.

بی وای دی در فریگیت ۰۷ از سامانه هوشمند و جدید کاهش صدای کابین استفاده کرده که اثر مهمی در بهبود کیفیت این بخش داشته است.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا