دوربین ورزشی گوپرو ۱۰ در مقابل گوپرو ۹

کدام دوربین ورزشی GoPro شماست؟ اجازه دهید نبرد GoPro Hero 9 vs 10 Black آغاز کنیم و مقایسه ای از این ۲ دوربین فوق العاده داشته باشیم

گوپرو ۹ یا ۱۰ کدام دوربین ورزشی شماست؟ اجازه دهید نبرد GoPro Hero 9 vs 10 Black آغاز شود.

به آخرین مدل دوربین اکشن نیاز دارید؟ اگر به دنبال دوربین فیلمبرداری مقاومی هستید که بتوانید با آن به هر جایی بروید، قبلاً با GoPro روبرو شده اید، اما کدام مدل برای شما بهترین است؟ آیا جدیدترین واقعاً بهترین است؟

یک پردازنده قدرتمند جدید، یک حالت جدید فیلمبرداری ۵.۳ Kبا ۶۰ فریم در ثانیه، یک حالت اسلوموشن ۸x و چند روش جدید برای انتقال ویدیو از GoPro به تلفن هوشمند. این همان چیزی است کهGoPro Hero10 Black 2021 ارائه می دهد، اما چه تعداد از این ویژگی ها منحصر به این دوربین است و چه تعداد از آن ها را می توان برای مقرون به صرفه تر و قدیمی تر Hero9 Black 2020 اعمال کرد؟

هر مدلی را که انتخاب کنید، این دوربین‌های کوچک ورزشی برای همه فعالیت‌های خارج از منزل ایده‌آل هستند و در حال تبدیل شدن به دوربین‌های عکاسی چشمگیر نیز هستند.

با این حال، Hero10  همچنان روندی را گسترش می‌دهد که کاربران GoPro بهترین تجربه را داشته باشند.

در این مقاله تفاوت ها و شباهت های اصلی بین  دوربین ورزشی گوپرو هیرو ۹ یا دوربین ورزشی گوپرو هیرو ۱۰ جمع آوری تا بتوانید آگاهانه تصمیم به خرید یک دوربین ورزشی بگیرید:

قیمت خرید گوپرو ۱۰ در مقابل گوپرو ۹

در زمان عرضه در سپتامبر ۲۰۲۱،  دوربین گوپرو هیرو ۱۰ به قیمت ۳۹۹.۹۸ دلار با اشتراک GoPro یک ساله و ۴۹۹.۹۹ دلار بدون اشتراک فروخته شد. مشترکین فعلی GoPro می توانند آن را با قیمت ۳۹۹.۹۸ دلار خریداری کنند. این در حالی است که میتوانید دوربین گوپرو هیرو ۹ را به قیمت ۲۸۰ دلار خریداری کرد.

مقایسه دوربین ورزشی گوپرو هیرو 9 با 10

تقابل پردازنده ها

این تفاوت عمده بین دوربین های پرچمدار جدید و مدل قدیمی است. Hero10 Black به پردازنده جدید گوپرو GP2 مجهز شده است. این گوشی جایگزین GP1 می شود که گوپرو از زمان Hero6 Black در تمام دوربین های خود استفاده می کند. ادعا شده است که گوپرو ۱۰ جدید، بوت آپ های سریعتر، رابط لمسی پاسخگوتر و در عکسبرداری سریعتر است.

 اندازه و وزن

هر دو دوربین دارای شاسی تقریباً یکسانی هستند. این احتمالاً برای کاربران GoPro با تعداد زیادی لوازم جانبی نسبتاً جدید کمی عامل تسکین خواهد بود، که بسیاری از آنها با عرضه Hero9 Black در اواخر سال ۲۰۲۰ بی فایده شدند. مورد بعدی باتری ۱۷۲۰ میلی آمپر ساعتی است که در هر دو دوربین یکسان است. نه اینکه کاملاً یکسان باشند، Hero10 Black وزن آن ۱۵۳ گرم است و Hero9 Black دارای وزن ۱۵۸ گرم  است. از نظر اندازه و وزن، تنها تفاوت این است که دوربین جدیدتر به جای لوگوی خاکستری که روی پیشین خود وجود دارد، یک لوگوی آبی GoPro دارد.

دوربین گوپرو هیرو 10 و 9

پوشش لنز

افزودنی جدید به Hero10 Black یک پوشش لنز قابل جابجایی است که از شیشه ضد آب و ضد گرد و غبار ساخته شده است که ضد خش هم است و کدری تصویر را کاهش می دهد، اما دلیلی وجود ندارد که با Hero9 Black در رابط با لنز مشکلی داشته باشد. هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه آیا لنز اضافی به عنوان یک لوازم جانبی جداگانه برای دارندگان Hero9 Black در دسترس خواهد بود یا خیر.

 

ویدیو

گوپرو ۱۰ برای فیلمبرداری ویدیویی بسیار پیشرفته‌تر است، با پردازنده GP2 برای دو برابر نرخ فریم ویدیو در همان وضوح‌هایی که گوپرو ۹ قادر به انجام آن است. بنابراین در حالی که دوربین قدیمی‌تر ویدیوی ۵.۳K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه با سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه، ویدیوی ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و ویدیوی ۲.۷K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه ارائه می‌کند، Hero10 Black جدید این میزان را به ۵.۳K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه، ۴K افزایش می‌دهد. ویدئو با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه و ویدئو ۲.۷K با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه (این میزان ۸ برابر در زمان آهسته است). برای هر دو دوربین کمترین کیفیت فیلمبرداری آنها ۱۰۸۰p است.

دوربین گوپرو هیرو ۱۰ همچنین دارای نرخ فریم بالاتر در صفحه پیش نمایش LCD جلو است. این پردازنده جدید GP2 همچنین الگوریتم‌های ویدیویی جدیدی را فعال می‌کند که کاهش نویز سه بعدی در نور کم را در طول فیلمبرداری اعمال می‌کنند.

همانند جدیدترین گوشی‌های هوشمند، عملکرد در نور کم در gopro 10 بهتر است. گوپرو ادعا می‌کند که در غروب خورشید و در محیط‌های بیرونی کم نور مانند جنگل‌ها قوی تر از مدل های پیشین است.

ویژگی های ویدیویی

Gopro hero 9 شاهد معرفی HyperSmooth 3.0 و TimeWarp 3.0 بود. حالت دوم یک حالت تایم لپس تثبیت شده برای فعالیت های استقامتی، مانند پیاده روی است که مثلاً یک صعود را ثبت می کند، اما دارای ویژگی «رمپ سرعت» برای بازگشت به سرعت و صدا در زمان واقعی است. این موضوع در Hero10 Black جدید ادامه دارد – مانند HindSight، Scheduled Capture، Duration Capture و LiveBurst – اگرچه فقط دوربین جدید دارای HyperSmooth 4.0 است. این آخرین نسخه از فناوری تثبیت‌کننده تصویر درون دوربینی گوپرو در هنگام فیلم‌برداری با سرعت ۵.۳K 30 فریم در ثانیه، ۴K 60 فریم بر ثانیه و ۲.۷K 120 فریم بر ثانیه کار می‌کند.

در حالی که Hero9 Black دارای تراز افق با محدودیت شیب ۲۷ درجه است، Hero10 Black هنگام عکاسی با ۴K 60 فریم در ثانیه، ۲.۷K 120 فریم در ثانیه و ۱۰۸۰p با ۱۲۰ فریم در ثانیه، این میزان را تا ۴۵ درجه افزایش می دهد.

وب کم و پخش آنلاین

با شروع همه‌گیری اشتراک گذاری تصاویر زنده، طولی نکشید که Hero8 Black کنونی به عنوان یک وب‌کم ۱۰۸۰p استفاده شد. Hero9 Black این امکان را در اختیار داشت و HyperSmooth 3.0 را اضافه کرد. Hero10 Black با اضافه کردن گزینه روشن کردن HyperSmooth 4.0 این کار را حتی با قدرت بیشتر انجام میدهد. هر دو Hero9 Black و Hero10 Black همچنین می توانند برای پخش زنده ویدیوهای ۱۰۸۰p در YouTube، Twitch، پروفایل های فیس بوک و صفحات فیس بوک استفاده شوند.

کیفیت عکسبرداری

Hero10 Black که بار دیگر قادر به عکاسی با فرمت‌های RAW و HDR است، می‌تواند در حالت‌های Burst، Night Photo، SuperPhoto و RAW عکس‌هایی با وضوح ۲۳ مگاپیکسل (از ۲۰ مگاپیکسل) بگیرد. همچنین می‌تواند عکس‌های ۱۹.۶ مگاپیکسلی را از ویدیوهای ۵.۳K 4:3 (از ۱۲ مگاپیکسل از ویدیوهای ۴K 4:3) و ۱۵.۸ مگاپیکسل از ویدیوهای ۵.۳K (از ۱۴.۷ مگاپیکسل از ویدیوهای ۵K) بگیرد. هر دو شامل Live Burst هستند، یک بافر ۱.۵ ثانیه ای روی دکمه شاتر برای عکس ها.

با نرخ فریم سریع تر، پردازنده جدید، رابط کاربری سریعتر و ویژگی جدید بارگذاری، دلایل وسوسه انگیزی وجود دارد که چرا Hero10 Black GoPro است، اما Hero9 Black همچنان یک خرید عالی با ارزش است. کدام یکی را انتخاب خواهی کرد؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا