روند رو به رشد همراه اول در بازار سرمایه

همراه اول با ثبت رشد ۳۴ درصدی درآمد کل تلفیقی در نیمه اول سال جاری، به‌عنوان یکی از برترین سهم‌های صنعت ارتباطات در بازار سرمایه شناخته شد. این شرکت که با نماد «همراه» در بورس ایران معامله می‌شود، توانسته سودآوری مطلوبی نصیب سهامدارانش کند.

موبنا – درآمد کل تلفیقی گروه همراه اول ۲۱ هزار و ۱۶۷ میلیارد تومان در کدال گزارش شده که رشد ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت در بخش «درآمد عملیاتی تلفیقی گروه همراه اول» نیز در ۶ ماه نخست سالی جاری رشد ۳۷ درصدی را ثبت کرده است. درآمد این اپراتور تلفن‌همراه نیز در این بخش برابر با ۲۰ هزار و ۲۸۳ میلیارد تومان بوده است.

جالب است بدانید بازدهی نماد همراه در بازار سهام بیش از ۱۱.۲ درصد در یک ماه اخیر بوده و در بازه زمانی سه ماهه نیز ۱۷.۱۲ درصد بازدهی را نصیب سرمایه‌گذاران کرده است. بازدهی کسب شده فارغ از سود سهامداری کسانی است که در دوره برگزاری هر مجمع، سهامدار این شرکت بوده‌اند.

سود خالص تلفیقی گروه همراه اول نیز سه هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان در ۶ ماه نخست سال جاری بوده که رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

نماد «همراه» در بورس ایران با ۱۲درصد سهام شناور، جزء سهم‌هایی است که نقدشوندگی بالایی در میان هم‌گروه‌هایش دارد، از این رو ریسک چندانی متوجه سرمایه‌گذاران نمی‌کند.

همان‌طور که اشاره شد با توجه به عملکرد مثبت همراه اول در سال‌های اخیر، سهام آن نیز در بازار سرمایه یکی از سهم‌هایی است که از نقدشوندگی و بازدهی خوبی برخوردار است. از همین رو بسیاری از سرمایه‌گذاری نماد «همراه» را به عنوان یکی از گزینه‌های سهامداری انتخاب می‌کنند. به‌ویژه که این شرکت با EPS حدود یک هزار و ۱۱۳ ریالی، جذابیت‌ قابل‌توجهی برای سهام‌داری دارد.

به غیر از جنبه‌های مثبت نماد «همراه» به لحاظ تحلیل بنیادی، پیش‌بینی‌های تکنیکال نیز بر روی چارت‌های این نماد مثبت ارزیابی می‌شود. در واقع بررسی چارت این نماد نیز حاکی از انتظار رشد قیمتی آن در میان‌مدت را برای سرمایه‌گذاران تقویت می‌کند. از همین رو سرانه خرید هر شخص حقیقی نیز حدود ۱۵ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان برآورد می‌شود که عدد خوبی برای این شرکت و حتی در صنعت ارتباطات کشورمان است.

لازم به ذکر است این شرکت با وجود اینکه با معضلات افزایش قیمت ارزهای خارجی و تحریم مواجه است، اما «نرخ رشد سود خالص فصل به فصل قبل» آن بیش از ۴۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در پایان بد نیست بدانید سامانه کُدال یا سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران، به معنای پایگاه اطلاعات جامع شرکت‌های پذیرفته ‌شده در بورس است. این سامانه در واقع یک سامانه الکترونیکی است که با اقتباس از سامانه‌های اطلاع‌رسانی دیگر بورس‌های جهان راه‌اندازی شده‌ و مرجع کامل اطلاعات شرکت‌های پذیرفته‌ شده در بورس محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا