سنتی‌وی: این ربات روزانه ۲۰ هکتار زمین را کنترل می کند! (+فیلم و عکس)

سنتی‌وی محصول شرکت رباتیک مروپی (Meropy) می تواند از طریق ارائه راه‌حل هایی برای رشد و مراقبت از محصولات کشاورزی و بهینه‌سازی طرح های آزمایشی عملکرد کشاورزان را بهبود ببخشد…

موبنا سنتی‌وی (SentiV) یک ربات بازرس مجهز به حسگرها و دوربین های مختلف است که می تواند به دستیار جدید کشاورزان تبدیل شود. این ربات می تواند به صورت خودکار در هر روز حدود ۲۰ هکتار زمین را برای شناسایی تهدیدات بالقوه و جدی برای محصولات کشاورزی بررسی کند.

سنتی‌وی از توانایی های خود برای زیر نظر داشتن محصولات کشاورزی استفاده می کند. این ربات محصول شرکت رباتیک مروپی (Meropy) می تواند از طریق ارائه راه‌حل هایی برای رشد و مراقبت از محصولات کشاورزی و بهینه‌سازی طرح های آزمایشی عملکرد کشاورزان را بهبود ببخشد. با آغاز بازرسی زمین کشاورزی توسط ربات سنتی‌وی، جمع‌آوری داده هایی که بعدا در نقشه های تنظیم‌پذیر قابل استفاده هستند، صورت می گیرد.

با این رویکرد، کشاورزان می توانند اطلاعات کشاورزی بهتری را کسب کرده و اقدامات فوری در مورد محصولات خود را انجام دهند. آنها همچنین می توانند به دلیل بهبود عملکرد و کیفیت محصول، سود بیشتری کسب کنند. ربات سنتی‌وی می تواند در فراهم کردن کیفیت زندگی بهتر برای کشاورزان و کارشناسان کشاورزی نقش داشته باشد زیرا به کاهش زمان کار در مقایسه با کار دستی در زمین های کشاورزی کمک می کند.

 

 

بازرسی محصولات کشاورزی به صورت خودکار

ربات سنتی‌وی در زمین کشاورزی به صورت خودکار و مستقل عمل می کند و پس از انجام کار خود بی نیاز از حضور اپراتور در آن نزدیکی به محل استقرارش باز می گردد. این ربات می تواند روزانه تا حدود ۲۰ هکتار زمین را پوشش داده و شرایط را بررسی و آنالیز کند.

به گفته تیم سازنده سنتی‌وی، امکان افزودن حسگرهای دیگر با توجه به نوع داده هایی که باید شناسایی شوند، وجود دارد. از آنجایی که محصولات کشاورزی می توانند ارتفاع زیادی داشته باشند، ربات سنتی‌وی از یک طراحی انعطاف‌پذیر سود می برد.

پهنا، ارتفاع و حالت حرکت این ربات همگی قابل تنظیم هستند تا سازگاری بهتری با نوع گیاهان و محصولات کشاورزی مورد مطالعه داشته باشد. به گفته تیم طراحی، سنتی‌وی به دلیل سبکی (وزن کلی ۱۵ کیلوگرم) و سامانه چرخی که پوشش گیاهی را از بین نمی برد، آسیبی به زمین کشاورزی وارد نمی کند.

بهره گیری از هوش مصنوعی

سنتی‌وی از هوش مصنوعی نیرو می گیرد و امکان جمع‌آوری و بررسی داده ها با اجرای یک سری الگوریتم ها فراهم می شود. از این طریق، سنتی‌وی می تواند بر نیازهای غذایی و آبی یا سمپاشی محصولات کشاورزی نظارت کند. سنتی‌وی همچنین می تواند وجود تهدیدات بیولوژیکی مانند علف های هرز، بیماری ها و آفات را شناسایی کند.

تصاویر ثبت شده توسط این ربات جزئیات بیشتری نسبت به آنچه چشم انسان می تواند ببیند را ارائه می کند. تصاویر با وضوح بالا به کشاورزان و کارشناسان کشاورزی اجازه می دهد تا پیش از آن که وارد زمین کشاورزی شده و به دنبال مشکل باشند، نگاه دقیق‌تری به وضعیت محصولات کشاورزی داشته باشند.

ربات سنتی‌وی
ربات سنتی‌وی
ربات سنتی‌وی
ربات سنتی‌وی
ربات سنتی‌وی
ربات سنتی‌وی
 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا