کاو؛ معرفی نخستین بطری آب زیست تخریب‌پذیر جهان (+عکس)

بطری آب کاو به عنوان محصولی فاقد پلاستیک، زیست تخریب‌پذیر، غیر سمی، تجدیدپذیر، کمپوست‌پذیر و قابل بازیافت توصیف می شود…

موبنا – طی سالیان اخیر، آگاهی عمومی درباره خطر بطری های آب پلاستیکی برای محیط زیست بیشتر شده است. بطری های آب پلاستیکی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آلاینده ها در جهان شناخته می شوند. بسیاری از افراد دوستدار محیط زیست استفاده از بطری های چند بار مصرف را در دستور کار خود قرار داده و استفاده از بطری های پلاستیکی یک بار مصرف را کنار گذاشته اند.

با این وجود، پلاستیک همچنان یک مشکل بزرگ برای جهان ما باقی مانده است و به طور خاص، تخریب بطری های آب پلاستیکی به حدود ۴۵۰ سال زمان نیاز دارد. مطالعات و اقدامات زیادی برای مقابله با این موضوع انجام شده است که یکی از آنها معرفی نخستین بطری آب زیست تخریب‌پذیر جهان است.

کاو؛ معرفی نخستین بطری آب زیست تخریب‌پذیر جهان

بطری آب زیست تخریب پذیر

این بطری آب جدید که توسط شرکت نوپای کاو (Cove) معرفی شده است، از پی‌اچ‌ای (PHA)، جایگزینی برای پلاستیک که توسط موجودات زنده تولید می شود، ساخته شده است. طراحی خود بطری نیز شبیه به یک بطری آب معمولی است با این تفاوت که شفاف نیست و بیشتر شبیه یک بطری شیر به نظر می رسد.

این بطری همچنین حسی پلاستیکی دارد و برای یک یا حداقل چند بار استفاده کاربرد دارد. بطری آب کاو به عنوان محصولی فاقد پلاستیک، زیست تخریب‌پذیر، غیر سمی، تجدیدپذیر، کمپوست‌پذیر و قابل بازیافت توصیف می شود.

پی‌اچ‌ای ماده ای زیست تخریب‌پذیر، طبیعی و بدون ضایعات سمی در زمان تجزیه است. زمانی که این ماده طی مرحله تخریب در معرض میکروب های دیگر قرار می گیرد به راحتی تجزیه می شود. مدت زمان تجزیه آن به محیط زیست بستگی دارد، اما بازه ای بین ۱.۵ تا ۴.۵ سال برای آن پیش بینی شده است. این مدت زمان بسیار کوتاه‌تر از ۴۵۰ سالی است که برای تجزیه پلاستیک در طبیعت نیاز است.

بطری آب زیست تخریب پذیر کاو جایگزینی عالی برای بطری های آب پلاستیکی یک بار مصرف است که مشکلاتی جدی برای سیاره زمین به ویژه اقیانوس ها ایجاد کرده اند. در شرایطی که همچنان بهتر است از بطری های آب چند بار مصرف استفاده کرد، اما اکنون گزینه ای مناسب برای جایگزینی با بطری های آب پلاستیکی نیز وجود دارد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا