زمان مناسب پرورش کلم پیچ

کلم پیچ یک محصول آب و هوای خنک است، بنابراین در بهار و پاییز و در مکان هایی که می تواند نور خورشید زیادی دریافت کند بهترین رشد را دارد.

در بهار می توانید بلافاصله پس از آخرین یخبندان بذرها را در بیرون بکارید، همچنین قیمت کلم صادراتی در این مرحله گران تر می باشد.

در این مرحله خاک به اندازه کافی گرم شده است تا جوانه زنی روی دهد. می توانید تا پایان اردیبهشت به کاشت بذر ادامه دهید

در بهار می توانید بلافاصله پس از آخرین یخبندان بذرها را در بیرون بکارید. در این مرحله خاک به اندازه کافی گرم شده است تا جوانه زنی روی دهد. می توانید تا پایان اردیبهشت به کاشت بذر ادامه دهید. اگر نهال را در داخل خانه شروع می کنید، چهار تا شش هفته قبل از آخرین تاریخ یخبندان پیش بینی شده بکارید.

اگر نهال را در داخل خانه شروع می کنید، چهار تا شش هفته قبل از آخرین تاریخ یخبندان پیش بینی شده بکارید.

زمان مناسب پرورش کلم پیچ

چه زمانی می توان کلم پیچ را برداشت کرد؟

برگ های کلم پیچ زمانی آماده برداشت هستند که ارتفاع گیاه حدود ۱۲ اینچ باشد و برگ های بیرونی تقریباً به اندازه دست شما بلند شوند. لیست قیمت روز کلم بر اساس زمان برداشت آن متغیر می باشد. این معمولاً ۵۰ تا ۵۵ روز پس از شروع بذر کلم پیچ رخ می دهد. هر زمان که مقداری کلم پیچ کاشتید، حدود ۷ هفته برای زمان برداشت کلم پیچ در تقویم خود علامت بزنید

کلم پیچ تقریباً ۶۰ روز پس از کاشت بذرها آماده چیدن است. در این مرحله، گیاهان سالم بیش از ده برگ خواهند داشت که برگ های کوچک در مرکز و بزرگتر در خارج قرار دارند. اگر به دنبال رشد بچه کلم پیچ هستید، گیاهان ۲۵ تا ۳۰ روز پس از کاشت آماده چیدن و لذت بردن از آنها خواهند بود.

زمان مناسب پرورش کلم پیچ

کود مناسب جهت رشد کلم پیچ

کلم پیچ در آفتاب کامل و خاک خنک و مرطوب که با کمپوست آلی غنی شده است بهترین رشد را دارد. قبل از کاشت، یک محصول پوششی حبوبات بگنجانید یا در ۳۰ پوند کمپوست در هر ۱۰۰ فوت مربع کار کنید. فروش کلم پیچ صادراتی به دلیل تفاوت در طعمی که دارد در ایران مورد استقبال قرار نمی گیرد. کلم پیچ به مقادیر متوسطی از کودهای غنی از نیتروژن، فسفر و پتاسیم نیاز دارد.

زمانی که ۱ اینچ بالای خاک خشک شد آبیاری کنید. گلدان ها و ظروف نیز ممکن است به کود دهی مکرر نیاز داشته باشند. ریشه ها نمی توانند فراتر از دیواره ظرف گسترش پیدا کنند تا مواد مغذی را در زمین بیابند و آبیاری منظم آنها را از خاک پاک می کند. برای گیاهان کانتینری یک تغذیه نیمه قوی هر دو هفته یکبار توصیه می شود.

زمان مناسب پرورش کلم پیچ

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا