بررسی رابط کاربری جدید One UI 5 سامسونگ

دنیایی که برای هر فعالیتی ابزار و وسیله‌ای خاص دارد و هرکاری توسط تعداد مشخصی برنامه پیش می‌رود قطعا به محیطی نیاز دارد که در آن همه کارها به بهینه‌ترین شکل ممکن انجام شود.

موبنا – مانند کارگاهی که لوازم درون آن به گونه‌ای چیده می‌شود که در عین راحتی بیشترین کاربرد و بازدهی را داشته باشد؛ دنیای تکنولوژی و فناوری‌ها هم دقیقا بر همین اساس است. برای تجربه‌ای کارآمدتر برنامه‌ها بهینه می‌شوند و با تغییرات متنوعی فضایی راحت و محیطی امن برای استفاده و بهره‌وری فراهم می‌شود.

شرکت سامسونگ نیز در آخرین به‌روزرسانی محیط کاربری سری دستگاه‌های گلکسی، با ارائه رابط کاربری جدید One UI 5 چنین فضایی را برای کاربران خود فراهم کرده است. در این به‌روزرسانی هرچیزی که برای تجربه‌ای متفاوت احتیاج دارید در مقابل شماست. از فضای ظاهری که بسته به سلیقه و میل شما به هر حالتی تغییر می‌کند تا ویجت‌هایی که رسیدگی و کنترل امور را بدون اتلاف وقت و انرژی در اختیار شما قرار‌ می‌دهند؛ حتی قابلیت‌های امنیتی و حریم شخصی به لطف هوش مصنوعی و طراحی جدید همچون نگهبانی باتجربه از حریم اطلاعات شما محافظت می‌کند. در ادامه ضمن بررسی رابط کاربری One UI 5 گلکسی‌های سامسونگ، مزیت‌ها و قابلیت‌‌های جدید آن را معرفی کرده‌ایم.

بررسی رابط کاربری جدید One UI 5 سامسونگ

موافق علایق، مطابق سلایق

محیط کاربری و ظاهر دستگاه در این به‌روزرسانی تغییرات ویژه‌ای در جهت افزایش شخصی‌سازی و راحتی بیشتر پیدا کرده است. آیکون‌ها بزرگ‌تر از قبل شده است؛ طرح و رنگ‌بندی برنامه‌ها با ساده‌تر شدن، فضایی راحت را برای کنترل برنامه‌ها و مدیریت در اختیار شما قرار داده است. همچنین فضای اعلان‌ها بهبود یافته است و ۱۶ پالت رنگی برای جلوه بهتر به همراه دکمه‌های بزرگ‌تر برای استفاده آسان‌تر طراحی شده است.

این شخصی‌سازی در صفحه قفل گوشی تا جایی پیش می‌رود که می‌توانید علاوه بر تصویر پس‌زمینه، مواردی مثل سبک و شکل ساعت، پنجره اعلانات و… را در همان صفحه تغییر دهید. همچنین امکان استفاده از ویدئو به عنوان تصویر زمینه نیز فراهم شده و علاوه بر آن در این به‌روزرسانی می‌توانید با یک ضربه، ویدئوی خاطره‌انگیز و مورد علاقه‌ خود را ویرایش کرده و قطعه کوتاهی از آن را برای نمایش در صفحه قفل گوشی آماده کنید.

در بخش ویجت‌ها با قابلیت STACKED می‌توانید تمامی ویجت‌های مورد نیاز خود را مرتب نگه دارید و با یک ضربه هر ویجتی را برای استفاده آماده کنید. گزینه کاربردی دیگر قابلیت پیشنهاد خودکار است که بر اساس الگوهای  استفاده شما در ساعات و مکان‌های مختلف به صورت هوشمند برنامه‌ها و اقداماتی را پیشنهاد می‌دهد که تجربه استفاده از گوشی‌ را برای شما شخصی و سفارشی‌تر می‌کند.

بررسی رابط کاربری جدید One UI 5 سامسونگ

علاوه بر این‌ها ممکن است طی روز با توجه به فعالیت‌های گوناگون مانند کار و ورزش و خواب و… کارکرد و نحوه استفاده شما از تلفن همراه‌تان تغییر کند. برای مثال هنگام ورزش کردن ممکن است بخواهید موسیقی پخش شود و در عین نمایش اعلان‌ها، صدای اعلان‌ها و همچنین زنگ تماس خاموش باشد و یا هنگام خواب تمامی صداها خاموش باشد و نور صفحه هم در حالت تیره قرار بگیرد. خبر خوب اینکه در One UI 5 می‌توانید مجموعه‌ای از قابلیت‌ها را بسته به موقعیت‌ها و شرایط متفاوت برای خود تنظیم کنید.

 

دستیار یا همکار؟

فارغ از جنبه‌های ظاهری One UI 5 که با امکانات شخصی‌سازی گسترده طراحی شده، توانایی ارائه بیشتر و بهینه قابلیت‌ها نیز بخش مهمی را به عهده دارد.

با توجه به این موضوع در رابط کاربری One UI 5 اکنون می‌توانید تمام دستگاه‌های متصل به تلفن همراه را در منوی جدید دستگاه‌های متصل‌شده کنترل کنید. علاوه بر آن Bixby بسیار کارآمدتر از پیش همراه شماست که از این کارآمدی می‌توان به قابلیت تماس متنی اشاره کرد. برای مواقعی که در مکان‌های شلوغ حضور دارید و صدای شما هنگام تماس تلفنی به خوبی شنیده نمی‌شود، می‌توانید از قابلیت تماس متنی استفاده کنید. با استفاده از این ویژگی به جای پاسخ دادن به تماس می‌توانید پاسخ خود را تایپ و ارسال کنید، متن ارسالی به صدا تبدیل شده و فرد تماس‌گیرنده می‌تواند پاسخ شما را بشنود. این قابلیت امکان تبدیل صدا به متن را هم دارد که به کمک آن می‌توانید از پاسخ طرف مقابل مطلع شوید. این قابلیت برای مواقعی که در یک مکان شلوغ مانند قطار یا کنسرت و یا حتی هنگام حضور در یک کلاس می‌تواند خیلی مفید باشد.

دیگر قابلیت مفیدی که از طریق هوش مصنوعی فراهم شده، ذخیره متن از تصاویر است. اکنون به‌راحتی می‌توانید متن را از تصاویر استخراج کنید و آن را در قسمت یادداشت‌های خود ذخیره کنید. بهره‌روی از دستگاه نیز با بهبود چشم‌گیری مواجه شده است و با اضافه شدن نمای تقسیم صفحه و همچنین افزودن پنجره می‌توانید چند کار را به صورت همزمان پیش ببرید.

بررسی رابط کاربری جدید One UI 5 سامسونگ

آرامش خاطر با حریمی امن و خصوصی

در One UI 5 دو قابلیت امنیت و حریم خصوصی در یک طراحی با هم ادغام شده است تا هم دسترسی به آن آسان‌تر شود هم محافظت از دستگاه و اطلاعات شما موثرتر از قبل صورت بگیرد. کاربران به کمک داشبورد طراحی شده می‌توانند به طور خلاصه و سریع از وضعیت امنیت و حریم خصوصی خود مطلع شوند و تغییرات لازم را ایجاد کنند. این فضای امنیتی جدید طوری طراحی شده است که در عین سادگی به راحتی وضعیت دستگاه شما را درک می‌کند و بسته به آن پیشنهادات و هشدارهایی را به شما می‌دهد. همچنین برای اطمینان از اینکه امنیت فضای خصوصی و اطلاعات شما حفظ می‌شود، این نسخه از رابط کاربری سامسونگ، دارای یک اعلان جدید است که هنگام ارسال عکس و یا محتوایی که حاوی اطلاعات مهم و شخصی مانند مشخصات کارت اعتباری شما هستند، هشدار می‌دهد و گزینه اشتراک‌گذاری خصوصی را پیشنهاد می‌کند.

بررسی رابط کاربری جدید One UI 5 سامسونگ

دسترسی اپلیکیشن‌های مختلف به میکروفون، دوربین و مکان گوشی از جمله‌ دغدغه‌های امنیتی کاربران است. برای این منظور در رابط کاربری One UI 5 سامسونگ تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی بهینه شده تا کاربران با کنترل هر کدام از دسترسی‌ها بتوانند به راحتی و در سریع‌ترین زمان دسترسی‌ برنامه‌ها را به طور کامل حذف یا محدود به زمان استفاده از برنامه‌ها کنند.

در مورد مکان گوشی‌ نیز، برنامه‌های مختلفی به این ویژگی دسترسی دارند و برای همین ممکن است کنترل همه آنها سخت باشد. از این پس کاربران می‌توانند در داشبورد امنیتی گوشی خود، برنامه‌هایی که طی ۲۴ ساعت گذشته به قابلیت مکان‌یابی دسترسی داشته‌اند را مشاهده و کنترل کنند.

همچنین برخی اوقات کاربران، برنامه‌های مختلفی را برای هدف خاصی دانلود می‌کنند و پس از آن ممکن است ماه‌ها آن برنامه را باز نکنند و فراموش کنند که به این برنامه اجازه دسترسی به میکروفون، حافظه، دوربین یا مکان و… را داده‌اند. براین اساس در گوشی‌های گلکسی، اجازه دسترسی این برنامه‌ها برداشته می‌شود تا حریم خصوصی کاربران به طور کامل حفظ شود.

بررسی رابط کاربری جدید One UI 5 سامسونگ

رابط کاربری One UI 5 با ارتقا و بهینه‌سازی تجربه لذت‌بخش از کار با گوشی‌‌های هوشمند، سطح جدیدی از امنیت و حریم خصوصی را ارائه می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا