طرح اشتراک سالانه در توییتر عرضه شد

توییتر اعلام کرد برای سرویس اشتراکی “توییتر بلو” که شامل تیک احراز هویت است، اشتراک سالانه عرضه می کند که نسبت به قیمت اشتراک ماهانه، ارزانتر تمام می شود.

موبنا – کاربران می توانند با پرداخت ۸۴ دلار، اشتراک سالانه سرویس “توییتر بلو” را خریداری کنند در حالی که قیمت اشتراک ماهانه “توییتر بلو” در نسخه وب، هشت دلار و در دستگاههای اپل، ۱۱ دلار است.

توییتر اعلام کرد این تخفیف در کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، انگلیس، ژاپن، نیوزیلند و استرالیا موجود خواهد بود.

از زمانی که ایلان ماسک، توییتر را در اکتبر گذشته به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، تغییراتی را در این شرکت شبکه اجتماعی آغاز کرده که شامل طرح اشتراک جدید برای “توییتر بلو” است.

تیک احراز هویت پیش از این به حساب های کاربری سیاستمداران، شخصیت های معروف، خبرنگاران و چهره های سرشناس دیگر اختصاص داشت. اما با گزینه اشتراک که با هدف تقویت درآمد توییتر در سال میلادی گذشته معرفی شد، همه کسانی که حاضر هستند پول پرداخت کنند، می توانند این تیک آبی را دریافت کنند. ماسک اوایل دسامبر اعلام کرد مشترکان این سرویس، تنها نصف تبلیغات در توییتر را مشاهده خواهند کرد و تا سال آینده، سطح بالاتری از عدم نمایش تبلیغات فراهم خواهد شد.

در همین حال وب سایت اینسایدر به نقل از منابع آگاه گزارش کرد: توییتر قصد دارد ۵۰ کارمند دیگر در واحد محصول این شرکت را ظرف هفته های آینده اخراج کند. توییتر بلافاصله پس از آن که به مالکیت ایلان ماسک درآمد، ۵۰ درصد از کارکنانش را اخراج کرد. این اخراج ها پس از گذشت شش هفته از اظهارات ایلان ماسک گزارش شده که به کارکنان توییتر گفته بود اخراج های بیشتر در کار نخواهد بود و ممکن است شمار کارمندان توییتر را به کمتر از ۲۰۰۰ نفر برساند.

ماسک در نوامبر گفته بود توییتر با افت شدید درآمد به دلیل کوچ آگهی دهندگان روبروست.

یک مدیر ارشد تبلیغاتی در جلسه ای که با کارمندان داشت، فاش کرد درآمد توییتر در سه ماهه چهارم، حدود ۳۵ درصد کاهش یافت و به ۱.۰۲۵ میلیارد دلار رسید.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش تعداد کارمندان که شامل کارمندان واحد نظارت بر محتوا بوده است، بیم و نگرانی نسبت به افزایش انتشار محتوای نفرت پراکنی در توییتر را برانگیخته است.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا