رونمایی از حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ

سامسونگ الکترونیکس به عنوان شرکت پیشرو در فناوری‌های پیشرفته نیمه‌هادی، حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP2 را با ساختار ارتقایافته‌ پیکسل و ظرفیت کامل برای ثبت تصاویر خیره‌کننده تلفن‌های همراه در گوشی‌های پرچمدار آینده، معرفی کرد. ISOCELL HP2 ظرفیت حداکثری عملکرد پیکسل را افزایش داده و امکان ثبت عکس‌های دقیق و با جزئیات بالا در هر شرایط نوری را فراهم می‌کند.

موبنا – جون‌سئو ییم، معاون اجرایی بخش حسگر‌های سامسونگ گفت: « ISOCELL HP2از فناوری‌های حسگر تصویر با وضوح بالا و تکنولوژی‌های پیشرفته سامسونگ برای خلق جزئیاتی فوق‌العاده بهره می‌‎برد. رهبری ما در این مسیر، به علت بهره‌گیری از فناوری‌های نوآورانه پیکسل است که به حسگرهای ما اجازه می‌دهد از تعداد و اندازه پیکسل‌ها فراتر روند. ما همچنان به گشودن افق‌های جدید و تقویت حضور خود در بازار رو به گسترش حسگرهای با وضوح فوق العاده بالا، ادامه خواهیم داد».

ISOCELL HP2 دارای ۲۰۰ میلیون پیکسل ۰.۶ میکرومتری (μm) است که در فرمت اپتیکال ۱/۱.۳ اینچی جای گرفته‌اند؛ ابعادی که به طور گسترده در دوربین‌های اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. این ویژگی، به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا از وضوح بالاتری در جدیدترین گوشی‌های هوشمند پیشرفته خود لذت ببرند، بدون آنکه وجود دوربین‌های بزرگ‌تر در دستگاه‌های‌شان موجب سختی کاربری آن‌ها شود.

به کمک Tetra2pixel که فناوری پیشرفته پیکسل‌بندی سامسونگ است، حسگر HP2، امکان انطباق بیشتری را برای دوربین فراهم می‌کند زیرا اندازه‌های مختلف پیکسل را برای سازگاری با سطوح مختلف نور شبیه‌سازی می‌کند. در این فناوری به هنگام قرار گرفتن در محیط‌های کم نور، حسگر HP2 بین ۴ تا ۱۶ پیکسل همجوار را با هم ترکیب کرده و بسته به تعداد پیکسل‌های ترکیب شده به یک حسگر ۱.۲ میکرومتری ۵۰ مگاپیکسلی یا حسگر ۲.۴ میکرومتری ۱۲.۵ مگاپکیسلی تبدیل می‌‌شود. برای ضبط ویدئوهای ۸K، حسگر جدید HP2 به یک حسگر ۱.۲ میکرومتری ۵۰ مگاپیکسلی تغییر می‌کند تا برش تصویر را به حداقل برساند و گستره بیشتری از صحنه را ثبت کند. فیلمبرداری ۸K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، به کمک میدان دید وسیع در کنار اندازه پیکسل بزرگتر، می‌تواند ویدیوهای سینمایی واضحی را در اختیار شما قرار دهد.

رونمایی از حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی سامسونگ

به لطف فناوری جدید دروازه انتقال عمودی دوگانه (D-VTG) سامسونگ، و با HP2 احتمال تار شدن عکس نهایی به دلیل نور بیش از حد محیط به حداقل می‌رسد. هر دیود نوری موجود در هر پیکسل، دارای یک دروازه انتقال ولتاژ در پایین است تا الکترون‌ها را از پیکسل‌ها به لایه منطقی(Logic Layer) منتقل کند. فناوری D-VTG با دقتی بسیار زیاد یک دروازه انتقال دوم را به پیکسل اضافه می‌کند و ظرفیت انتقال پیکسل را تا بیش از ۳۳ درصد افزایش می‌دهد. با ذخیره الکترون‌های بیشتر و انتقال سیگنال بهتر، این روش می‌تواند نوردهی بیش از حد را کاهش داده و بازتولید رنگ را به‌ویژه در شرایط نور شدید ارتقا دهد.

در محیط‌های با نور کم، فناوری Super QPD دقت عملکرد حسگر HP2 را به سطح جدیدی ارتقا داده است. این فناوری به سنسور اجازه می‌دهد تا همه ۲۰۰ میلیون پیکسل خود را در اختیار فناوری فوکوس قرار دهد. در نتیجه و با ترکیب چهار پیکسل مجاور، امکان تشخیص سریع‌تر و دقیق‌تر تغییرات الگوی تصویر فراهم می‌شود. وجود داده‌های بسیار زیاد از تغییرات الگوی تصویر در کنار تکثر نقاط مرجع برای تولید تصویر فوکوس شده، به سنسور جدید سامسونگ امکان می‌دهد، حتی در محیط‌های کم نور هم بسیار سریع عمل کند.

سامسونگ برای اولین بار ویژگی DSG را در حالت ۵۰ مگاپیکسلی معرفی کرده است که با استفاده از دو مقدار تبدیل جداگانه برای ارتقای کیفیت سیگنال آنالوگ دریافتی در سطح پیکسل، می‌تواند عملکرد HDR در تصویر نهایی را تا حد زیاد ارتقا دهد. علاوه بر این، Smart-ISO Pro، به عنوان یک راهکار HDR با ثبت سطوح مختلف ISO از یک منبع نور، به دوربین امکان می‌دهد تا تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی و ویدیوهای ۴k با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را در حالت HDR ثبت کند.

تولید انبوه حسگر تصویر ISOCELL HP2 سامسونگ آغاز شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا