فیات تیپو؛ خودرو جدید بازار ایران (+عکس)

فیات تیپو در کلاس های بدنه متنوعی(در سگمنت C) نیز دارد که شامل: ۴ درب سدان، ۵ درب هاچ بک، ۵ درب کراس هاچ بک، ۵ درب استیشن واگن و ۵ درب کراس استیشن واگن می شود.

موبنا – این روزها اخبار مربوط به حضور خودروهای جدید در بازار ایران بسیار داغ و پرمخاطب است. آزادی واردات و به دنبال آن حضور دوباره برخی برندهای چینی و همچنین برندهای معتبر بین المللی، موجب شده تا هر بار محصولی جدیدی به لیست وارداتی ها اضافه شود.

در این میان، اخباری نیز در رابطه با تصمیم یک شرکت ایرانی برای واردات فیات تیپو شنیده می شود. تیپو از سال ۲۰۱۵ روی خط تولید قرار دارد و البته با نام های دیگری نیز شناسایی می شود! برای مثال در بازار ترکیه با نام فیات اژه، در مکزیک و خاورمیانه نیز با نام داج نئون.

فیات تیپو در کلاس های بدنه متنوعی(در سگمنت C) نیز دارد که شامل: ۴ درب سدان، ۵ درب هاچ بک، ۵ درب کراس هاچ بک، ۵ درب استیشن واگن و ۵ درب کراس استیشن واگن می شود.

فیات تیپو سدان

اما در رابطه با پیشرانه هم یک ویترین کامل مقابل مشتریان قرار می گیرد:

گفتنی است نوع آپشن و امکانات خودرو در تمامی بخش ها بستگی به بازار هدف و شرایط واردات دارد و ممکن است تفاوت هایی با اطلاعات مطروحه داشته باشد.

۳ سیلندر توربو ۱ لیتری، ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۱.۴ لیتری، ۱.۴ لیتری توربو(۲ نمونه متفاوت)، ۱.۴ لیتری ال پی جی توربو، ۱.۵ لیتری هیبرید ملایم توربو، ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر، ۱.۳ لیتری دیزل ۴ سیلندر و ۱.۶ لیتری دیزل.

پیشرانه توربو ۳ سیلندر حدود ۱۰۰ اسب بخار خروجی و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد و شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن(با جعبه دنده ۵ سرعته دستی) حدود ۱۱.۸ ثانیه در مدل ۵ درب با ۱۳۴۲ کیلوگرم وزن، محاسبه شده است.

پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۱۱۰ اسب بخار خروجی و ۱۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد.

پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ(دیزل) مولتی جت ۱۶ سوپاپ حدود ۱۲۰ اسب بخار  خروجی و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

نمونه ویژه بازار ایران احتمالا از پیشرانه های ۱.۴ لیتری ۹۵ اسب بخاری با گشتاور ۱۲۷ نیوتن متر یا ۱.۴ لیتری توربو با ۱۲۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر استفاده می کند.

در بخش جعبه دنده نیز نمونه های ۵ سیلندر و ۶ سیلندر دستی و همچنین ۶ سرعته دو کلاچه اتوماتیک و ۶ سرعته اتوماتیک قابل اشاره هستند.

رینگ ۱۶ و ۱۷ اینچی آلومینیومی به عنوان آپشن استاندارد روی تریم ها نصب می شود. سیستم ترمز در چرخ های جلو دیسکی و در محور عقب با توجه به تریم کاسه ای یا دیسکی خواهد بود.

فیات تیپو هاچ بک ۵ درب

فیات تیپو تریم های مختلف

فیات تیپو کراس هاچ بک ۵ درب

فیات تیپو تریم های مختلف

استیشن واگن ۵ درب

فیات تیپو تریم های مختلف

از امکانات کابین و ایمنی خودرو می توان به: شارژر بی سیم، نمایشگر ۷ اینچی دیجیتال در قسمت اطلاعات کیلومتر، نمایش نقاط کور دید راننده، نوربالای اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سنسور باران، نمایشگر ۵ تا ۱۰ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی(آپشن)، پشتیبانی بی سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو، دوربین عقب، پورت یو اس بی ردیف عقب، استراحتگاه دست ردیف جلو و عقب، سنسورهای پارک عقب و جلو، آینه های الکتروکرومیک و… اشاره کرد.

فیات تیپو/ کابین تریم های مختلف

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا