آئولوس دی۵۳ فیس لیفت؛ سدان چینی برای بازار ایران (+عکس)

نسخه فیس لیفت آئولوس دی۵۳ را برای بازار ایران در نظر گرفته است. نسخه فیس لیفت در مقایسه با مدل قبلی چهره ای به مراتب تهاجمی تر و در مجموع اسپرت و جوان پسندتر دارد.

موبنا آئولوس(Aeolus) یا دانگ فنگ فنگشن نام برندی متعلق به کمپانی دانگ فنگ است که از جولای ۲۰۰۹ ثبت و فعالیت خود را آغاز کرده است. نکته جالب آنکه، خودروی اچ۳۰ کراس که در بازار ایران نیز حضور دارد، در واقع محصولی از همین برند فنگشن یا آئولوس است که برای اولین بار در آوریل ۲۰۱۱ رونمایی شده است.

تعدادی از محصولات آئولوس را معرفی کرده ایم که در لینک های زیر قابل دسترسی هستند:

آئولوس EV500؛ سدان جدید دانگ فنگ و ۴۰۰ کیلومتر رانندگی پاک! (+عکس)

دانگ فنگ آئولوس؛ سدان ۱۰ هزار دلاری چینی با تجهیزات روز (+تصاویر)

آئولوس جی اس؛ نگاهی به کراس اوور ۳ سیلندر دانگ فنگ (+عکس)

دانگ فنگ هائوجی؛ شاسی بلند لوکس ارزان قیمت چینی! (+عکس)

محصول جدید دانگ فنگ؛ یک فرمول لوکس و اقتصادی! (+عکس)

اما علت پرداختن به این برند در مطلب امروز، به اخباری مربوط می شود که از احتمال عرضه آئولوس یی ژوان(یا بخوانید یی شوئن) در بازار ایران توسط یک خودروساز سخن به میان آورده اند.

اولین نسخه از فنگشن یی شوئن یا همان آئولوس دی۵۳ را سال ۱۳۹۹ در گروه خودروی عصر ایران معرفی کردیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد.

به نظر می رسد، یک خودروساز داخلی نسخه فیس لیفت آئولوس دی۵۳ را برای بازار ایران در نظر گرفته است. نسخه فیس لیفت در مقایسه با مدل قبلی چهره ای به مراتب تهاجمی تر و در مجموع اسپرت و جوان پسندتر دارد. جزئیات اسپرت سپر اصلی جلو بیشتر شده و گرافیک داخلی چراغ ها نیز در همین مسیر بروزرسانی شده اند.

شیب فست بک ستون آخر نیز بخش مهمی از رویکرد طراحی اسپرت آئولوس دی۵۳ را عهده دار شده است. چراغ های اصلی عقب را نیز باید جز نقاط قوت طراحی این سدان بدانیم. فضای بین چراغ چپ و راست یکپارچه شده و از الگوی باریکی برای این مجموعه استفاده شده تا در نهایت حاصل کار جذاب و متفاوت باشد.

رینگ های آلومینیومی استاندارد در اندازه ۱۶ یا۱۷ اینچی نصب شده اند. خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۶۶۰ میلیمتر در طول، ۱۸۱۰ میلیمتر در عرض و ۱۴۹۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز ۲۶۸۰ میلیمتر است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، لبه های برجسته از انتهای خط شانه میانی در محل آغاز چراغ های عقب بر سپر اصلی این قسمت عمود شده که شرایط متفاوتی را برای آئولوس دی۵۳ فیس لیفت در نمای عقب ایجاد کرده است.

در انتها نیز باید اشاره ای به دیفوزر و خروجی های دوقلوی سیستم اگزوز داشته باشیم تا تاکید سازنده بر اسپرت بودن این خودرو را به نقطه اوج خود برساند.

آئولوس یی شوئن

خوب باید ببینیم این چینی با لباس سریع و آتشینی که بر تن دارد، چه ویژگی هایی را در بخش پیشرانه ارائه می دهد. براساس اطلاعات موجود، گزینه های متنوعی برای پیشرانه درنظر گرفته شده که ابتدا باید به ۱ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ اشاره کنیم. نمونه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تک توربو نیز گزینه ای دیگری است که برابر با ۱۵۰ اسب بخار خروجی و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

آئولوس دی53 فیس لیفت؛ سدان چینی ایران خودرو برای بازار ایران (+عکس)

این خودرو همچنین یک تریم ۱۹۴ اسب بخاری و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر دارد.

در بخش جعبه دنده احتمالا از نمونه ۶ سرعته دی سی تی استفاده می شود.

در رابطه با کابین نیز مهمترین رویداد به نمایشگر بزرگ ۱۳ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی و نمایشگر ۷ اینچی اطلاعات کیلومتر مربوط می شود. از جمله امکانات این فضا می توان به ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، شارژر بی سیم و سانروف الکتریکی اشاره کرد.

آئولوس یی شوئن برپایه پلتفرم ماژولار CMP تولید شده و سطح بالائی از ایمنی را همراه خود دارد.

آئولوس دی53 فیس لیفت؛ سدان چینی ایران خودرو برای بازار ایران (+عکس)

تمامی اطلاعات مورد اشاره با توجه به بازار هدف خودرو می تواند دارای تفاوت هایی باشد و به عنوان آپشن نهایی قابل استناد نیستند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا