فروش عجیب رولز-رویس در سال ۲۰۲۲ (+عکس)

نکته جالب آنکه، رکورد فروش محصولات سفارشی(تک نسخه) رولز-رویس به خاورمیانه اختصاص دارد که تمامی محصولات ارائه شده در رده قیمتی بالای ۵۰۰ هزار دلار قرار دارند.

موبنا – پس از دوران همه گیری کرونا، خودروسازان مطرح جهان در حال بازیابی و بروزرسانی اهداف فروش خود در بازار بین المللی هستند. از سوی دیگر چالش هائی مانند کمبود قطعات پیچیده و رقابت های بسیار نزدیک نیز اثرات خود را بر شاخص درآمد فعالان صنعت خودرو نمایان می کند.

در چنین شرایطی، کمپانی رولز-رویس موتورکارز که یک خودروساز خاص محسوب می شود یک رکورد عجیب و غریب از خود برجای گذاشته است! بدین ترتیب که برای اولین بار در تاریخ ۱۱۸ ساله کمپانی، طی سال ۲۰۲۲ (۱۲ ماه) توانسته بالغ بر ۶۰۰۰ هزار دستگاه خودرو را تحویل مشتریان دهد.

براساس اطلاعاتی که رولز-رویس منتشر کرده است، در سال ۲۰۲۲ برابر با ۶۰۲۱ دستگاه خودرو با برند رولز-رویس در ۵۰ کشور جهان تحویل مشتریان شده است. آسیا، خاورمیانه، اروپا و آمریکا بازارهای هدف این برند لوکس انگلیسی هستند.

آمریکا بیشترین سهم از این رکورد فروش را داشته و به دنبال آن کشور چین قرار دارد. شاخص فروش رولز-رویس در انگلیس و آلمان نیز موفقیت های مهمی را ثبت کرده است.

نکته جالب آنکه، رکورد فروش محصولات سفارشی(تک نسخه) رولز-رویس به خاورمیانه اختصاص دارد که تمامی محصولات ارائه شده در رده قیمتی بالای ۵۰۰ هزار دلار قرار دارند.

میان محصولات تولیدی رولز-رویس، بالاترین تقاضا مربوط به شاسی بلند کالینان می شود. می توانید معرفی این خودرو را اینجا در عصر ایران مطالعه کنید.

به دنبال کالینان، سدان گوست قرار می گیرد که پرفروش ترین در آسیا و اقیانوسیه بوده است.

با توجه به اظهارنظر مقامات رولز-رویس، میزان تقاضا برای اسپکتر تمام الکتریکی نیز در حال رشد است.

در ادامه تصاویری از خودروی اسپکتر مشاهده می کنید:

رولز-رویس از دو موتور الکتریکی با جانمایی یک موتور روی هر محور استفاده کرده است. مجموع خروجی خودرو برابر با ۵۸۵ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر است. بیشینه سرعت برابر با ۲۵۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

اسپکتر طی ۴.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. برد حرکتی نیز ۴۵۵ کیلومتر با یک بار شارژ کامل مورد اشاره قرار گرفته است.

انرژی مورد نیاز موتورهای الکتریکی از باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت لیتیم-یون تامین می شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا