با ۹ خودروی کیا که در بورس کالا عرضه شده اند، آشنا شوید (+عکس)

بورس کالا میزبان ۹ خودروی جدید کمپانی کیا است. محصولاتی که از سراتو جدید تا کوچک هندی و فرزند هرکول را شامل می شوند…

موبنا – داستان واردات خودرو به ایران، سرانجام پس از پیش بینی ها و چالش های مختلف وارد فاز اجرائی شده است. برهمین اساس نخستین وارداتی ها در بورس کالا پذیرش شدند. این خودروها شامل دو برند چانگان و کیا می شوند که به ترتیب توسط سایپا و کوشا خودرو وارد بازار ایران شده‌اند. البته سهم خودروهای چانگان در این عرضه بورسی، چند برابر کیا است.

بنابر نامه‌های دریافت شده از بورس کالا، ۲۱۴۰ دستگاه از خودروهای کیا در بورس کالا پذیرش شده‌اند. تعداد پذیرش براساس مدل به شرح زیر است:

۵۰۰ دستگاه خودرو سواری کیا سراتو

۵۰۰ دستگاه خودرو سواری کیا اسپورتیج

۵۰۰ دستگاه خودرو سواری کیا کی ۵

۲۰۰ دستگاه خودرو سواری کیا سیید

۱۰۰ دستگاه خودرو سواری کیا پیکانتو

۱۰۰ دستگاه خودرو سواری کیا پگاس

۱۰۰ دسنگاه خودرو سواری کیا ریو

۷۰ دستگاه خودرو سواری کیا سونت

۷۰ دستگاه خودرو سواری کیا سلتوس

علاوه بر خودروهای کیا، ۱۹ هزار دستگاه خودرو چانگان وارداتی سایپا نیز در بورس کالا عرضه خواهند شد.

اما در ادامه این مطلب نگاهی به ویژگی های فنی و تصاویر نمایندگان کمپانی کیا در بازار ایران خواهیم داشت، با ما همراه باشید:

(تصاویر و اطلاعات فنی مربوط به مدل ۲۰۲۲ خودروهای نامبرده، است/ اطلاعات بخش فنی با توجه به نوع تریم وارداتی ممکن است تفاوت هایی در بازار ایران داشته باشد)

کیا سراتو

سراتو خودرویی است که مدل های قبلی آن سابقه حضور در خیابان های ایران و استقبال مناسب مشتریان را همراه خود دارد. مدل ۲۰۲۲ سراتو میزبان تغییر چهره جدی و مهم این محصول است که در جذاب تر شدن آن اثر مهمی داشته است.

در بخش پیشرانه با توجه به تریم از پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی استفاده شده که برابر با ۱۵۰ اسب بخار  خروجی و ۱۹۲ نیوتن متر گشتاور دارد. این مجموعه با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود. متوسط مصرف سوخت ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر محاسبه شده است.

تریم توربوشارژ سراتو نیز از پیشرانه ۱.۶ لیتری استفاده می کند که برابر با ۲۰۱ اسب بخار خروجی و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل با جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه هماهنگ می شود. متوسط مصرف نیز حدود ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

کیا اسپورتیج

اسپورتیج نیز حضور موفق در بازار ایران را قبلا تجربه کرده و حالا می آید تا شانس خود را یک بار دیگر با مدل جدید آزمایش کند. این کراس اوور کره ای در تریم پایه از پیشرانه ۲.۴ لیتری ۱۸۱ اسب بخاری استفاده می کند اما تریم جذاب تری دارد که در واقع نمونه ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر است که برابر با ۲۳۷ اسب بخار خروجی و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد. سامانه تمام چرخ محرک نیز به عنوان آپشن در رده بندی تریم های این خودرو در نظر گرفته شده است.

کیا کی۵

وقتی درباره یک سدان زیبا و اقتصادی کره ای صحبت می کنیم، قطعا یکی از گزینه ها همین خودروی کی۵ خواهد بود. طراحی جذاب چراغ های اصلی جلو و جلوپنجره خاص آن در بهترین شکل ممکن با مخاطب ارتباط برقرار می کند. پیشرانه کی۵ میزبان تپنده ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با ۱۸۰ اسب بخار خروجی است که با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است.

سامانه تمام چرخ محرک به غیر از تریم جی تی به عنوان آپشن ارائه می شود.

قطعا جذاب ترین نمونه کی۵، تریم جی تی است که با پیشرانه ۲.۵ لیتری توربو برابر با ۲۹۰ اسب بخارخروجی و ۴۲۱ نیوتن متر گشتاور دارد.

کیا سیید

سیید وارد جدالی سخت در سگمنت C شده که رقبایی مانند گلف از فولکس واگن در آن حضور دارند. کیا سیید در تریم های متنوعی عرضه می شود که از جمله می توان به پلاگین هیبرید، جی تی و جی تی لاین اشاره کرد. اما نمونه ای که برای بازار ایران در نظر گرفته شده احتمالا از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی استفاده می کند. این خودرو طی ۸.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. خروجی پیشرانه ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور آن ۲۵۳ نیوتن متر است. در بخش جعبه دنده نیز از نمونه ۷ سرعته دوکلاچه در ارتباط با محور جلو استفاده شده است.

کیا پیکانتو

این کره ای کوچک را ایرانی ها به خوبی می شناسند زیرا مدل قدیمی تر آن همچنان در خیابان های ایران حضور دارد. پیکانتو جدید با لوگوی جدید کیا از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۲۵ لیتری استفاده می کند. خروجی پیشرانه ۸۳ اسب بخار و گشتاور ۱۲۲ نیوتن متر است. این مجموعه در تریم پایه با جعبه دنده ۵ سرعته دستی هماهنگ می شود.

تریم پرچمدار پیکانتو نیز به پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوشارژ مجهز است که ۹۹ اسب بخار خروجی و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور دارد.

کیا پگاس

پگاس یکی از محصولات خودرویی با لوگوی کیا است که از سال ۲۰۱۷ توسط ائتلاف دانگ فنگ یوئدا کیا تولید و با نام پگاش در چین و بخش هایی از خاورمیانه عرضه شده است. در این خودرو از پیشرانه ۱.۴ لیتری kappa II با جعبه دنده ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک استفاده شده است.

۹۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۱۳۲ نیوتن متر استفاده شده است. برای این خودروی محور عقب شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۱۳.۱ ثانیه ثبت شده که نشانگر عملکرد کند پیشرانه است. بیشینه سرعت نیز برابر با ۱۷۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

در بخش جعبه دنده نمونه ۴ سرعته اتوماتیک یا ۵ سرعته دستی با توجه به آپشن قابل انتخاب است.

کیا ریو

ریو بیش از سایر محصولات کیا البته اگر پراید را کنار بگذاریم برای ما آشنا و شناخته شده، محسوب می شود. مدل جدید ریو در کلاس های متنوع سدان و هاچ بک تولید می شود اما همچنان هاچ بک آن جذاب ترین تریم است. در بخش پیشرانه از نمونه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری با ۱۲۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۱۵۱ نیوتن متر استفاده شده است. در بخش جعبه دنده نمونه سی وی تی ارائه می شود.

کیا سونت

این کراس اوور کوچک را بیشتر با بازار هند می شناسند. یک فرمول جمع و جور اقتصادی که می تواند گزینه ای مناسب برای علاقه مندان به کلاس کراس اوور باشد. سونت با ۲ آپشن در بخش پیشرانه در بازار هند معرفی شد که اولی نمونه اسمارت استریم ۱ لیتری در هماهنگی با جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه و دیگری نمونه ۱.۵ لیتری. پیشرانه ۱ لیتری توربوشارژ ۳ سیلندر برابر با ۸۸ اسب بخار خروجی و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور دارد. جالب آنکه سونت در بازار هند، ۷ تریم متنوع دارد.

کیا سلتوس

سلتوس جز جدیدترین کراس اوورهای مجموعه کیا است که در واقع حد میانی کیا سول و اسپورتیج محسوب می شود. مدل پایه سلتوس از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی با ۱۴۶ اسب بخار خروجی استفاده می کند اما تریم توربو نیز با پیشرانه ۱.۶ لیتری و ۱۷۵ اسب بخار خروجی برای آن در نظر گرفته شده است.

نمایشگر ۱۰.۳ اینچی لمسی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی به عنوان آپشن استاندارد ارائه می شود.

سلتوس نامی است که در افسانه های یونانی برای اشاره به پسر هرکول استفاده شده است. اولین بار در سال  ۲۰۱۸ و به شکل مفهومی معرفی شد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا