چانگان UNI-K در ایران (+عکس)

یونی-کی(Uni-K) را باید جز برترین طراحی های صنعت خودروی چین محسوب کرد که توسط گروه چانگان معرفی شده است. طرح متفاوت دماغه متشکل از بافت شش ضلعی آبشاری، چراغ های ال ایی دیی باریک و خط لبخندی که محل جدا شدن درپوش موتور ایجاد کرده را باید رویکردی آینده نگر از جانب چانگان دانست.

موبنا – مدتی پیش و همزمان با نهایی شدن خبر مربوط به حضور ۳ شاسی بلند چانگان در بازار ایران، اطلاعات و جزئیات مرتبط با مدل ها را منتشر کردیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد.

یکی از این خودروها مدل یونی-تی با طراحی خاص و متفاوت است که می تواند سهم مهمی در بازار کراس اوورهای ایران داشته باشد. اما اکنون اخباری منتشر شده که بر اساس آن، کراس اوور یونی-کی نیز در ایران مشاهده شده که این به مفهوم احتمال حضور دومین محصول از خانواده گراویتی چانگان در کشورمان خواهد بود.

یونی-کی در گمرک امیرآباد شهر بهشهر مازندران

چانگان UNI-K در ایران/ چهارمین محصول جدید و متفاوت خودروساز چینی(+عکس)

۲ سال قبل چانگان یونی-کی را معرفی کردیم که در این لینک می توانید مطلب مذکور را مشاهده کنید. اکنون در ادامه یک بار دیگر ویژگی های این چینی زیبا را مرور می کنیم:

یونی-کی/ طراحی

یونی-کی(Uni-K) را باید جز برترین طراحی های صنعت خودروی چین محسوب کرد که توسط گروه چانگان معرفی شده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید؛ طرح متفاوت دماغه متشکل از بافت شش ضلعی آبشاری گریل(جلوپنجره)، چراغ های ال ایی دیی باریک و خط لبخندی که محل جدا شدن درپوش موتور ایجاد کرده را باید رویکردی آینده نگر از جانب چانگان دانست.

رینگ های بزرگ ۲۱ اینچی و دستگیره های الکترونیکی پاپ-آپ برای درب ها از مهمترین رویدادهای نمای جانبی هستند. رینگ های تریم پایه ۲۰ اینچی هستند.

این خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۸۶۵ میلیمتر در طول، ۱۹۴۸ میلیمتر در عرض و ۱۷۰۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است که باتوجه به اعداد مذکور؛ یونی-کی مقداری در مقایسه با کاین کوپه کوچکتر، باریک تر و بلندتر است.

در نمای عقب باید اشاره ای به چراغ سوم ترمز عمودی بالای سقف هم داشته باشیم که در نوع خود جالب و متفاوت است.

چانگان یونی-کی/ پیشرانه

خروجی اگزوز ۴ تایی کرومی که بصورت دوقلو در طرفین دیفیوزر قرار دارد؛ از پیشرانه ای قدرتمند برای این فرمول چینی خبر می دهند اما تنها گزینه ارائه شده برای این قسمت یک نمونه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۲۳۳ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر است. این مجموعه با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود که نیرو را به هر دو محور انتقال می دهد.

بیشینه سرعت برابر با ۲۰۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

در نمونه پایه خودرو فاقد سامانه تمام چرخ محرک است اما یونی-کی بازار چین این آپشن را پیش روی مشتریان قرار می دهد. حال باید دید شرایط خودروی مذکور در صورت عرضه برای بازار ایران به چه شکل خواهد بود.

یونی-کی/ کابین و ایمنی

از امکانات کابین باید به سیستم تهویه اتوماتیک با دسترسی اختصاصی برای ردیف عقب، استارت دکمه ای، نمایشگرهای دیجیتال اطلاعات کیلومتر و سیستم سرگرمی، درب صندوق الکتریکی باز/بسته بدون دخالت دست، نورپردازی ۶۴ رنگ داخلی، ناوبری ماهواره ای، پشتیبانی از فرمان های صوتی، بلوتوث، تنظیم الکتریکی صندلی راننده به همراه حافظه، استراحتگاه دست جلو و عقب، پاور ویندوز هر دو ردیف، اسکای روف پانورامیک الکتریکی، آینه الکتریکی مجهز به تاشوی خودکار/گرم کن/حافظه/ریورز، سنسور باران، برف پاک کن عقب و… اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: کروز کنترل تطبیقی، ورود بدون کلید، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نشانگر فشار باد لاستیک، ای بی اس، ئی بی دی، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، نمایش نقاط کور دید راننده، هدلایت اتوماتیک، نور بالا و پایین اتوماتیک، ایزوفیکس، ایربگ کامل غیر از جانبی ردیف عقب و… قابل اشاره هستند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا