اجاق گازی که ۱۰ دقیقه ای غذا می پزد

شرکت «براوا» از یک اجاق گاز هوشمند در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی رونمایی کرده که در ۱۰ دقیقه پیتزا را به طور کامل می پزد.

موبنا – به گزارش دیلی میل، این اجاق گاز که «براواگلس» نام دارد با کمک یک آیفون فعال می شود و ۱۰ تنظیم مختلف برای پخت غذا دارد. قسمت جلوی آن نیز تمام شیشه است.

اجاق گاز مذکور با حسگرهای داخلی ساخته شده تا تضمین شود فرایند پخت، ایده آل پیش می رود. همچنین یک دوربین در آن نیز نصب شده تا کاربر بتواند پختن، سرخ شدن، کباب و برشته شدن و همچنین دوباره داغ کردن غذا را تماشا کنند.

اجاق گاز مذکور که با قیمت ۲ هزار دلار به مشتریان ارائه می شود در یک دقیقه تا ۵۰۰ درجه فارنهایت داغ می شود و به این ترتیب هزینه های انرژی و سرعت پخت به شدت کاهش می یابد.

جان پلیزنت یکی از بنیانگذاران شرکت براوا در بیانیه ای اعلام کرد: از زمان عرضه محصول براوا در جهان در ۲۰۱۸ میلادی ما با واکنش های مثبتی روبرو شدیم و شرکت همچنان سعی دارد بر عادت های پخت و پز روزانه و آشپزخانه های آمریکا تاثیرگذار باشد. امیدواریم با افزوده شدن اجاق گاز «براواگلس» به فهرست محصولات مان، تجربه پخت راحت تر را برای خانواده ها فراهم کنیم.

این شرکت ادعا می کند مصرف انرژی این محصول برای پخت غذا کمتر از مقداری است که برای دوباره داغ کردن آن در اجاق گازهای سنتی به کار می رود. زیرا اجاق گاز مذکور می تواند با کمک قابلیتای چند منطقه ای خود به طور همزمان مواد غذایی گروه های مختلف را با دمای مختلف بپزد.

علاوه برآنچه گفته شد اجاق گاز مجهز به یک دوربین داخلی و بینایی ماشینی است تا فرایند پخت را از راه دور و دراپ موبایل رصد کند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا