دستور پیاز داغ کاراملی در بهونه

پیاز یکی از طعم دهنده های اصلی در انواع غذا ها می باشد و نبود آن می تواند تهیه ی غذا را به تاخیر بیاندازد.

پیاز داغ با توجه به نوع مصرف و غذایی که می خواهیم درست کنیم به روش های مختلفی درست می شود. پیاز کاراملی یکی از طعم دهنده های خیلی لذیذ برای بسیاری از غذاهاست و داخل سوپ، انواع تارت، پیتزا و انواع ساندویج ازش استفاده میشه با اینکه پیاز کاراملی مثل پیاز داغ از سرخ کردن با روغن درست میشه ولی مزه اش کاملا با پیاز داغ فرق میکنه و شیرینی خیلی دلپذیر است.

برای تهیه پیاز داغد کاراملی ابتدا پیاز خام را به صورت رشته ای خرد می کنیم و سپس با روغن زیتون و کمی کره آن را تفت می دهیم تا ان جا که رنگ آن تغییر کند. درانتها کمی شکر نیز می توانید به آن اضافه کنید.

دستور پیاز داغ کاراملی در بهونه

پیاز داغ مخصوص آش

آش یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی می باشد که همواره در سفره های افطاری خود نمایی می کند. تزئین آش یک مهارت بسیار خاصی نیاز دارد که ماده اصلی در تزئین آن، پیاز داغ چیپسی، کشک، نعنا و سیر داغ است.

ابتدا پیازها را به صورت خلالی ویک دست برش زده وبعد به مدت ۳تا ۵ دقیقه درقابلمه آبجوش و نمک ریخته وبعد در آبکش ریخته وروی پارچه قرار داده تا آب پیازها کشیده شود وبعد در یه ظرف گودی مثل شیرجوش روغن ریخته وپیازها را در روغن داغ سرخ میکنیم، ابتدا شعله زیاد ووقتی پیازها رو به طلایی شدن رفت با شعله ملایم تفت می دهیم.

زردچوبه را به پیازها اضافه کرده و قبل از رسیدن به رنگ مورد نظرتان حرارت را خاموش کنید. چون سرخ شدن پیازها سریع متوقف نمیشود و خلالها بعد ازخاموش شدن حرارت همچنان تغییر رنگ خواهند داشت. ( در این مرحله خلالها خیلی سریع تیره میشوند) بعد پیازها را از ماهیتابه خارج کرده و روی حوله کاغذی آشپزخانه پخش کنید. به این ترتیب پیازهای ترد وچیبسی خواهیم داشت.

دستور پیاز داغ کاراملی در بهونه

پیاز داغ بدون روغن در مایکروفر

این روز ها به دلیل استفاده های مختلفی که از پیاز می شود آن را به روش های مختلفی سرخ می کنند. به دلیل آنکه روغن کلسترول بسیار بالایی دارد افراد بسیاری به ئنبال راه هایی هستند که بدون استفاده از روغن و یا میزان بسیار کم آن اقدام به تهیه ی پیاز داغ کنند.

مایکروفر یکی از ابزارهایی است که شما می توانید پیاز مورد نیازتان را در آن قرار داده و پیاز داغ کاراملی خوش رنگی تحویل بگیرید. برای این منظور ایتدا پیاز ها را حلقه ای خورد کنید و با اسپری کردن میزان کمی روغن زیتون بر روی آن، ۵ دقیقه درون مایکروفر بگذارید. سپس سینی را بیرون آورده و پیاز ها را هم بزنید و مجدد درون دستگاه بگذارید. پس از چند دقیقه که ظرف را از مایکروفر خارج کنید، پیاز داغ خوشرنگ طلایی و ترد شما آماده می باشد.

دستور پیاز داغ کاراملی در بهونه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا