بورانی کدو حلوایی شمالی

کدو حلوایی نوعی کدو است که در فصل پاییز برداشت می ‌شود و با آن انواع خوراک‌ ها مثل بورانی کدو حلوایی تهیه می ‌شود.

این محصول در شما کشور ایران تولید می شود و به همین دلیل قیمت کدو حلوایی در تهران نسبت به شمال کشور گران تر می باشد.

پوره‌ی کدوحلوایی، ماست، روغن، دانه خردل و پودر زیره و نمک و فلفل مواد اصلی تشکیل دهنده ی این دسر به روش شمالی هستند. به منظور تهیه آن، ابتدا کدو حلوایی را خوب بشویید و پس از خورد کردن در یک قابلمه بپزید و پس از پخت درون یک غذا ساز مخلوط و به شکل پوره در بیاورید. حالا در ظرف بزرگی ماست را بریزید و پوره‌ی کدو حلوایی را به آن اضافه کنید.

دانه های خردل را در روغن تفت بدهید و به همراه پودر زیر و نمک و فلفل به ظرف ماست و کدو حلوایی اضافه کنید و خوب هم بزنید، پس از آن بورانی کدو حلوایی شما آماده است.

بورانی کدو حلوایی شمالی

بورانی کدو حلوایی با کشک

اگر شما تصمیم دارید برای مجالس خود از بورانی کدو حلوایی به عنوان دسر استفاده کنید به شما پیشنهاد می شود به جای ماست از کشک استفاده کنید. فروش کدو حلوایی عمده در همه ی بازار های روز استان ها انجام می شود و شما به راحتی می توانید آن را خریداری کنید.

برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا کدو حلوایی را پخته و پوره کنید، به طور همزان عدس را به میان لازم بپزید و سپس عدس، کدو حلوایی و کشک را در کاسه ‌ای با هم ترکیب کنید. در نهایت نیز پیاز، سیر و نعناع داغ را روی ترکیب عدس، کدو حلوایی و کشک بریزید و سرو کنید.

بورانی کدو حلوایی شمالی

بورانی کدو حلوایی ترکیه ای

امروزه در منو اکثر رستوران های لاکچری ایرانی نام بورانی کدو حلوایی ترکیه ای را در لیست دسرها می بینید. برای تهیه این دسر شما می توانید خرید کدو حلوایی کوچک را در دستور کار خود قرار بدهید.

برای شروع طبخ این دسر ابتدا کدو را شسته و به صورت تکه های منظم خورد می کنیم و سپس روغن و کره را درون یک قابلمه میریزیم و سیر رنده شده را به همراه تکه های کدو به آن ها اضافه می کنیم. پیاز و نمک را به همراه دو لیوان آب داخل قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم تا کدو ها پخنه بشوند.

پس از آن که کدو پخته شد آن را با ماست و گردو خورد شده و نعنا داغ مخلوط می کنیم و در ظرف مناسب جهت سرو میریزیم.

بورانی کدو حلوایی شمالی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا