فائینا؛ لامبورگینی یگانه! (+عکس)

فائینا نتیجه ای است که با کمی جستجو در سابقه لامبورگینی و پیگیری نام اسپادا به آن خواهیم رسید. فائینا در واقع حاصل ماجراجوئی های ذهنی و خلاقیت طراح برجسته صنعتی یعنی Pietro Frua است.

موبنا –  اسپادا محصولی است که آن را جز متفاوت ترین لامبوهای تمام دوران نام گذاشته اند. این محصول را معرفی کرده ایم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد.

با کمی جستجو در سابقه لامبورگینی و جستجوی نام اسپادا به یک رونوشت بسیار خاص تر از این خودرو می رسیم که در واقع حاصل ماجراجوئی های ذهنی و خلاقیت طراحی برجسته صنعتی یعنی Pietro Frua است.

فائینا؛ لامبورگینی یگانه! (+عکس)

Frua در سال ۱۹۷۸ یک لامبورگینی با نام فائینا معرفی کرد که برپایه سری دوم اسپادا مدل ۱۹۷۴ توسعه یافته بود. پیترو فروا برای آماده سازی فائینا ۸ ماه زمان گذاشت و در نهایت یک لامبو ۴ درب در کلاس استیشن واگن را طی نمایشگاه تورین موتور شو ۱۹۷۸ مقابل رسانه ها قرار دارد. البته این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو ۱۹۸۰ نیز حضور داشت.

فائینا؛ لامبورگینی یگانه! (+عکس)

لامبورگینی فائینا فراو

از مهمترین تغییرات بدنه در مقایسه با اسپادا باید به افزایش فاصله بین محورها اشاره کنیم که به همراه درب ها و صندلی ها وزن خودرو را به ۲۰۰۰ کیلوگرم رساند. شاخص فاصله بین محورها در اسپادا ۲۶۵۰ میلیمتر است اما در فائینا به ۲۸۳۰ میلیمتر رسید.

فائینا؛ لامبورگینی یگانه! (+عکس)

چراغ های اصلی عقب از سیتروئن اس ام قرض گرفته شد!

فضای داخل کابین نیز با چرم سفید و جزئیات باکیفیت بروزرسانی شد و در نهایت پس از نمایشگاه ژنو به مالک خصوصی وگذار شد. آن طور که اطلاعات نشان می دهند، فائینا اکنون در مالکیت یک مجموعه دار سوئیسی است.

هر چند اطلاعاتی درباره پیشرانه مورد اشاره قرار نگرفته ولی احتمالا فائینا از همان پیشرانه استاندارد اسپادا سری ۲ استفاده می کند. بنابراین وظیفه حرکت خودرو برعهده تپنده ۱۲ سیلندر ۳.۹ لیتری است که برابر با ۳۵۰ اسب بخار خروجی دارد. سیستم ترمز نیز در اسپادا سری ۲ تقویت و برزورسانی شد. جالب آنکه مجموعا ۵۷۵ دستگاه اسپادا سری۲ تولید و روانه بازار شد و تنها یکی از آنها توسط کوچ بیلدر یا توسعه دهنده بدنه تبدیل به یگانه فائینای صنعت بین المللی خودرو شد!

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا