سایت‌های HTTP بلاک خواهند شد

با توجه به آخرین بررسی‌ها، به نطر می‌رسد گوگل کروم، سایت‌هایی را که هنوز از HTTP استفاده می‌کنند را بلاک خواهد کرد.

موبنا – به نظر می‌رسد مرورگر گوگل کروم به زودی از سطح حفاظتی بالاتری هنگام کار با منابع HTTP برخوردار خواهد شد. با قضاوت بر اساس آخرین داده‌های Codebase، به زودی این مرورگر وب به طور خودکار بارگیری داده‌ها را از سایت‌هایی که هنوز از HTTPS استفاده نمی‌کنند، مسدود می‌کند.

واقعیت این است که سایت‌های بیشتری به پروتکل انتقال امن‌تر تغییر می‌کنند، بنابراین این نوآوری، مرورگر را مجبور می‌کند تا تمام سایت‌های HTTP را بدون استثنا به عنوان ناامن علامت‌گذاری کند. با این حال، اگر سایت نسخه ایمن‌تری نداشته باشد، شما همچنان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ویژگی جدید هرگونه تلاش برای ورود به سایت “ناامن” را مسدود می‌کند. در این مورد، شما می‌توانید این مسدود کردن را غیرفعال کنید، زیرا هنوز تمام سایت‌ها سطح مناسب حفاظت را به دست نیاورده‌اند و با این مسدود کردن‌ها، دسترسی به بسیاری از سایت‌ها قطع خواهد شد.

گوگل کروم اندروید

تا کنون، این ویژگی تنها در حال توسعه و آزمایش است، بنابراین بعید به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک شاهد عرضه آن باشیم. به احتمال زیاد، ما باید پس از انتشار کروم ۱۱۱ در مارس ۲۰۲۳ منتظر آن باشیم و پس از عرضه کروم ۱۱۱، احتمالاً نسخه اولیه بتا برای برخی کاربران وجود خواهد داشت و انتشار بعد از این بتا رخ خواهد داد.

توجه داشته باشید که طبق آمار StatCounter، مرورگر کروم اکنون ۶۶.۱۸٪ بازار را تصاحب کرده است. بسیاری از مرورگرهای دیگر به استثنای سافاری و فایرفاکس بر اساس آن طراحی و ساخته شده‌اند.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا