مهلت ۵ روزه سازمان بازرسی به وزارت ارتباطات برای اصلاح مصوبه اخذ هزینه ثابت از مشترکان تلفن‌ ثابت

سازمان بازرسی برای وزیر ارتباطات جهت اصلاح مصوبه مربوط به اخذ هزینه ثابت ماهانه از مشترکین تلفن‌های ثابت مهلت پنج روزه تعیین کرد.

موبنا – سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای به وزیر ارتباطات که ریاست کمیسیون تنظیم مقررات را عهده‌دار است، هزینه‌های ماهانه برای مشترکین تلفن ثابت از سوی این کمیسیون را فاقد ملاحظات قانونی دانست.

سازمان بازرسی در بخش دیگری از نامه خود با تعیین ضرب الاجل برای وزیر ارتباطات، از وی خواسته است که طی پنج روز کاری با رعایت ملاحظات قانونی در رابطه با مصوبه کمیسیون مربوطه، اقدام کرده و نتیجه را گزارش کند.

آذرماه امسال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص حداقل نگهداری تلفن ثابت را در راستای اجرای مصوبه شهریورماه این ستاد مبنی بر نحوه تنظیم هزینه ماهانه تلفن ثابت و همچنین اجرایی شدن مصوبه شماره ۴۶۶ شورای رقابت ۱۴۰۰/۰۳/۱۰ در قالب مصوبه شماره ۳۳۸ کمیسیون تنظیم مقررات با موضوع فوق را به شرکت مخابرات ایران ابلاغ کرد.

چندی پیش «سپهر دادجوی توکلی» پیرامون مخالفت شورای رقابت با اعمال تعرفه‌های جدید تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات ایران، گفت: ماهیت شورای رقابت، شبه قضایی است و یک شورای کاملا فرادستگاهی محسوب می‌شود؛ بدین معنا که نه دولت و نه قوه‌ی مقننه بر آن تسلطی ندارند و در حقیقت حکم رئیس شورا که برای مدت شش سال به امضای رئیس جمهور می‌رسد، حتی توسط وی نیز تغییری پیدا نخواهد کرد و بنابراین شورای رقابت دستگاه مستقل حاکمیتی به شمار می‌رود.

 منبع: تسنیم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا