پوتین حاضر به استفاده از اینترنت نیست!

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از اینترنت استفاده نمی‌کند زیرا از جاسوسی می‌ترسد و در عوض، به استفاده از اسناد فیزیکی متکی شده است.

موبنا – روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش جدیدی نوشت: ولادیمیر پوتین از لحاظ تاریخی، از استفاده از اینترنت اجتناب کرده زیرا نگران جاسوسی افراد از فعالیتش بوده است.

بنابر اظهارات مقامات آمریکایی و روسی، رئیس جمهور روسیه به دلیل واهمه از شنود دیجیتالی، همواره از آنلاین بودن امتناع کرده و وابستگی بیشتری به اسناد فیزیکی پیدا کرده که توسط مشاورانش فراهم می‌شود و این امر، شامل مسائل فوری هم می‌شود.

طبق این گزارش، به عنوان مثال، جدیدترین اخبار جنگ در اوکراین ممکن است روزها طول بکشد به دست پوتین برسد و هنگامی که به دست او می‌رسد، ممکن است قدیمی شده باشد. اطلاعات میدان نبرد، از فرماندهان در خط مقدم، به سرویس امنیت فدرال ارسال می‌شود و سپس به شورای امنیت روسیه داده می‌شود. دبیر این شورا هم اطلاعات مذکور را به پوتین می‌دهد.

رسانه دولتی روسیه پیش از این در سال ۲۰۲۰ گزارش کرده بود هرچند پوتین گاهی از اینترنت استفاده می‌کند اما هرگز از تلفن هوشمند استفاده نکرده است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است: رئیس جمهور روسیه تلفن هوشمند ندارد. چنین چیزی، غیرممکن است.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا