چانگان و حضور قطعی ۳ شاسی بلند در ایران (+عکس)

مقامات سایپا به طور رسمی از حضور ۳ خودروی کمپانی چانگان در کشورمان خبر دادند. بدین ترتیب کراس اوورهای سی اس۳۵ پلاس، سی اس۵۵ پلاس و یونی-تی در خیابان های ایران ظاهر خواهند شد.

موبنا – سرانجام پس از انتشار اخبار مختلف در رابطه با شرایط واردات خودرو و شرکت های حاضر در این روند، مقامات سایپا به طور رسمی از حضور ۳ خودروی کمپانی چانگان در کشورمان خبر دادند. بدین ترتیب کراس اوورهای سی اس۳۵ پلاس، سی اس۵۵ پلاس و یونی-تی در خیابان های ایران ظاهر خواهند شد.

معاون خرید سایپا نیز در این رابطه اعلام داشت: جهت واردات این سه محصول چانگان مجوزهای لازم از وزارت صمت دریافت شده و ثبت سفارش لازم برای ۲۰ هزار دستگاه خودرو انجام شده است.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مشخصات خودروهای نامبرده:

چانگان سی اس۳۵ پلاس/ Changan CS35 Plus

چانگان (+عکس)

این خودرو از سال ۲۰۱۹ در بازار چین حضور دارد و البته به روسیه نیز صادر شده است. چانگان سی اس۳۵ پلاس از منظر ابعاد برابر با ۴۳۳۵ میلیمتر در طول، ۱۸۲۵ میلیمتر در عرض و ۱۶۶۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است.

فاصله بین محورهای آن ۲۶۰۰ میلیمتر و ارتفاع از سطح زمین برابر با ۱۸۰ میلیمتر محاسبه شده است.

در تریم پرچمدار سی اس۳۵ پلاس از تپنده ۴ سیلندر توربوشارژ ۱.۴ لیتری با ۱۵۸ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر استفاده شده است. در بخش جعبه دنده این تریم، نمونه ۷ سرعته دی سی تی در ارتباط با محور جلو نصب شده است.

شاخص مصرف سوخت پیشرانه مذکور برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر ۸.۸ لیتر، در بزرگراه ۴.۹ لیتر و در حالت ترکیبی ۶.۴ لیتر است.

بیشینه سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده و ظرفیت باک بنزین نیز ۵۳ لیتر است.

رینگ های استاندارد آلومینیومی در اندازه ۱۸ اینچی ارائه می شوند. سیستم ترمز نیز در تمامی چرخ ها دیسکی است.

 

کابین با توجه به کلاس خودروی تولیدی، شرایط قابل قبولی را ارائه می دهد. از امکانات این فضا می توان به سیستم تهویه، استارت دکمه ای، ناوبری ماهواره ای، بلوتوث، نمایشگرهای دیجیتال اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم سرگرمی، استراحتگاه دست هر دو ردیف، پاور ویندوز هر دو ردیف، سنسور باران، برف پاک کن عقب، سانروف و… اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: ورود بدون کلید، سیستم ضد سرقت، رادار پارک عقب، ای بی اس، ئی بی دی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، هدلایت اتوماتیک، ایزوفیکس صندلی کودک، کروز کنترل هوشمند، ایربگ سرنشین جلو، ایربگ جانبی سرنشین جلو، تنظیم الکتریکی صندلی راننده، آینه الکتریکی با تاشوی خودکار/گرمکن و… قابل اشاره هستند.

برخی از امکانات نامبرده ممکن است در حالت آپشن ارائه شوند.

 

چانگان سی اس۵۵ پلاس/ Changan CS55 Plus

چانگان (+عکس)

یکی از جدیدترین محصولات چانگان در کلاس کراس اوور است که ویژگی های جذابی را در طراحی همراه خود دارد. چانگان سی اس۵۵ پلاس جدید از منظر ابعاد بدنه برابر با ۴۵۱۵ میلیمتر در طول، ۱۸۶۵ میلیمتر در عرض و ۱۶۰۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محوره ۲۶۵۶ میلیمتر و وزن خالص خودرو ۱۴۶۰ کیلوگرم است.

چانگان سی اس۵۵ پلاس زیر درپوش موتور، میزبان تپنده ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۸۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر است. این مجموعه با جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک در ارتباط با محور جلو هماهنگ می شود. ظرفیت باک بنزین ۵۵ لیتر است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است و رینگ های آلومینیومی در اندازه ۱۹ اینچی ارائه می شوند.

از امکانات کابین می توان به نمایشگرهای دیجیتال تنظیمات سیستم سرگرمی ۱۲.۳ اینچی و اطلاعات کیلومتر ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم تهویه، استارت دکمه ای، ناوبری ماهواره ای، بلوتوث، سانروف پانورامیک هوشمند، استراحتگاه دست ردیف جلو، تنظیم الکتریکی صندلی راننده، پاور ویندوز هر دو ردیف، سنسور باران، برف پاک کن عقب و… اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی مانند: کروز کنترل تطبیقی، رادار پارک عقب، ای بی اس، ئی بی دی، دستیارترمز، پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، هدلایت اتوماتیک، ایربگ هر دو ردیف(مقابل و کناری)، ایزوفیکس صندلی کودک و… قابل اشاره هستند.

برخی از امکانات نامبرده ممکن است در حالت آپشن ارائه شوند.

چانگان یونی-تی/ Changan UNI-T

چانگان (+عکس)

چانگان درمعرفی یونی-تی تاکید ویژه ای روی گریل(جلوپنجره) جدید آن دارد که با توجه به الگوی الماسی بدون مرز شکل گرفته است. چراغ های اصلی نیز یک رویکرد جدید در نوع خود محسوب می شوند.

در نمای جانبی، شیب سقف و حالت ستون آخر کاملا جلب نظر می کند البته این طراحی موجب ایجاد محدودیت هایی برای شیشه عقب شده و تا حدودی میدان دید راننده از عقب خودرو را کاهش می دهد اما با توجه به حضور فناوری های روز می توان این مساله را نادیده گرفت.

چانگان و حضور قطعی 3 شاسی بلند در ایران/ ویژگی و مشخصات فنی تمام مدل های وارداتی(+عکس)

در نمای عقب نیز چراغ های اصلی با زوایای تیز، بامپر اسپرت و یک دیفیوزر دو کاناله به خوبی کنار یکدیگر هماهنگ شده اند.

این خودرو ۴۵۱۵ میلیمتر در طول، ۱۸۷۰ میلیمتر در عرض و ۱۵۶۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با ۲۷۱۰ میلیمتر است. باتوجه به این اعداد باید یونی-تی را در کلاس کامپکت قرار دهیم.

 

چانگان برای کابین نیز برنامه های جدید خود را رو کرده است! دو نمایشگر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی که یکی جایگزین نشانگر سنتی آمپر شده و دیگری ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی است. این نمایشگرها از چیپ هوش مصنوعی استفاده می کنند و بسیاری از امکانات مانند تنظیم نور تطبیقی، دی لایت، گرم کن آینه های خارجی، دستیار پارک اتوماتیک، برقراری تماس تلفنی، شارژ بی سیم، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و … را بطور هوشمند مدیریت می کنند.

در بخش پیشرانه نیز از موتور جدید چانگان از خانواده(blue whale NE 1.5T direct injection) 1.5 لیتری توربو با خروجی ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر استفاده شده است. این مجموعه با یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه هماهنگ می شود.

بازده حرارتی موتور جدید چانگان به ۴۰ درصد رسیده است و استاندارد زیست محیطی CN-6b را نیز همراه خود دارد.

برخی از امکانات نامبرده ممکن است در حالت آپشن ارائه شوند.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا