نخستین گوشی هوشمند مجهز به لنز دوربین «پرتره جمع‌شونده»(+فیلم و عکس)

بخش متمایز سخت افزار فانتوم اکس۲ پرو سامانه دوربین خاص آن است. دو حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و یک ماژول ۱۳ مگاپیکسلی اولتراواید در فانتوم اکس۲ پرو بکار گرفته شده اند.

موبنا تکنو موبایل (Tecno Mobile) یک شرکت چینی مستقر در شهر شنژن است که به تازگی با معرفی محصولی خاص، دنیای فناوری را تحت تاثیر قرار داده است.

پیش از آن که شرکت های چینی مطرحی همچون شیائومی و اوپو سامانه لنز جمع‌شونده را در مجموعه دوربین گوشی های هوشمند خود به کار بگیرند، فانتوم موبایل (یکی از برندهای تکنو موبایل) این اقدام را انجام داده است.

 

 

فانتوم اکس۲ پرو؛ مجهز به لنز دوربین جمعشونده و رقیبی برای دوربین های دیاسالآر

فانتوم موبایل (Phantom Mobile) به تازگی طی رویدادی در شهر دبی، امارات از سری پرچمدار اکس۲ (X2) خود رونمایی کرد که گل سرسبد این مجموعه به نام اکس۲ پرو ۵جی (X2 Pro 5G) مجهز به سامانه لنز پرتره جمع‌شونده است. فانتوم اکس۲ پرو دارای نمایشگر ۶.۷۸ اینچی ۱۲۰ هرتزی آمولد با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است.

این گوشی هوشمند دارای پردازنده دیمنسیتی ۹۰۰۰ (Dimensity 9000) است که در بهترین پیکربندی با ۱۲ گیگابایت حافظه رم ال‌پی‌دی‌دی‌آر۵ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می شود. تامین نیروی مورد نیاز فانتوم اکس۲ پرو بر عهده یک باتری ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می کند.

فانتوم اکس2 پرو؛ نخستین گوشی هوشمند جهان مجهز به لنز دوربین

اما بی تردید بخش متمایز سخت افزار فانتوم اکس۲ پرو سامانه دوربین خاص آن است. دو حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و یک ماژول ۱۳ مگاپیکسلی اولتراواید در فانتوم اکس۲ پرو بکار گرفته شده اند. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز ۳۲ مگاپیکسلی است. حسگر ۵۰ مگاپیکسلی واید دارای مشخصات f/1.9، ۱/۱.۳″، ۱.۲µm است و حسگر ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو دارای مشخصات f/1.5، ½.۷”، ۰.۶۴µm است.

ماژول تله فوتو برای گرفتن عکس های پرتره مشابه با یک لنز دی‌اس‌ال‌آر استفاده می شود. لنز این حسگر هر زمان که حالت عکسبرداری پرتره فعال شده باشد از بدنه گوشی به سمت بیرون خارج می شود. زمانی که حالت عکاسی تغییر داده می شود یا اپلیکیشن دوربین بسته می شود، لنز نیز به داخل محفظه ماژول خود باز می گردد.

این لنز دارای فاصله کانونی ۶۵ میلیمتر با عمق میدان کم بزرگنمایی اپتیکال ۲.۵ برابر بدون این که زیبایی دستگاه تحت تاثیر قرار بگیرد را ارائه می کند.

قابلیت های فیلمبرداری نیز جالب توجه هستند و فانتوم اکس۲پرو توانایی فیلمبرداری ۴کی (۴K) با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد.

برای افزایش ویژگی های دوربین گوشی هوشمند فانتوم اکس۲، شرکت تکنو با جان رنکین وادل (John Rankin Waddell)، عکاس، ناشر و کارگردان بریتانیایی همکاری داشته است. وی فیلترهای هنری ایده‌آل برای تولیدکنندگان محتوا و کاربران فعال در رسانه های اجتماعی را توسعه داده است.

به رغم پیش بینی برچسب  ۹۳۰ دلاری برای این محصول اما هنوز به طور رسمی قیمت از جانب سازنده مورد اشاره قرار نگرفته است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا