وسیله نقلیه هوایی خودران در خدمت پلیس اسپانیا(+فیلم و عکس)

پلیس اسپانیا قصد دارد از هواگرد ئی‌اچ۲۱۶ برای ماموریت های پر خطر مانند دسترسی به مناطق آلوده به تهدیدات هسته ای، رادیولوژیکی، باکتریولوژیکی یا شیمیایی استفاده کند.

موبنا – پلیس ملی اسپانیا یک وسیله نقلیه هوایی خودران (Autonomous Aerial Vehicle) کاملا جدید را در ناوگان خود به کار گرفته است که محصول شرکت چینی ئی‌هنگ (EHang) است. این شرکت در زمینه تولید هواگردهای عمودپرواز الکتریکی فعالیت می کند. هواگرد ئی‌اچ۲۱۶ ای‌ای‌وی (EH216 AAV) فعالیت آزمایشی خود در پلیس اسپانیا را به صورت رسمی آغاز کرده است.

 

 

پلیس اسپانیا و استفاده از هواگرد ئی‌اچ۲۱۶

شرکت ئی‌هنگ در اکتبر ۲۰۲۱ آغاز همکاری خود با پلیس اسپانیا را اعلام کرد. در مراسم نخستین پرواز ئی‌اچ۲۰۱۶ برای پلیس ملی اسپانیا، مهمانان مهمی از جمله اعضای آکادمی پلیس، مقامات امنیتی و نمایندگان آژانس ایمنی هوانوردی دولتی اسپانیا حضور داشتند.

پلیس ملی اسپانیا خود را به عنوان نخستین موسسه امنیتی در اتحادیه اروپا که یک وسیله نقلیه هوایی خودران را به خدمت می گیرد، معرفی کرده است. رافائل پرز، وزیر امنیت اسپانیا آن را به عنوان یک دارایی فناورانه جایگزین برای اهداف متعدد توصیف کرده است.

پلیس ملی اسپانیا قصد دارد از هواگرد ئی‌اچ۲۱۶ برای ماموریت های پر خطر مانند دسترسی به مناطق آلوده به تهدیدات هسته ای، رادیولوژیکی، باکتریولوژیکی یا شیمیایی استفاده کند. از دیگر مزایای آن، فرود در مناطقی با مساحت کم (برخلاف هلیکوپترهای عادی) و امکان حمل و نقل در مواقع اضطراری است.

ئی‌اچ۲۱۶ از یک مرکز فرماندهی و کنترل زمینی که می تواند بسیار دورتر از منطقه عملیاتی قرار داشه باشد، قابل کنترل است. مزیت آشکار این است که مجریان قانون طی ماموریت های بالقوه خطرناک در معرض خطر قرار نمی گیرند. به گفته پرز، هزینه های کلی نیز کمتر خواهد بود.

ئی‌اچ۲۱۶ به ۱۶ موتور الکتریکی مجهز است و به عنوان یک هواگرد کوتاه‌برد طراحی شده است. این هواگرد می تواند به سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و با هر بار شارژ کامل باتری تا ۳۰ کیلومتر پرواز کند. باتری آن نیز می تواند طی دو ساعت به طور کامل شارژ شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا