انواع سئو منفی که باید مراقب آنها باشید

سئو منفی نوعی تهدید است که می تواند رتبه بندی سایت شما را دچار مشکل کند و تمام زحمات شما بر باد رود. به همین دلیل لازم است که بدانید انواع سئو منفی چیست و چگونه باید سایت خود را برای مقابله با آن آماده کنید.

سئو منفی مجموعه ای از فعالیت ها مانند هک سایت که با هدف پایین آمدن رتبه رقبا انجام می شود. ما در این مقاله شما را با انواع سئو منفی آشنا می کنیم و راهکار هایی برای مقابله با آن پیشنهاد می کنیم.

سئو منفی چیست؟

همانطور که می دانید سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو روشی برای بهبود رتبه شما در انواع موتور های جستجو است. در سئو کار هایی مانند تولید محتوا، تحقیق کلمات کلیدی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، ایجاد بک لینک و … انجام می شود تا رتبه بندی بهتری در serp داشته باشید و ترافیک و نرخ تبدیل بیشتری کسب کنید.

سئو منفی دقیقا برعکس است. انواع سئو منفی شامل مجموعه ای از فعالیت ها و استراتژی های مخرب برای کاهش رتبه بندی و ضربه زدن به اعتبار شماست. معمولا رقبای شما این کار را انجام می دهند. بعضی از شرکت ها هم هستند که در ازای پرداخت هزینه، انوع سئو منفی را انجام می دهند.

انواع سئو منفی

انواع سئو منفی که باید مراقب آنها باشید

۱.     مزرعه لینک یا link fram

یک یا دو لینک اسپم احتمالا به رتبه سایت شما آسیب نمی رساند. اما وقتی تعداد این لینک ها افزایش می یابد، به رتبه بندی سایت شما آسیب می رسد. مزرعه لینک که از انواع سئو منفی است، در واقع مجموعه ای از لینک ها از سایت های مختلف و ساختگی است که به وبسایت شما لینک داده اند.

۲.   ارسال محتوای تکراری

در این نوع از انواع سئو منفی محتوای شما در چندین سایت کپی می شود. این یکی از ساده ترین روش هایی است که می تواند محتوای سایت شما را تبدیل به اسپم کند و باعث جریمه شدن شما شود.

۳.  ساختن پروفایل های جعلی در رسانه های اجتماعی

کسانی که هرزنامه و اسپم ارسال می کنند، اغلب از طریق رسانه های اجتماعی به شما حمله می کنند. آن ها با نام شرکت شما حساب هایی در توئیتر یا اینستاگرام ایجاد می کنند. پست هایی که کیفیت پایینی دارند منتشر می کنند و در پایین همان پست ها نظراتی منفی درمورد شرکت شما می نویسند تا به اعتبار و شهرت شما خدشه وارد کنند.

۴.    ایندکس نشدن سایت

ایندکس نشدن سایت از انواع سئو منفی است و در آن فایل robots.txt تغییر داده می شود تا خزنده ها نتوانند به سایت شما بخزند. با این روش مقالات شما از نتایج جستجو حذف خواهند شد.

۵.   خزش یا کراول اجباری

کاهش سرعت وبسایت یکی از مهم ترین انواع سئو منفی است که می تواند به سایت شما آسیب زیادی وارد کند. با ایجاد خزش اجباری، بار سرور شما زیاد می شود و در نهایت از کار می افتد. اگر گوگل بات نتواند به سایت شما دسترسی پیدا کند، آن را از رتبه بندی حذف می کند.

۶.   حمله بدافزار

اگر یک بدافزار به سایت شما حمله کند، گوگل ممکن است به کاربران هشداری با این مضمون نشان دهد که «این سایت ممکن است هک شده باشد.» کاربران نیز با دیدن این پیام دیگر وارد سایت شما نمی شوند و شاهد کاهش شدید ترافیک سایتتان خواهید بود.

چگونه باید از سایت خود در برابر سئو منفی محافظت کنید؟

انواع سئو منفی که باید مراقب آنها باشید

۱.     یک حساب گوگل سرچ کنسول ایجاد کنید

گوگل سرچ کنسول یکی از ابزار هایی است که می توانید با آن درمورد بک لینک های سایت خود، لینک های مشکوک، بدافزار ها، هکر ها و … اطلاعات به دست آورید. با استفاده از این ابزار می توانید انواع سئو منفی را شناسایی کنید و برای مقابله با آن ها آماده باشید.

۲.   مراقب بک لینک های خود باشید

پلتفرم های بررسی سایت مانند semrush می تواند به شما کمک کند تا از طریق ایمیل، بر بک لینک های خود نظارت داشته باشید. ایجاد بک لینک های زیاد یا مزرعه لینک یکی از انواع سئو منفی است که به سایت شما آسیب می زند و شما را مشمول جریمه می کند.

۳.  از وبسایت خود در برابر هکر ها و بدافزار ها محافظت کنید

تقویت امنیت وبسایت در برابر حملات بدافزار ها هیچ وقت در اولویت صاحبان کسب و کار ها نیست. اما باید باشد. خوشبختانه می توانید با انجام چند کار ساده و مقرون به صرفه، امنیت وبسایت خود را تامین می کنید:

  • استفاده از رمز عبور قوی
  • استفاده از احراز هویت دو مرحله ای
  • ایجاد سیستم پشتیبان گیری خودکار

 

۴.    مراقب منشن های خود در شبکه های اجتماعی باشید

با استفاده از یک ابزار بررسی شبکه های اجتماعی مانند social mention، هر زمان که نام شما در رسانه های اجتماعی آمد، به شما هشدار داده می شود. هنگامی که نام شما در شبکه های اجتماعی ذکر می شود، مطمئن شوید که هرگونه مشکلی را مستقیما و به سرعت برطرف می کنید و از تبلیغات منفی علیه خود جلوگیری می کنید.

۵.   سرعت بارگذاری وبسایت خود را افزایش دهید

گوگل آنالیتیکس در زمانی که سرعت بارگذاری وبسایت شما کاهش می یابد، از طریق ایمیل به  شما هشدار می دهد. با این ابزار می توانید زمان و دلیل کاهش سرعت بارگذاری را متوجه شوید. ممکن است لازم باشد کش را فعال کنید، افزونه هایی را حذف کنید، اندازه تصاویر خود را بهینه کنید، کد های اضافی را پاک کنید یا اقداماتی را برای جلوگیری از انتشار هرزنامه و اسپم انجام دهید. بهینه سازی ویدیوهای خود را نیز فراموش نکنید. یک استراتژی محتوای ویدیویی فقط بر روی محتوای داخل آن تمرکز ندارد، بلکه بخش مهمی از آن این است که ویدیو با نحوه درست بارگذاری قابل ایندکس شدن و دیده شدن در صفحات گوگل باشد تا بتواند به فروش یا دیگر اهداف مارکتینگ منجر شود.

۶.   مراقب سارقان محتوا باشید

از انواع سئو منفی سرقت و کپی محتواست. سرقت محتوای شما می تواند یکی از مشکلات شما در تولید محتوا باشد. شما می توانید از ابزاری مانند copyscape استفاده کنید تا متوجه شدید محتوای شما در سایت های دیگر کپی شده است یا نه.

جمع بندی

سئو بخش مهمی از راه اندازی یک کسب و کار موفق در عصر دیجیتال است؛ زیرا مشتریان می توانند با آن محصولات، خدمات و محتوای شما را پیدا کنند. یکی از جنبه های تاریک سئو، انواع سئو منفی است که باید از آن آگاه باشید و سایت خود را در برابر خطرات سئو منفی محافظت کنید. ما در این مقاله شما را با انواع سئو منفی آشنا کردیم و روش هایی برای مقابله با آن ها معرفی کردیم. برای مقالات بیشتر به سایت بیزون با آدرس https://bizzone.ir مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا