واتساپ و اینستاگرام در راه کشور

جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که اینستاگرام و واتساپ اجمالا قوانین ایران را پذیرفته‌اند و احتمالا به ایران می‌آیند.

موبنا – وی در خصوص فعالیت رسمی اینستاگرام و واتساپ در کشور گفت: بر اساس گزارش‌هایی که داده شده، واتساپ و اینستاگرام اجمالا قوانین کشور را پذیرفته‌اند و به احتمال زیاد به کشور می‌آیند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود با دستن دهان‌ها افکار بسته نمی‌شود و انسان‌ها آرام نمی‌‌گیرند. ما باید مغز‌ها، فکرها، دیدگاه‌ها و نگاه‌ها را تغییر دهیم لذا فیلتر کردن قطعا نتیجه مثبتی نداشته و ندارد.

نیک بین توضیح داد که فیلترینگ باعث نشده تا مردم کمتر از فضای مجازی استفاده کنند، اتفاقا درصد بسیار کمی کاهش پیدا کرده، آنهم به جهت اینکه هجمه بسیار زیادی در حوزه فیلترینگ است.

این نماینده مجلس تصریح کرد که فیلترینگ باعث شده تا فروش VPN در فضای غیر رسمی آنقدر زیاد شود که بخشی از هزینه‌ مردم و پول این کشور صرف خرید VPN می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: تصمیم جدی برای جلوگیری از فروش VPN بعد از اغتشاشات گرفته خواهد شد و جلوی شرکت‌های VPN فروش گرفته می‌شود.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا