اونو؛ ترکیبی جالب از وسایل نقلیه با ظاهری عجیب! (+فیلم و عکس)

اونو خود را به عنوان یک محصول هیبریدی بین دوچرخه الکتریکی و خودرو معرفی کرده و حرکت سریع‌تر و کارآمدتر را همراه با صرفه‌جویی در فضا ارائه می کند.

موبنا – شرکت اونوموشن (ONOMOTION) مستقر در شهر برلین، آلمان، تغییر اساسی حمل و نقل شهری به ویژه برای شهرهایی مجهز به لجستیک هوشمند که مردم را در اولویت قرار می دهند، هدف قرار داده است. برای تحقق چنین هدفی، این شرکت نوپا بر برنامه‌ریزی شهری و حمل و نقل کالا به روشی سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه متمرکز شده است.

نخستین محصول اونوموشن دوچرخه حمل بار الکتریکی اونو (ONO) نام دارد که ترکیبی از انعطاف‌پذیری یک دوچرخه (یا یک اسکوتر الکتریکی) با ظرفیت و دوام یک وانت حمل بار را برای حمل و نقل پایدار و موثر کالا ارائه می کند.

 

 

اونو؛ حمل و نقل کالا بدون انتشار گازهای گلخانه ای

دوچرخه حمل بار الکتریکی اونو چشم انداز شرکت اونوموشن را وارد جاده ها کرده، در شرایطی که به نوعی یک طبقه کاملا جدید از وسایل نقلیه را نیز معرفی می کند. اونو خود را به عنوان یک محصول هیبریدی بین دوچرخه الکتریکی و خودرو معرفی کرده و حرکت سریع‌تر و کارآمدتر را همراه با صرفه‌جویی در فضا ارائه می کند.

به گفته شرکت اونوموشن، این وسیله نقلیه حمل بار جدید می تواند جایگزینی برای پیک ها، وانت ها و ون های حمل بار در مرحله نهایی تحویل کالا به نام “مایل آخر” باشد و همچنین گزینه ای پیشرو در حمل و نقل بدون انتشار گارهای گلخانه ای کالا در شهرها محسوب می شود.

طراحی منحصر به فرد کابین راننده اونو این امکان را فراهم می کند تا کاربر در تمام طول سال در برابر شرایط آب و هوایی مختلف محافظت شود. بخش کانتینر این وسیله نقلیه فضای ۲ متر مکعبی را ارائه می کند. این کانتینر امکان حمل حداکثر ۲۰۰ کیلوگرم بار را فراهم می کند.

در زمان اتصال محفظه حمل بار طول، عرض و ارتفاع اونو به ترتیب برابر با ۳۴۰ سانتیمتر، ۱۱۶ سانتیمتر و ۲۵۰ سانتیمتر است. از آنجایی که اونو نسبت به یک خودرو کوچک‌تر است و می توان در مسیر ویژه دوچرخه نیز از آن استفاده کرد، امکان پرهیز از ترافیک و تضمین تحویل سریع‌تر بار وجود دارد.

اونو نیروی خود را از دو موتور الکتریکی که ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور ایجاد می کنند، دریافت کرده و سرعت آن بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا به ۲۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است. باتری ۱.۴ کیلووات ساعتی اونو با یک بار شارژ کامل امکان طی مسافت ۳۰ کیلومتری را فراهم می کند. باتری اونو طی چند ثانیه قابل جایگزینی است که می تواند برد حرکتی آن را دو برابر سازد.

از دیگر ویژگی های اونو می توان به مکانیزم قفل اتوماتیک، ردیابی جی‌پی‌اس، انتقال داده تلفن همراه، و عملکرد تراشه آراف‌آی‌دی (RFID) اشاره کرد. استفاده از این وسیله نقلیه به گواهینامه رانندگی نیز نیاز ندارد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا